• fruWasberg

    Vi som väntar syskon till våra änglar

    Här kan vi lufta all vår glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Här är vår BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31447054.html


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 23:37
    Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 18:13
    Länk till nya BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34181242.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar
  • fruWasberg

    God afton!

    Har varit på hudvårdsparty! Trevlig samvaro och några spänn fattigare...Generad 
    Det var en bebis där, men det kändes inte minsta jobbigt, hurra!

    Gick dit och tillbaka (10 min åt vardera håll med vaggande gång) och på hemvägen så profylaxandades jag varje steg typ! Tur att jag inte mötte någon!

    Skrutthumlan: Fy för UVI, bra att du fick penicillin. Hoppas att grannträffen blir ok ikväll ändå. Känns den inge bra så kan du ju alltid skylla på sd... Rockan: Så bra att bt var ok och som sagt, härligt med semester snart!

    Lilla Harriet: Jag har 18 månader mellan mina barn så de är också pseudotvillingar per definition och ja, det ÄR tufft i perioder, men nu när de är 5 och 6 så leker de mycket med varandra och har verkligen glädje av varandra. Även om jag har en pojke och en flicka så fungerar det hur bra som helst! Har hört de som har haft olika kön på barnen där det inte fungerat alls..


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
  • mammananja

    Hej ni fina mammor..

    Ger:Kramar i massor vännen...et underbart hjärta..finns inge finare...

    Milda: Kramar till dej vännen..o du lill* där inne får nu se till att du "blir färdig med boendet i ettan" o komma fram o bo rymmligt o härliga värmen från mammas bröst...

    Skrutthumlan: kramar fina...tur att du upptäkte uvin o att du mår bättre o blir "upplyfft över skosulan"..

    FruW: duktigt av dig att gå/vagga sååå långt när du har ont o skulle varit kul att höra ditt profylaxflås...tjuvlyssnade lite på "grannen" i väntrummet på MVC idag o hon flåsade på bra emmellanåt o då kände jag avundsjukan krypa i mej...fniss..konstigt att man kan känna så...

    Rockan: Hurrrraaaa för "bara tre dagar kvar" o sedan hängmattan o praliner ....

    Vi3/Vi4 hej vännen..jo vi vet hur du känner...skönt med en så underbart härlig hälg med gråt o skratt om vart annat..som ett miniliv på några dagar...så skönt att bara få minnas o känna som man vill för stunden o bara vara....

    LillaH: vad kul med barn så tätt...jag o lillebror har 15 månader emellan...vi har var så tajta när vi var små...vi slogs o bråkade emellanåt..men så fort den ene inte var där grät vi..o vi hade ju altid varandra att leka med...

    AnnLee: skönt att allt va bra vännen....så jobbigt att det blir olika svar o olika tankar från läkarna...men hoppas att du litar på att din "orginalläkare" håller vad han/hon lovar...

    eliasCl: hej vännen...jo jag är ju oxå "gammal" sisådäringa 30+7 men min läkare rekomenderade trippel först o tyckte inte om provet blir bra att det blir nödvändigt..men vi får se...Min Adam klarade inte av att leva utan mej pga kromosomfel eller annat genetiskt så det kanske beror på....

    Har säkert glömt att kommentera massor...tänker på er hur mycket som det bara den o pratar så gott om "mina änglammmor": att utan er hade jag inte klarat Adams bortgång så bra.....

    ego: idag var jag på MVC: ingen uvi utan "bakteriel vaginos" ( vissthade du det med Ger?) (stavning??) så jag fick välja om jag ville ta en atibiotikakur...så ja tack....så nu blir det gel i spruta sängliggande varje kväll......fniss...
    jag snusade babis i två timmar i lördags...blev så glad när jag kom så stod mamman med lilla Liam framsträckt o sa vill du? o gissa om...jag sniffade o kännde hans värme o fick ge honom flaskan o jag mös.......lillfisen fick hålla sin första bebis...hon blev sådär glad för " vill inte hålla längre han luktar illa mamma.." navelsträngen luktade inte rosor....mmmmm det var terapi för mej...har nu även börjat berätta om magen...för det är ju så att min mage redan står rakt ut....så många nehe det kunde vi ju inte gissa...oroliga men glada miner....

    Kramar ni fina i massor o åter massor så glad att ni finns...

  • terkan

    Skrutthumla: Din bebis kommer ha världens finaste födelsedag, nämligen samma som jag

  • skrutthumlan2

    terkan- åh va roligt att ni kommer dela födelsedag!


    blir mest ego innan jag ska sova. Middagen hos grannen var jättetrevlig! De var så lättsamma och trevliga! har bara träffat dem vid 1 tillfälle innan och det var med en massa andra människro, så man vet ju aldrig hur det ska gå när man träffas ensamma.
    Kul också att lära känna folk i ens egen ålder på landet, annars är det mest äldre som har bott i området i typ 30 år!
    Tyvärr har jag ont  i magen, vet inte om det är UVIn eller om det är annat....inte är det skönt i alla fall!
    sov gott!
    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • Lilla Harriet

    God morgon!

    Vi3, fru W, mammananja: Tack det känns fantastiskt att vi ska få en lite bebis till! Vi har haft stora problem att få barn, Erik föddes efter många IVF så när jag blev gravid spontant den här gången var det verkligen en överraskning. Förstår ju att det kommer bli jobbigt men lyckan att få ett barn till är ofantlig! Vi väntar en flicka så jag hoppas att det kommer gå bra med en av varje för oss också.

    fruW:Skönt att det gick bra med bebisen och promenaden!

    mammananja: Så mysigt med bebisen och så bra att du vågar berätta nu.

    skrutthumlan:Toppen att det blev trevligt hos grannen, det behövde du! Hoppas att smärtan har gett med sig!

    Erik vaknade med feber idag! Inte kul att de blir sjuka av vaccinationen men förstås ändå bra att veta att det beror på det.

    Ha en bra och solig dag!

  • Lilla Harriet

    Försöker hålla humöret uppe idag för imorgon är det vår ängel Alex tvåårsdag så det kan bli en jobbig dag. Ska åka till minneslunden då, där han är tillsammans med sin farmor.

  • skrutthumlan2

    lilla Harriet- tänker på er idag och imorgon! stackars Erik som vaknade med feber!


    Min mage har gjort ont hela nattenSkrikandes ska försöka få tag på min bm och höra om hon tror det beror på UVIn eller ngt annat.....
    Nu har min mage börjat kurra, tror inte jag har hört den kurra på flera månader! stackarn ligger ju klämd ngn stans! men nu låter det från samma ställe ungefär där bebisen brukar sparka loss....
    Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • fruWasberg

    God morgon!

    skulle det inte vara sol idag...? FundersamSkrutthumlan: Nej vad jobbigt med magont! Skönt att middagen igår kändes avslappnad. Bor du på landet? Jag var helt säker på att du bodde i city.. Hur gick det med makens födelsedagspresent btw?

    Lilla Harriet: Sänder i förväg en stor varm kram till er alla på Alex 2-års dag! Skönt att veta vad Eriks febern beror på, var det pentavacc eller mpr vaccin han fick? Blir varm i hela kroppen när jag förstår vilket mirakel er lilla kommande tjej är!  Såklart det kommer att bli superbra!

    Idag kommer ev en kompis till Simon, vi skulle höras på fm. Därefter är det psykologen och vet ni... det är sista gången! De anser att jag kan bli "utskriven". Först kändes det läskigt, men nu känns det BRA, det betyder ju att jag kommit en bit på väg. Självklart får jag kontakta henne privat om jag vill, problem har man ju alltid av olika art, men det ska ju inte landstinget behöva betala för..
    Annars lugnt....

    Ha det så bra alla!


    Det fattas en i vår familj! Hampus -älskad -saknad
Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar