• maria81

    Vill klara riktiga armhävningar, hur ska jag träna de musklerna mer?

    Jag gör armhävningar på knäna och då klarar jag 20, men jag vill klara att göra dem på fötterna.
    Hur kan man mer träna de musklerna,i andra övningar?

  • Svar på tråden Vill klara riktiga armhävningar, hur ska jag träna de musklerna mer?
  • lunkentuss

    Hur håller du händerna när du gör armhävningen?
    Håller du brett isär tränar du bröstmusklerna.
    Håller du händerna vid axlarna tränar du triceps/biceps.

    Så beroende på vad du vill träna så att säga, finns ju olika träningsbetoder =)
    Bröst elr armar elr kanske båda? =)

    Lättast är att träna på gym med vikter =)

  • lunkentuss
    himmelsflickan skrev 2008-09-27 12:39:32 följande:
    Lättast är att träna på gym med vikter =)
    Annars fortsätter du göra på knä och sedan succesivt går över till tå. Klarar du en idag så kankse du orkar två nästa vecka osv
  • maria81

    ok, vilket är lättast då? brett isär eller inte, jag har typ ett halvår eller så att fixa en bunt armhävningar...

  • lunkentuss
    maria81 skrev 2008-09-27 13:03:24 följande:
    ok, vilket är lättast då? brett isär eller inte, jag har typ ett halvår eller så att fixa en bunt armhävningar...
    Brett isär är nog lättast när man gör "riktiga" armhävningar på tå Men du får prova, ner på golvet med dig!
  • maria81
    himmelsflickan skrev 2008-09-27 13:15:58 följande:
    Brett isär är nog lättast när man gör "riktiga" armhävningar på tå Men du får prova, ner på golvet med dig!
    Jag försökte på tå efter min promenad men det gick knappt med två, så jag gjorde 20 på knä *duktig flicka* hihi
  • lakritspipa

    Börja med att göra "riktiga" armhävningar, fast med händerna på tex sängen. Sen sänker du successivt höjden där du håller händerna tills du slutligen en dag kan göra dem på golvet.

  • ric69
    maria81 skrev 2008-09-27 12:34:00 följande:
    Jag gör armhävningar på knäna och då klarar jag 20, men jag vill klara att göra dem på fötterna.Hur kan man mer träna de musklerna,i andra övningar?
    Om du har hantel eller hantlar, så ställ dig på alla fyra!
    Ta upp hantel med rak arm i luften (inte högre upp
    än dina axlar) Då tränar du en del av axeln och du får
    lättare att göra fler armhävningar efter hand.

    Rickard
  • maria81

    Ville bara tala om att idag klarade jag 4 efter ett träningspass med 30 på knäna,


    ric69 skrev 2008-09-30 17:19:56 följande:
    Om du har hantel eller hantlar, så ställ dig på alla fyra!Ta upp hantel med rak arm i luften (inte högre uppän dina axlar) Då tränar du en del av axeln och du fårlättare att göra fler armhävningar efter hand.Rickard
    ska se vad jag kan hitta på.
  • Freddy1234

    För att göra många och bra armhävningar så bör mann träna hela kroppen,mage,rygg,ben även konditionen glöm ej kost,sömn annars är det lätt att slita på kroppen.

    Vad mann åt innan jag tränade till mitt rekord var viktigt,hamnade i rekordboken 1995 137 st/1minut,800på raken har jag gjort som mest.

Svar på tråden Vill klara riktiga armhävningar, hur ska jag träna de musklerna mer?