• Sara Li

    Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???

    Är det någon av er som känner en EYUP? Han/hon har tydligen namnsdag idag den 16 oktober.

  • Svar på tråden Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???
  • speciers

    FH Mamma skrev 2008-10-16 14:50:53 följande:


    vad har du fått det ifrån? Finn har namnsdag idag
    Det står längst upp på sidan: Finn och Eyup...

    Och jag håller med dig TS, mycket konstigt namn Men man kan ju snart heta vad som helst...
  • Sara Li

    OCH Eyup.
    FH Mamma skrev 2008-10-16 14:50:53 följande:


    vad har du fått det ifrån? Finn har namnsdag idag
  • Mosaik

    ja o då kan man ju undra varför inte ett så vanligt namn som WILLIAM finns med, höhö EYUP


    *stolt mamma*
  • FH Mamma

    Är FL specialare då precis som bolibompa? Vanliga kalendern har bara 1 person namnsdag idag.

  • Sara Li

    Verkar så ja.

    Jag kan tycka att det är märkligt att namn som Eyup får en egen namnsdag när inte ens Josefin får det. Jag heter det i andranamn och får "fira" min namnsdag den dag då Josefina har namnsdag. Lite orättvist.


    speciers skrev 2008-10-16 14:52:30 följande:
    FH Mamma skrev 2008-10-16 14:50:53 följande:
    Det står längst upp på sidan: Finn och Eyup...Och jag håller med dig TS, mycket konstigt namn Men man kan ju snart heta vad som helst...
  • Dimitra

    Från SCB.se:

    "Det finns 19 män som har förnamnet Eyup. Av dessa har 16 namnet Eyup som tilltalsnamn/förstanamn."


    Wikimoderator is a very rare female first name.
  • Jossisen

    Sara Li skrev 2008-10-16 14:48:58 följande:


    Är det någon av er som känner en EYUP? Han/hon har tydligen namnsdag idag den 16 oktober.
    Undrar om det är ett tjej-eller killnamn!
  • speciers

    Det finns en sida man kan gå in på, där alla "alternativa" namnsdagar finns, typ Unni och andra namn som inte har nån "egentlig" namnsdag. Kommer bara inte ihåg adressen nu...

Svar på tråden Vilket konstigt namn som har namnsdag idag. EYUP???