• Ninis

    BF februari 2006 Stockholm - del 7

    Ja, här fortsätter vi att tjattra!

    Vi är ett gäng som hållit ihop sedan september 2005.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Svar på tråden BF februari 2006 Stockholm - del 7
  • alexandr

    Linusen: Vad kul tiden går fort.

    Vi verkar vara hyffsat friska just nu, man vågar nästan inte säga så för då blir man förkyld

  • Ninis

    I dag har vi varit på Barnkulan mellan 10:30-13:15. Engla var helt slut när vi åkte därifrån. Hon somnade i bilen och fortsatte sova på soffan när vi kom hem. Hon hade fortfarande inte vaknat när klockan var 15:45, så då väckte vi henne. Undrar när man får henne i säng i kväll . . . . 

    I morgon ska jag anmäla Engla till lekgympa för 3-åringar. Det är på tisdagar kl 16:15-17:00.

    Skönt att vardagen infinner sig i morgon. Känns som det varit världens längsta jullov! Engla behöver verkligen träffa kompisar och aktiveras på dagarna.

    Catten,
    Krya på er!!

    Linusen,
    Ja, det har ju gått jättesnabbt. Hoppas bara de tre sista månaderna inte blir jobbiga. Jag tyckte de sista två månaderna var jobbiga när magen var tung och stor och ivägen hela tiden. Dessutom var det jobbigt att sova.


    Här är vi friska, tack och lov. Har lyckats undvika alla magsjukor som härjat precis innan jul oxå. Men nu när det är dags för dagis igen så är det väl bara en tidsfråga innan sjukdomarna avlöser varandra igen.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Linusen

    Hur länge jobbade ni med nummer 2 i magen? Jag tycker det känns jättesvårt att bestämma när jag ska gå på barnledighet. Tror att det blir 2 veckor innan BF som förra gången och så får man väl ändra sig om det känns tufft.

    Vi var i simhallen idag. Det var jättekul men man är lite orutinerad. Nästa gång blir det ordentlig matpaus och bättre kommunikation med sambon... Svårt att veta vad den andre gör i omklädningsrummet och hur lång tid allt tar. En skrikande unge som inte vill gå upp tar lite tid att få ner på jorden så man kan duscha, tvätta sig och klä på sig Men kul var det tyckte vi alla. Måns var ganska manglad efteråt.

  • Ninis

    Linusen,
    Jag läste din fråga lite fel. Tyckte att du skrev "hur länge jobbade ni på nummer 2 i magen?" Men för att svara på det du frågade så hade jag BF 14 juli och hade tänkt jobba fram till midsommar. Hade det varit någon annan årstid hade jag nog gjort som du, dvs jobbat t o m två veckor innan BF. Eller kanske tre veckor. Tyckte magen kändes rätt tung på slutet, så det var skönt att gå hemma.

    Men nu blev det ju inte så för jag blev halvtidssjukskriven mellan 15 april-30 april och sen heltidssjukskriven fr o m 1 maj. Det var asskönt att gå hemma den årstiden. Kunde passa på att vila och så när Engla var på dagis.


    Vi ska oxå åka till badhuset någon fredag när Engla är ledig från dagis. Hade tänkt åka dit den 12 december, men då var båda barnen sjuka. Och under jullovet har jag inte velat åka dit, för då är det nog väldigt mycket folk där.


    Kan meddela att Engla somnade framför teven för 20 minuter sedan.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Skogsrå

    Nu är jag faktiskt rätt glad att vardagen börjar igen imorgon. Minna börjar också bli lite svår att stimulera här hemma. Igår eftermiddag var vi i Täby centrum där de hade en stor lekmatta med datorprojicerade bilder - Minna gillade den jättemycket och jagade efter alla blommor, bollar o s v. Efter lite shopping där också var vi på biblioteket som har en helt underbar barnavdelning.

    Men idag har vi bara varit hemma. Var ute på isen och tog en promenad i snön och det uppskattades, men det blir väldigt hög volym och mycket röj inomhus.

    Badhus vill jag också till snart, men nu tänkte jag precis som Singhis att det säkert skulle vara överbelamrat med folk.

    Det närmar sig, Linusen! Spännande

  • Ninis

    Fy, vilken dag det varit! En sjukt trotsig 3-åring som testar gränserna till max!!!

    I morse när vi kom till dagis fick vi vända och gå hem igen. Pannan hade gått sönder i stora huset där 1-2-åringarna går, så de små barnen var på vår avdelning. Personalen stod i dörren och bad alla att de som har möjlighet att ha barnen hemma i dag skulle ha det. Det var bara 4 grader varmt i stora huset. Fick ett mejl på eftermiddagen att pannan nu ska vara fixad, så i morgon blir det dagis.
     
    I dag har vi varit i pulkabacken på eftermiddagen.

    I morgon ska jag lämna Elvira hemma hos Johan och åka till Coop HELT SJÄLV!

    Snart ska Johan åka och spela innebandy, hoppas han får Engla i säng innan han åker. Hon har nämligen fått för sig att hon inte ska sova i sin säng.


    Sen ska jag slappa i soffan och kolla Top Model.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Linusen

    Singhis
    Ja du vet ju att här på fl har vi ju inga hämningar vad det gäller ingående frågor och svar...

  • Catten28

    Linusen, hum jag kommer inte riktigt ihåg, men jag jobbade inte heltid sista tiden, var 25% sjukskriven och sen hade jag gått ned i tid i december., men jag var helt hemma från januari,

    singhis, ja 3årstrotsen är härlig, john trotsade hur mkt som helst igår, han va uttråkad av att vara hemma.

    på em fick john 39 i temp igen. jag och viv ligger fortfarande på 39. det är helt galet det här. o det är så trist att vi missat all snö, inte kunnat vara ute och leka nångång


    John & Olivia- Min vackraste kärlek
  • Ninis

    Catten,
    Fy, vad tråkigt att inte sjukdomarna ger med sig! Här har vi inte varit sjuka sedan Luciaveckan. Men nu när dagis börjar hoppar nog alla baciller på oss igen. Elvira ser lite hängig ut på ögonen i dag, så jag kollade tempen. Den visar 36,7. Normalt har hon 36,3. Så det kanske är något skit på G.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
  • Ninis

    God kväll!

    Gud, så skönt att Engla har varit på dagis i dag! Både hon och jag behövde lite tid ifrån varandra efter denna långa julledighet. Hon hade jättebråttom in på dagis och leka med kompisarna. Hon hade knappt tid att säga hej då.

    När vi hämtade i dag sa personalen att vi får lämna barnen i morgon om vi vill, eftersom vi hade dem hemma i går. Vi har inga planer för i morgon, och Engla vill gå till dagis, så då får hon göra det.

    Johan och jag ska åka till Ikea i morgon och köpa en Expedit-bokhylla till Elvira.


    * Engla 7 mars 2006 och Elvira 4 juli 2008*
Svar på tråden BF februari 2006 Stockholm - del 7