tomcar1 skrev 2008-11-29 13:06:37 följande:
anmara..vad bra att du tagit ställning. Det underlättar otroligt mycket för anhöriga om du skulle bli hjärndöd. Tala allra helst också om för dina anhöriga var du står i frågan : )Marija79...till mig sa en av läkarna, att jag kan ju försöka bli gravid , men det kommer aldrig ta sig så länge jag tar cellcept, då det hindrar celler från att dela sig. Det vars om ett slag i magen : (Hur "firar" ni er årsdag av transplantationen/transplantationerna ?
Det att n graviditt int tar sig när man tar Cellcpt stämmr inte, jag blv gravid med Cellcept men var tvungen att göra abort

pga risken för missbildningar, så du ska absolut inte försöka medan du står på denna medicinen. Var blev du transplanterad? Om det var i Lund så kanske du ska prata med Hjärttransplantationsteamet, även om du tillhör Lungan, och få lite mer kött på benen just angående mediciner under graviditeten eftersom de haft några stycken hjärttransplanterade som fött barni Lund.
Jag blev transplanterad den 18. Maj 1996 på min mammas födelsedag, hon dog när jag var 5 år bara så jag tror nog att hon har ett finger med i spelet
I år var det 12 år sen jag fick mitt nya hjärta och det kommer från en kvinna i Danmark, jag är henne evigt tacksam för denna gåva så jag tänder ett ljus denna dagen, besöker även min mammas grav och sedan så firar vi min födelsedag nummer 2 med tårta!