• Pior
    Äldre 16 Dec 11:02
    22070 visningar
    78 svar
    78
    22070

    Fotbolls tråd!!

    Hej!

    Tänkte starta en tråd och höra om det finns några fotbollsintresserade här på FL som känner för att snacka lite fotboll!?

    Själv har jag två lag som jag brinner för och det är MFF och Leeds. Malmö ff har jag följt enda sedan barnsben eftersom jag är född och uppväxt i Malmö, bor nu mera 2 mil utanför Malmö i en liten "stad" som heter Svedala.

    Min kärlek till Leeds däremot har byggts på under dom senaste 2-3 åren och har nu varit över och sett dom på Elland Road (hemmaarenan) två gånger och det är en lika mäktig känsla varje gång!

    Vad har ni för favorit fotbollslag?

  • Svar på tråden Fotbolls tråd!!
  • Rocker
    Äldre 16 Dec 18:07
    #1

    Själv brinner jag för Manchester United, sen håller jag på i halvdant på Djurgården i tråkiga lunken.

  • Pior
    Äldre 16 Dec 18:18
    #2

    Ok, har du varit i England och sett dom någongång?

    Ser du mycket Engelsk fotboll på tv och så eller? Själv försöker jag se så mycket som möjligt..antingen på tv (viasat sport) eller någon pub inne i Malmö. Bor du i Stockholm eller?

  • Rocker
    Äldre 17 Dec 15:36
    #3

    Jag tittar på Premier League varje lördag/söndag(även om inte United spelar). Har varit där 1 gång på match men ska dit igen i maj och se derby mellan United och City. Jag bor inte i Stockholm utan i en håla på ca 30.000 invånare 15 mil söder om Stockholm

  • Pior
    Äldre 17 Dec 16:32
    #4

    Jaså...det låter ju inte helt fel att se Manchester derbyt! Kommer nog rätt så bra stämning!

  • Äldre 17 Dec 22:56
    #5

    Svensk fotboll AIK, annars så Bayern München i tyska Bundesliga. Samt så har vi självfallet fifa09 på xbox360. Spelmässigt så tycker jag att engelsk fotboll håller bäst klass. Det blir väll Chelsea där då, för Ballack.

  • Pior
    Äldre 18 Dec 18:00
    #6

    Peugeot//
    Tv spel är ju aldrig fel...=)

    Brukar du se när Aik spelar?

  • Äldre 18 Dec 23:09
    #7

    Pior skrev 2008-12-18 18:00:52 följande:


    Peugeot//Tv spel är ju aldrig fel...=)Brukar du se när Aik spelar?
    Nej och speciellt inte då jag är previligierad att få spela på arbetstid i en biosalong :)

    Det har blivit lite tunt sen jag började med kvällsjobb. Men innan så blev det i stort sett alla hemmamatcher, nu är det ppv som gäller, även det på arbetstid.
    Har en kollega btw som är MMFare så aik-mff matcherna är alltid lite speciella. Samt min chefs son spelar i hammarby så även dom matcherna är extra trevliga att se på.
  • Pior
    Äldre 19 Dec 18:58
    #8

    Det låter som du har ett riktigt bra arbete!

    Men då ser du ändå några matcher om året, jaså spelar han i Hammarby är det någon man känner till?

  • Äldre 19 Dec 23:43
    #9

    17 Erkan Zengin.
    Jo jo det är ett fruktansvärt slappt jobb. Är det inte allsvenskan så är det la liga, premier, serie-a, champions-l som visas. Så det råder ju inte brist på fotboll om kvällarna :)

  • papara­uk
    Äldre 12 Jan 10:17
    #10

    Här är det AIK som gäller . I England är det west Ham som gäller. Sen så finns det lag i Italien och Spanien man håller på men inget man brinner för på samma sätt som dessa 2 lag.
    Apropå Zengin så måste jag säga att det är en av de spelarna jag tycker minst om i hela allsvenskan. Har iof växt upp med Haris Laitinen i Bajen och även spelat/tränat med honom. Men kommer dock aldrig njuta av att se Bajen så jag väljer att inte titta helt enkelt. Tar emot i AIK själen.

    X Box 360 är alltid hemtrevligt att spela Fotboll på . West Ham går starkt där iaf.

Svar på tråden Fotbolls tråd!!