• So nice

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Buspojkarna
    So nice skrev 2011-06-14 23:26:47 följande:
    buspojkar, du har det verkligen inte lätt!! stackare! 

    Bajs genom underlivet? det  har jag aldrig hört, skulle det verkligen vara en hål i både tarm och slidvägg? låter konstigt..

    Live happy.

    Jag har aldrig lidit av att kissa på mig,så jag tyvärr inte hjälpa dig där.

    Pyttis, blev ditt kissande värre efter operationen? Vissa säger att det kan bli värre när man op framväggen!

    Må så gott 

    Kram 
    Tror att läkaren undrade om väggen gått sönder, då den var så pass tunn.
  • So nice

    Buspojkar! 

    VAd hemskt för dig jag har nog missat lite men varför vill man inte op dig, eller vill man det? väntar du bara på op tid?

    Jag känner mig aldrig riktigt bra..hoppas det blir bättre efter sommaren är lite ledsen att jag inte tog min första op som jag blev erbjuden, men tyvärr kostade det mig så mycket att vara hemma sist jag jag är ogärna det igen..

    Men i augusti ska jag kontakta dem igen så det blir säkert op i sep, okt någon gång..
    Undrar hur det har gått för Hella!!

     

  • Buspojkarna
    So nice skrev 2011-06-15 20:48:02 följande:
    Buspojkar! 

    VAd hemskt för dig jag har nog missat lite men varför vill man inte op dig, eller vill man det? väntar du bara på op tid?

    Jag känner mig aldrig riktigt bra..hoppas det blir bättre efter sommaren är lite ledsen att jag inte tog min första op som jag blev erbjuden, men tyvärr kostade det mig så mycket att vara hemma sist jag jag är ogärna det igen..

    Men i augusti ska jag kontakta dem igen så det blir säkert op i sep, okt någon gång..
    Undrar hur det har gått för Hella!!

     
    Jag väntar på op. Var ingen diskution om saker. Fick en undersökning på familjeplaneringen som inte ens har hand om det och hon ordnade direkt så att jag kom med på operationslistan istället för att först behöva vänta på ett besök på rätt mottagning. Men tiden går ju så sakta. var där den 23 maj och det var minst 3 månader väntan.

    Men så läste jag i tidningen att ackis har problem med infektioner vid op och på vissa mottagningar. Kroppen håller sig inte ifrån en enda sjukdom så jag skulle lätt få något sånt om jag kommer på en sån avdelning.
    Funderar på att utnyttja vårdgarantin och åka till sthlm.

    Är det jobbigt att ta sig hem efter op? Blir ju en bit att åka om jag opererar mig i sthlm.
    Hur länge kan man behöva ha gubben hemma från jobbet efteråt? Barnen går ju bara 20timmar på dagis. När kan jag själv börja lämna de på dagis? Brukar ta cykeln, men måste då lyfta upp minsta på cykeln om jag inte han ha nån pall stående ute på gården så att han kan klättra upp själv. Sedan är det 850meter till dagis och där kan de säkert lyfta ner honom några veckor.
  • Minnie7

    Ni som bara har lite framfall- är det olika från dag till dag eller är det jag som börjar bli tokig? Ena dagen kan det kännas bättre på morgonen, en annan när jag ska gå och lägga mig. Ibland känns det mer efter jag kissat (!!!) och ibland innan. Fattar inget. Kanske tyder på att det är hormonella aspekter inblandade- hur känslig slemhinnan är??

    Buspojkarna: Vet inget om återhämtningen efteråt, men tycker absolut att du ska försöka få op någonannanstans om din magkänsla säger så. Jag kommer alltid lyssna på min magkänsla hädanefter hade jag gjort det kanske mina problem inte existerat idag. Och blir det problem ändå har man själv iaf gjort allt som stått i ens makt.

    En fråga om knip: Kan ni knipa av strålen snabbt eller knipa när ni lyfter?? Jag har ingen aning om hur jag ska knipa när jag står eller går...

  • Buspojkarna

    Jag har inga problem alls med knipet. Ett tips är att börja bakifrån och knipa ringmuskeln för att sedan ta i lite mer och även dra in magen lite så att du lyfter hela bäckenbotten. Jag känner verkligen hur jag lyfter allt på insidan när jag gör så.
    Ett bra tips för att träna upp knipet är att köpa kulor att använda. går att börja med stora. Jag har smart balls, men inte använt de sedan efter förlossningen. Har ju inga problem med det längre.

  • Gladhannapanna

    Buspojkarna: när jag opererade mitt bakre i höstas fick jag inte sitta på en cykel på tre månader! Jag fick inte lyfta på åtta veckor så barnens schema anpassades efter makens jobb. Jag hade nog fixat att åka bil mellan Sthlm och Uppsala direkt efter op.

  • Buspojkarna

    problemet är att uppsala kommun inte låter barnen vara på förskolan längre tid bara för att en är sjukskriven, så barnen får bara gå 20timmar per vecka och min man kan omöjlig arbeta så kort tid i 8veckor. Han pendlar även till upplands väsby.

    Kommunen är anmälda till skol inspektionen, men detta kan ta många månader.Nu har det visserligen gått en månad eller 2, men det kunde ta upp till 5 månader. Sen får vi se om kommunen hittar nått litet kryphål för att ändå slingra sig från alla regler.

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder