• So nice

    Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

    fortsätter våra diskussioner om ev. framfall

  • Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
  • Hibiscus

    Springa ska man nog vara lite försiktig med- även vi som har opererat oss och något man absolut inte ska göra är att hoppa studsmatta...

  • Minnie7

    Buspojkarna: Vad är det för andra övningar man kan göra förutom att knipa?? Varför skickar de inte en till en sjukgymnast för

  • Buspojkarna

    sjukgymnasterna kan du själv boka in dig hos. lite svårt att förklara alla övningar. sök på google på bålstabilitet

  • Gladhannapanna

    Jag har fått beskedet att man ska undvika all typ av träning som känns obehaglig. Att springa och hoppa var helt omöjligt för mig innan jag opererades. Har provat studsmatta men det känns inte hundra som en bra idé...

  • Minnie7

    Ska googla på det, tack för hjälpen. I mitt landsting har de tyvärr bara en sjukgymnast kopplad till KK och dit kan man bara komma om läkaren tycker man behöver det

  • Hibiscus

    att studsmatta inte är bra är för att vid ett hopp blir det som en massa "efterhopp eller skakningr" i kroppen som kan bli en stor belastning för bäckenbotten...jag för egen del känner att jag nu i hela mitt liv kommer vara försiktig med tyvärr viss motion- får hitta mildare motionsformer som tex stavgång, simning- förr i tiden har jag ridit mycket men vet inte om det är så bra heller i mitt fall då det bkir viss skakning vid tex sittande trav o har man som jag en svaghet redan så nej jag vågar inte utsätta mig med vissa saker- tråkigt är det att alltid tänka sig för med vad man kan o inte..

  • Gladhannapanna

    Hella: jag rider och det funkar jättebra! Är faktisk stärkande för bäckenbotten, men jag har ju inte din klump förstås! Red även innan op utan besvär.

  • Hibiscus

    ja ridning kanske är stärkande som du säger då man använder många muskler men jag ska försöka" bygga upp" kroppen med stavgång bla- har gått upp mer i vikt o noll kondis nu efter att legat på soffan i 1 mån efter denna sista op -hysterektomin, så nu ska jag börja lite lätt- även med knipövningarna som legat på is sen innan op (men är lite osäker om jag kan börja med dom redan..)

Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder