• Linnpinn

    Roliga saker som ditt barn har sagt...

    Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

    Mitt första bidrag blir denna:

    När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

  • Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Skrutten74

    Sonen 4 år har ett spirande intresse för ekonomi och här kommer ett par anekdoter:

    "Det är ju smartare att önska sig leksakerna än att köpa dem själv. Då får ju tomten slösa sina pengar istället! "

    "Mamma, vad kostar en riktig bil?"
    Jag ser en mörkblå Volvo V70 och svara att:
    "Ja, den blå volvon där kostar nog en 250-300 000:-"
    Han funderar en stund och frågar sedan:
    "Men en grön sådan Volvo då?"

  • Anna Wiklund

    Jag, min mamma, min dotter Livia 3år & min gamla mormor Maja 92år satt tillsammans i köket.
    Livia & gamla Maja sitter & kollar in lite olika stensorter.

    Maja 92år frågar: -Livia, kan du säga Rosenkvarts?
    Livia 3år svarar otroligt kvickt & allvarligt: -Nä men jag kan säga bajskorvar!!....

    Stackars gamla mormor! hahaha!

  • Kristin24

    I morse var det ganska dimmigt ute när vi skulle gå till dagis.
    Elsa 4 år utbrister
    - vad dammigt det är ute mamma

    hon menar nog dimmigt...hihi.


    Go och glad Kexchoklad
  • Skrutten74

    Sonen född i oktober, hade ju hunnit glömma snön från året innan och kommer ut på hösten innan han fyllde 2 år och utbrister:

    "Titta vad mycket ludd!"

  • Skrutten74

    Kom på en till !ekonomi-historia" från sonen, 4 år:

    "Mamma, det är mycket bättre att gå ut den vägen (via självutcheckningen av scannern på ICA) för då behöver man ju inte betala!"

    Inte lätt för barnen när föräldrarna nästan bara betalar med kort.

  • mackapacka

    i december kom jag och dottern, då 2 1/2 år in på Nordiska museet som har en jättestor Gustav Vasa-staty. Inför Lucia hade han fått en stor stjärngossemössa. Dottern utbrister "Titta gubben har en jättestor party-hatt!"
    Säger kanske en del om våra vanor, hehe!

  • Kristin24

    Var en fredagskväll och vi skulle äta vid finbordet. Min man brukar dricka öl till maten på helgen men det gjorde han inte den här gången.
    Elsa 4 år säger då.

    -Pappa varför ska du inte ha öl?
    -Nej jag vill dricka vatten idag.
    -Är dom slut, då får du köpa nya i morgon, stackars pappa.

    kan säga att vi skrattade då


    Go och glad Kexchoklad
  • Bondfia

    Vi föder upp tjurar från kalv till slakt, men har även 30 amkor, (som får egna kalvar).

    Carl, tre år, brukar åka med pappa och köpa kalvar hos olika mjölkbönder som bara sparar kvigor.

    Igår gick han med pappa till amkorna, två hade kalvat.
    "Har du köpt dem av Stig?" undrade Carl.
    "Nej, de har kossorna fått", sa pappa.

    Carl såg fundersam ut, "hos Stig?"
    "Hm, nej, nästa gång får du vara med" sa pappa.

    I gårkväll var det dags igen, och Carl fick vara med. När han kom in berättade han storögt; "pappa drog ut en kalv under svansen på kossan, dom finns UNDER SVANSEN mamma!!!"

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...