• Linnpinn

    Roliga saker som ditt barn har sagt...

    Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd så jag startar upp en ny. Här kan vi dela med oss av roliga saker som vår små guldklimpar har sagt

    Mitt första bidrag blir denna:

    När vi gick ut häromdagen cyklade en man förbi. I ett koppel hade han en hund som sprang bredvid. Hunden hade en liten reflexväst på sig. Jack utbrister:
    -Titta mamma, en hund...på cykel...och den har flytväst på sig!

  • Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...
  • Sofia  83

    Min 5-åriga son frågade varför han inte oxå fick dricka vin till maten...

    Jag - barn tål inte alkohol, det är bara för vuxna.
    Han - Varför då?
    Jag - det finns något som kallas lever i kroppen som inte klarar av att ta hand om alkoholen när man är barn.
    Han - kan vuxnas lever det då?
    Jag - Ja om man bara dricker lite.
    Han - Det är ju som med min lillebror när han ska gå & lägga sig & kliver upp hela tiden, jag orkar inte ta hand om han varje gång han kliver upp ur sängen & du hade inte orkat om det hade varit massor av lillbrorsor som klivit upp samtidigt ur sängen.

  • COTTA

    När vi var på 3-årskontrollen på bvc så visade sköterskan en bild på ett äpple och frågade Bella vad man kunde göra med det och hon svarade "inget" varav sköterskan säjer "man kan ju äta det" då säjer Bella " man kan väll inte äta ett papper heller"
    .

  • cliffis

    Iia skrev 2009-02-15 00:24:30 följande:


    "Hon sliter sig bort från mig, håller sig för näsan och säger:"Det luktar illa, ta på dig trosor mamma!" Saken var den att jag hade kläder på mig, men reaktionen var att titta ner för att kontrollera
    Hahaha jag dör av skratt haha:)
  • Tant Green

    Jag pratade en dag om när jag och min man gifte oss och dottern frågade "var var jag då?", jag sa "du var i min mage"... hon tittade väldigt skeptiskt på mig en stund och sen skrattade hon och sa "neeeeej, du skojar, jag var hos mormor!"

  • Peyman

    Min son har på sistone pratat väldigt mycket om cigaretter och rökning. Både jag och hans styvpappa är rökare.

    En dag lät det såhär "Mamma! Vi ska åka till Lappland och där ska jag fiska upp en skattkista och köpa cigaretter till dig för alla pengarna."
    Jag tyckte att jag vill sluta röka så han kan köpa godis och leksaker till sig själv istället.
    "Men mamma! Jag vill göra dig glad!"
    Jag skäms fortfarande... Men han var ju bra go!

    I måndags var vi på väg till några vänner till oss.
    Sonen "Mamma, ska du och N röka? Är det därför vi ska dit?"
    Jag "Nej, N har slutat röka. Vi går dit för att du ska få leka med K och jag ska få umgås med N.
    Sonen "Har N slutat? Oj, vad himlans duktig hon är! Nu är jag stolt!"
    Sonen börjar fundera och säger sedan "Mamma, om jag köper godis till dig så kan du äta det en dag. Då kanske du glömmer bort att du älskar dina cigaretter!"
    Behöver jag nämna att jag skäms över det också...

    Men jag slutade röka samma dag, vill inte att min son ska behöva ha såna tankar om mig. Ikväll har jag varit rökfri i 5 dygn!

  • Kidz

    Min 3 åriga son satt o fixade med mitt hår och pappa hade fått i uppdrag att passa hår bandet.
    Så vänder sig lillkillen om till pappa och ber om bandet så svarar pappa -Hår bandet?
    Lillkillen ryter till -Det heter inte hårbandet, det är ett sånt band till mammas hår.

    En annan kväll.
    Pappa ska ta på lillkillen nattblöja så kalsongerna åker av och lillkillens hand åker ner och fångar tag i pungen och säger med förvånad lite skräkslagen röst,- Där e en sån kula där inne.
    Trodde nog att det var en av storebrors spelkullor.:)

  • Du jag och vi
    Peyman skrev 2009-02-21 08:15:56 följande:
    Min son har på sistone pratat väldigt mycket om cigaretter och rökning. Både jag och hans styvpappa är rökare.En dag lät det såhär "Mamma! Vi ska åka till Lappland och där ska jag fiska upp en skattkista och köpa cigaretter till dig för alla pengarna."Jag tyckte att jag vill sluta röka så han kan köpa godis och leksaker till sig själv istället."Men mamma! Jag vill göra dig glad!"Jag skäms fortfarande... Men han var ju bra go!I måndags var vi på väg till några vänner till oss.Sonen "Mamma, ska du och N röka? Är det därför vi ska dit?"Jag "Nej, N har slutat röka. Vi går dit för att du ska få leka med K och jag ska få umgås med N.Sonen "Har N slutat? Oj, vad himlans duktig hon är! Nu är jag stolt!"Sonen börjar fundera och säger sedan "Mamma, om jag köper godis till dig så kan du äta det en dag. Då kanske du glömmer bort att du älskar dina cigaretter!"Behöver jag nämna att jag skäms över det också...Men jag slutade röka samma dag, vill inte att min son ska behöva ha såna tankar om mig. Ikväll har jag varit rökfri i 5 dygn!

    Grattis=)


    visst är de befriande att vara rökfri..... Se till att de förblir så=)

  • TSL
    Du jag och vi skrev 2009-02-20 13:50:34 följande:
    Min då 4 åriga dotter skulle sätta sig och äta frukost..Hon hade nya kläder och jag sa till henne: Försök att inte spilla ner dig nuSvaret: Och vad har du din tvättmaskin till??
    Nyfikenhet går inte att bota!
  • lurv

    Är precis hemkommen från en mardrömshandling med den yngsta sonen Har släpat runt på en kundvagn med en ilsken 3-åring som har vrålat att han vill ha "korvporr" Det tog ett tag innan han hade lyckats förklara vad "korvporr" var så vi kunde lägga en påse SKORPOR i vagnen och få tyst på gallskriken. Å andra sidan så har vi nog förgyllt denna lördag för en hel massa människor

  • auti

    När jag väntade min lille så utbrast min då 3-åriga son att hans bebis sparkade i magen. Han visste att det ibland kunde göra ont. Tio minuter senare så gnällde han: mamma mamma min bebis sparkar så i magen och så satte han sig upp och kräktes ner hela soffan...
    Därefter var vi väldigt uppmärksamma på när hans bebis sparkade

Svar på tråden Roliga saker som ditt barn har sagt...