• litenkråka

    Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12

    då gör vi igång med ännu en ny tråd!
    Många avverkade och många fler lär det bli

  • Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12
  • Irmis

    Nu åker vi till Skåne. Kikar in därifrån! Ska bli roligt att träffa A - har inte setts sen i söndags men han verkar ha haft det kanon!

  • Ia 70

    Ny rapport fr sambon...de tar flyget hem på tisdag, han orkar inte med Leia. Nu e hon åter igen i hans famn nästan hela tiden o säger -Bilen mamma, krama mamma, pussa mamma. Så jag e både glad o ledsen på samma gång (ja ni förstår säkert)

    Kram alla goa nu ska jag gå o kolla till mamma o pappaas lgh o brorsans lgh. Lagon promenad men kanske lite varmt, men sista dagen innan regnet så jag ska väll egentligen inte klaga.


    Barn födda 96/07 och blivande trebarnsmamma: BF 7 sept-09
  • jentha
    Ia: vad jobbigt det måste vara för din sambo (och dig att höra om det), men Leia är ju liten fortfarande. Jag hoppas att allt blir bra och att både han och Leia fått ut något av semestern i Serbien iaf. Kram
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • litenkråka

    GRATTIS MISS LYCKAD TILL ERAN EMIL!!!!

    Har nu "överlevt" 2veckor på svärisarnas landsställ men är nu hos min mamma,SKÖNT! Borta bra men hemma bäst...

    Ha en fortsatt skön sommar alla!
    Vi hörs om 2veckor då jag e tillbaka i Sthlm

  • miss lyckad

    Oj oj oj, jag hade glömt hur mkt tid som går åt till att amma i början. Det känns inte som jag gör annat än sitter i soffan med en tutte i munnen på Emil. Jag som har så svårt för att koppla av och inte göra en massa. Jag får nästan lite ångest när ytterligare en dag har gått och vi inte har gjort ngt speciellt.
    Vi hade tänkt åka en sväng till sambons mamma i Särna om en vecka eller så, men på onsdag ska det komma hit en och börja med våra fönster som ska skrapas och målas om. Och så länge han håller på med det kan vi ju inte åka ngn stans. Dessutom krånglar vår bil, rätt som det är så startar den inte. Känns ju inte så skoj om man blir fast ngn stans längs vägen för att bilen inte startar. Får nog lov att inse att vi inte kommer ngn stans i sommar

  • barn05

    Jag tittar in från norrland och föräldrarnas sommarstuga. Fantastiska att internet funkar även här i skogarna

    Maken och jag kom upp i fredags kväll och jag känner mig redan lite "mätt" på stället. Blir väldigt intensivt med brors familj och föräldrarna alla på ett ställe och varje måltid är ett stort projekt. Nåja, brukar rulla på bättre efter några dagar. Mest komiskt detta år är att maken har irriterat sig på min mamma och det brukar de aldrig göra. Han avskyr när barnens rutiner och tider inte respekteras men jag försöker ta det med en nypa salt när vi är på semester. Visst blir det lite jobbigt med gnälliga barn vissa kvällar men de som stör sig kan väl gå ifrån oss.

    Idag har jag varit iväg med makens fru och shoppat en stund. Det var skönt att komma ifrån stugan men Boden hade tyvärr inte mycke till utbud.

    Svalan: Verkligen tråkigt med eran hund, jag vet hur stor plats ens husdjur har i familjen.

    Irmis: Oj vad skoj med UL, tänk att det är bebis på G för er

    Hörs snart!

  • barn05

    Behöver skriva av mig lite...har precis haft terapi-samtal med brorsans fru för att få rätsida på saker och ting. Den enkla sanningen är väl att vi varit på besök här för länge med för busiga barn! Usch vad jobbigt det är med allas förväntningar på en perfekt semester också blir det bara pannkaka av allting.
    Ikväll lämnade min mamma stugan för att vila upp sig i lägenheten i stan. Hon är helt enkelt trött av all tid med barnen. Det är inte lätt att veta hur mycke ens föräldrar orkar med och ännu svårare när de inte ens säger att de är trötta. Vi tar barnen varje natt och morgon men dagarna är långa och barnen ska aktiveras hela dagen. Nu har vi bara 3 dagar kvar (av 2 veckor) här och det är väl lika bra så lugnet får lägga sig här igen. Vi måste helt enkelt tänka på årets erfarenhet inför nästa år så vi inte stannar lika länge då och suger musten ur våra mor- och far-föräldrar. Jag blev skitledsen när jag kände att vi inte är välkomna och släkten väljer att hålla sig härifrån för att inte behöva "jobba" med barnen. Så är det väl inte egentligen för alla tycker väldigt mycke om våra tjejer men är man inte van att leva med en 2 och 4 åring så blir det plötsligt väldigt intensivt.

  • jentha
    barn05: näe, vad trist! Jag förstår att du känner dig jätteledsen över situationen.

    Spontant tänkte jag direkt att om dina släktingar blir så slutkörda efter knappt två veckor så borde de tänka på hur trött man är som förälder - hela tiden - och under tiden ni är på besök "hjälpa till" så mycket de kan. Fast nästa tanke var att det är ju deras semester också så det är kanske lite mycket begärt.

    Svårt när du har familjen så långt bort, då vill man ju gärna stanna länge och träffa alla! Jag är ju lyckligt lottad med föräldrarna 10 minuter bort. Då blir det tätare och kortare möten istället och det.

    Jag hoppas att ni kommer på någon bra mellanväg så att ni inte känner att ni inte kan åka på långsemester upp till Norrland! Antagligen kommer det i alla fall blir bättre nästa år... och nästa... ju äldre tjejerna bli. KRAM!!
    // jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • barn05

    Tack jentha för ditt kloka svar!
    Idag har tjejerna varit på utflykt med pappa och jag har gått på stan med min mamma. Det var trevligt men så fick jag veta att hon ska vara på golfbanan vår sista dag här och då blev jag åter igen lite ledsen... Vår sista dag, vill hon inte vara med oss då?!?! Är nog bäst att vi åker så hon får lite tid för sig själv och börja längta efter barnen igen. Hon är nog trött.

  • Irmis

    barn05: Förstår dig precis. Vi blev ju utkörda från min syrra i fjol då hon tyckte det blev för jobbigt. Det tog extra på mig då vi hängt med dem och deras två väldigt livliga barn i alla år, men hon orkar inte med A i 10 dagar (sen ligger det lite annat med bakom, min syster är väldigt psykist ostabil men samtidigt med väldigt bestämda åsikter om saker och ting). Vi pratade inte med varann på 6 månader efter det och jag kommer nog aldrig mer vilja bo hos dem. Nu är vi vänner igen, men inom vissa gränser känner jag då jag kände mig väldigt orättvist behandlad.

    I år bor vi hos pappa och här går man kanske inte lika intensivt på varann. De är dessutom mer toleranta än syrran! På söndag flyttar vi till eget torp som min bror hyr ut. Då har vi varit här en vecka och A två veckor!

    Ia: oj att det blev så tom! Vad säger sambon?

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor fortsätter babbla del 12