• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • keno

    Åh Fia, hoppas hoppas att hon stannar där inne ett tag till lillskruttan!

    Vet att det tär på en att åka in och ut på sjukhus för alla tester (som ju iofs är jättebra), men man vill ju att de ska vara där inne tills det är dags.

    Och att vila är ju såklart inte lätt med två vildingar hemma heller, men du MÅSTE!!!
    Lägg dig i soffan och ÄT!!!

  • keno

    Bassekatt- Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh vad gulligt, när kan jag flytta dit? Precis som jag skulle vilja ha, lite litet kanske men men...

    Tjejerna kan väl bo i gästhuset, så mamma får sova?

  • FiaEleonora

    basse-
    åååhh vad underbart!!! ÄLSKAR vedspisar!!!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Pico

    Fia: Nej, nu får det allt ta och lugna ner sig så att lillpyret får stanna därinne ett bra tag till!!! *säger till på skarpen* Är blödningarna så allvarliga alltså?! En kompis hade moderkakan för "utgången" och blödde halva (om inte mer) graviditeten. Hon fick gå på täta kontroller men annars var det ingen fara. Får Stefan vara hemma hela tiden nu då så du verkligen kan vila? För vila och vara själv med två hoppetossor hemma är väl stört omöjligt, det hade iaf inte funkat här i huset. Blev du snittad med S & L oxå? Håller alla tummar och tår för dig nu! KRAAAAAAAAAAM! {#lang_emotions_heart}

    Ego: Här är det så mkt trots (igen).... Agnes är klart värst. Hon tom vägrar gå och kissa fast hon är kissnödig bara för att jag frågar, och frågar mamma något så är svaret "NEEEJ!" oavsett. Efter lite tjat och allt större protester gav jag upp och 2 min senare hade hon kissat på sig. Vad jobbigt det måste vara att vara 2½ år och "vara tvungen" att protestera mot ALLT. Sigrid vägrar fortfarande att kissa på pottan el toan men är superintresserad av allt Agnes producerar. "Kommer det kiss Agnes?" "Behöver du kissa Agnes?" frågar hon nyfiket. För ett tag sedan bajsade Agnes på pottan och ropade exalterat "Mamma, pappa, kom och titta! Har bajsat en delfin!" Då tyckte hon att bajskorven såg ut som en delfin. Hon har fantasi! Några dagar senare kissade hon en bläckfisk.


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • FiaEleonora

    hahahahah kissade en bläckfisk!!!!!!!!! oj gjorde hon... Stackarn... Antar att jag blöder så pass mycket då?? Vet faktiskt inte. Hon kanske blödde lite varje gång bara? Eller så sitter den på ett sådant sätt min moderkaka. BLÄ iallafall! Kanske ä det mina regelbundna onda sd jag får vare gång de är oroliga för med? Eftersom jag inte kan föda vaginalt. hahah bra att jag vet va? Nej men skämt åsido så har jag väl det i en annan form än henne på något sätt antar jag...


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Romanova
    Lakrits-Fia: säger som Pico, går det att arrangera så att din man kan vara hemma med barnen nu, för vila när de är hemma är säkerligen helt omöjligt. Jag tror inte att dina flickorn är lugnare än mina... Jag tror att du verkligen skall vara stilla och helst vertikalläge, dvs ligg ner i soffa, säng eller vilstol. Jag bröt ju foten i v.28 och halvlåg och låg i princip hela tiden därefter fram till v 38 då flickorna kom, ja 10 veckor blev det ju, varav 6 v med gipsstövel. Urtrist, men jag tror att det starkt bidrog till att flickorna stannade såpass länge i magen.

    Idag har vi haft sommarfest på dagis. Så väldigt somrigt var det ju inte med spöregn och kyla. Men oj så sött. Alla barnen fråg både lilla och stora avdelningen samlades och sjön så fint. Jag såg att ivarjefall Clara rörde på munnen också{#lang_emotions_laughing} De var så söta när de kom in på rad och Clara och Cassandra höll varandra i handen. Sedan stod de och kikade på mamma och pappa och blev lite generade. Sedan blev det saft och tårta i stora lass och vi fick med alla samlade teckningar som de ritat under våren, jättefina!

    Potta - Clara är jätteduktig och brukar ibland på kvällar/helger vilja ha bara småbyxor på sig och gå på pottan mest hela tiden, jättespännande och funkar fint. Cassandra vill och härmar Clara, men har inte samma koll på "läget" om man säger så. Vi satsar på att ivf Clara och förhoppningsvis också Cassandra blir pottfröknar i sommar.

    Annars så har vi snart byggprojekt fas 3 avklarat, dvs ny hall - äntligen!!! Oj så fint det blir, tänk att snart ha lite mer än de 1,5 kvm som vi haft att hänga kläder på. För övrigt så målar, målar, målar och målar vi. Det tar aldrig slut. Nu skall allt brunt bli vitt, puh.

    Hej Beta, kul att se dig igen!

    Basse - jättegulligt torp, precis lagom stort.

    Hejsvejs!
    Lycklig mamma till älsklingarna Clara & Cassandra
  • FiaEleonora

    Romanova-
    jo absolut, Stefan både lämnar och hämtar på dagis så jag får vila. På måndag är dagis stängt och Stefan måste jobba så då kommer mamma hit istället. Så det löser sig! Ligger så mycket jag orkar men sitter lite med, får så ont i ryggen att bara ligga...  Härligt med renovering!!!!!!!


     


    Tjejerna har med haft sommaravslutning idag, som sagt synd på vädret... Jag halvsatt i en soffa hela tiden. Tjejerna var så duktiga och satt kvar på sin plats hela tiden. De sjöng inte utan tittade helt chockade på alla männsikor! Men Savannah satt och dansade lite och skrattade när hon såg oss, Leah ropade högt att "där e mamma" och pekade på mig! Gullungar! *älskar* Och så tårta och kaffe på det! MUMS!


     


     


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • beta

    Pico - Delfinbajs och bläckfiskkiss...Jag skrattade så att jag grät. Underbart!!! Så trevligt att dina tjejer vill bli fixade i håret. Mina hårbollar AVSKYR att borsta håret, vilket är en nackdel när de har så långt hår. På något mystiskt sätt fick ändå fröken på dagis lov att göra två inbakade flätor idag på Thea och hon blev sååå fin.

    Romanova - TACK för dina trevliga ord. Är ni färdiga med renoveringen sedan? Vi går här hemma och väntar och väntar på vårt bygglov. Kommunen jobbar då inte snabbt, men förhoppningsvis skämdes de såpass sist vi ringde så att de får tummen ur att ge oss bygglovet snart. Jag vill börja med vår massiva renovering/tillbyggnad.

    Fia - BRA att du tar det lugnt. Duktig flicka!

    Basse - Har du åkt in än eller går du runt hemma? Värkar?

    Heoo - Hoppas tjejerna mår bättre idag! Har du förresten några Londonguldkorn du rekommenderar? Jag sitter och klurar på en Londonresa med bästa tjejkompisen till hösten. Vi träffades på en språkresa -89 och var i London -99 så självklart måste vi ha ett 20-års jubileum också. Undrar om man kan hitta ett billigare hotell utan alltför mycket "Pang i bygget" stuk?

    keno - Jag skulle också vilja ha det där lilla torpet...

    Idag hade jag skolavslutning i skolan. Det är verkligen en fin dag, men man blir helslut av alla känslor. Såklart bölade jag lite. Det hör till.

  • BasseKatt

    Hej tjejer!

    Här händer det en hel del... Hade ju tänkt att i lugn och ro berätta vad som hänt senaste veckan (och det är mycket - både roligt och trist), men det hinns inte med nu. I varje fall inte ikväll. Kanske imorgon beroende på... Låter det kryptiskt?! OK, här kommer kortversionen...

    UL förra veckan (v 36+0) visade att killen där inne är välväxt och uppskattad vikt var runt 3,1 kg {#lang_emotions_surprised} redan. Vi fick tid inbokad för undersökning och ev. igångsättning 15/6. Jisses! So much to do, so little time liksom. Till skillnad från förra gången när man var typ redo från v28 är jag denna gången inte redo alls Men nu har jag haft ett par dagar på mig att SOOOVA och fiffa lite. Har köpt gardintyg till Emils rum, sytt babyfilt, köpt present till bäbisen från Emil och från bäbisen till Emil etc.

    Idag (v37+1) var det nytt CTG (allt är bra!) och på läkarsamtalet efter frågade hon om hon skulle kika lite hur läget var. Om det är för omoget på måndag kanske man skjuter lite på det hela. Men det var ingen risk! Livmodertappen var bara dryga cm och jag var öppen 3-4cm redan! Hon retade den lite till och menade att vi nog inte behövde vänta till måndag. Det kan gå MYCKET fortare än så. Men herregud! Det kanske händer inatt?! Mina föräldrar som ska vara barnvakt är i Umeå och kommer hem under fredagen. Bara att ringa reserverna (farmor och farfar) och meddela att de måste vara stand-by nu... Har i alla fall packat det mesta och tagit fram resten. Tvättat det sista, köpt lite choklad och cola att ta med... Hoppas dock att han väntar till helgen i alla fall. Är inte riktigt redo ännu...
    Har lite sammandragningar (inte onda) som kommer och går och ryggen gör ont som f-n. Hoppas nu på en lugn natt.

    Kikar in imorgon om inget händer innan dess. Håll tummarna för oss!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)