• ThereseNyman

    Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??

    Min lilla dotter är 10 månader, o har aldrig somnat själv, förutom när man vaggat henne i vagnen, eller om hon är riktigt trött om man bara lagt henne ner i vagnen.

    På kvällarna SKA hon somna hos mig, efter välling, vilket börjar ohållbart både för mig, pappan o bebisen.

    Vi pratade om det fram o tillbaka, 5 mm var nog enda lösningen.

    Ikväll provade vi, o det är helt klart att det var jättejobbigt att höra sitt allt skrika o skrika... Men vad gör man??
    I alla fall, det tog 40 min sen sov hon så gott i sin säng.

    Nu undrar jag, hur länge måste man hålla på så här? Kommer det ta mindre tid imorgon?

    Vill Endast ha svar av er med egna erfarenheter.

    Negativ kritik av denna metod, hänvisar jag nån annanstans!

  • Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??
  • Linn Daggert
    Queen70 skrev 2009-08-01 21:33:05 följande:
    jo, det är det , det är.Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:28:29 följande:
    Haha.. ok. varför ödslar du tid på att sitta här och blänga då..
  • Queen70

    Im on a mission...

    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:34:43 följande:


    Haha.. ok. varför ödslar du tid på att sitta här och blänga då..
  • Linn Daggert

    ok.. du verkar inte lyckas iaf... ts lyckades med sin metod däremot!
    Gonatt!

  • Söderbönan71

    Hello!
    Menade såklart att jag körde likande 5 mm på min 5 åring när han var baby, inte nu.

  • lövet2
    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:26:55 följande:
     återigen, man går in var femte minut och klappar och pussar.. fattar som sagt inte hur ni kan utgå från något annat..
    Nej, inte när man använder 5mm. Där är kroppskontakt och tröst inte tillåtet, eftersom Eckerberg anser att det förstör hela upplägget.
    Get someone in!
  • lövet2
    Linn Daggert skrev 2009-08-01 21:18:37 följande:
    ts har ingen aning om att jag skriver här.. och jag förespråkar inte metoden, utan ts som mamma! Jag förstår inte hur ni kan utgå ifrån att ts kör metoden om hon märker att dottern tar skada av det...
    Som jag försökte förklara för TS tidigare i tråden, så märkte jag och flera av mina vänner att våra barn tagit skada av metoden först efteråt. Det tog 3 kvällar för mig att rasera min dotters trygghet, och det tog 1 år att bygga upp den igen.
    Get someone in!
  • Queen70

    Usch då....det var dumt gjort.


    Söderbönan71 skrev 2009-08-01 22:14:28 följande:
    Hello!Menade såklart att jag körde likande 5 mm på min 5 åring när han var baby, inte nu.
  • Linn Daggert
    lövet2 skrev 2009-08-01 22:28:32 följande:
    Nej, inte när man använder 5mm. Där är kroppskontakt och tröst inte tillåtet, eftersom Eckerberg anser att det förstör hela upplägget.
    aa.. fast alla gör förmodligen olika.. ts har sagt att hon klappar dottern när hon går in..
  • Jollybolly

    jag undrar en sak ni som är engagerade emot 5mm och menar att det skadar barnet så mycket att vara ensamt och skrika(jag är själv inte insatt och har inte använt någon metod på min dotter)

    vad jag förstår så lät man oftast barnen "skrika av sig" förr. om inte våra föräldrar gjorde så, så gjorde iaf våra mor och far föräldrar så. man hade fasta mat och sovtider och däremellan kunde barnen skrika utan att det var nåt konstigt. så har jag iaf fått det berättat för mig.

    syns det nån skillnad i generationer, hur barnen mår menar jag? någon som vet om det finns bevis på att barn mår dåligt i följd av att ha fått liga och skrika utan mamma?

  • Queen70

    Ja det sa man förr och får ibland även idag höra från äldre generation. Ja det är skadligt, precis som aga som också var vanligt förr. Vi vet bättre idag, och bör göra bättre ifrån oss. Därmed inte sagt att generationerna före oss inte sedan växer upp och blir fullt fungerande vuxna. Människan tål det mesta. Men självklart påverkar det ett barns personlighet att få aga, och även enligt min åsikt att få känna sig övergiven och lämnad och gråta sig till sömns som bebis.


    Jollybolly skrev 2009-08-01 22:40:33 följande:
    jag undrar en sak ni som är engagerade emot 5mm och menar att det skadar barnet så mycket att vara ensamt och skrika(jag är själv inte insatt och har inte använt någon metod på min dotter)vad jag förstår så lät man oftast barnen "skrika av sig" förr. om inte våra föräldrar gjorde så, så gjorde iaf våra mor och far föräldrar så. man hade fasta mat och sovtider och däremellan kunde barnen skrika utan att det var nåt konstigt. så har jag iaf fått det berättat för mig. syns det nån skillnad i generationer, hur barnen mår menar jag? någon som vet om det finns bevis på att barn mår dåligt i följd av att ha fått liga och skrika utan mamma?
Svar på tråden Provade 5-minuters metoden ikväll, tog 40 min. Imorgon??