• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • Serendipity
    Essi73 skrev 2009-09-01 22:00:52 följande:
    Säg efter oss "Throoow UP" yeeeih!Kom igen let's go, allihopa vi gå... *s*
    Jag hör att även du sett DORA
    du-du-du-du-du-DORA. WE DID IT! WE DID IT!
  • Essi73
    Serendipity skrev 2009-09-01 22:05:24 följande:
    Jag hör att även du sett DORA du-du-du-du-du-DORA. WE DID IT! WE DID IT!
    Seren, kära Seren. Inte mindre än 4st Dora DVD's finns (väl gömda) i vårt hem. Du skall höra hur det låter när Boll vill ha en sång om att han klarade av att duscha, dricka välling, vattna blomman, hämta sin bobbycar, borstat tänderna, hämtat trasor, plockat blommor, blablabla bla bla blablabla... ...yeeih vi gjorde det, vi gjoooorde deeet!
  • Betty2

    Haha, jag har inte börjat tröttna så på Dora än så här används fortfarande filmerna. Här var det nog JAG som fastnade först, eftersom maken och jag ofta såg på 4:ans barnprogram medan vi dubbelmatade J och A första månaderna och var uppe alla möjliga tider på dygnet. (Vi tittade väl inte direkt aktivt, men hade tv:n på i bakgrunden när vi satt och matade. Tog alltid minst en timme per matning med först dubbelamning och sedan tillägg så man ville ju ha något att kika på...) Och efter ett tag fastnade jag lite för Dora och tyckte att den här var ju ganska trevlig, att tittaren (barnet) skall bli engagerad osv när de ställer direkta frågor till tittaren. Men jag kanske tröttnar snart jag oxå, och spyr när jag hör Dora o Boots.

    Ok, iväg till jobbet nu. Makens tur att vabba i dag. Ha det så bra!

  • Minna72

    He he... Dora utforskaren har gått oss helt förbi. Kanske lika bra?
    Här är det (förutom alla sjuttitolv grävskopor, lyftkranar, sopmaskiner som skall tittas på på youtube) fr.a. Mullvaden som gäller (www.youtube.com/results&search_type=&aq=f ) och som väl är finns det "playlists" på youtube som visar flera avsnitt på rad...

    Angående trots så har vi hos oss även motsatsen ibland, dvs att jag blir förvånad över att det INTE trotsas. Följande utspelade sig igår när vi var i affären och passerade godishyllorna:
    - Ha godis mamma?
    - Nej.
    - Godis!!
    - Nej det blir inget godis idag Aleksi.
    - Annan dag äta (sade han insiktsfullt och som om det inte var ngt konstigt)
    - Ja en annan dag kan vi äta godis.
    - Mm.

  • cirkel

    Aha, så 4:an har barnprogram?! Får ta reda på vilka tider det är...
    Jag har råkat se Dora en gång.

    Vi har haft några härliga dagar med MaPa, dock vaknade S några gånger på natten, så jag trodde allt var pajat med ingen nattmat och hela nätter. Men det blev helt tvärtom! Inatt var det sömnrekord för S! Hon sov från ca kl 19 till 6.45 i morse då jag nästan fick väcka henne. Hon vaknade till slut av Emma som tjoade i rummet utanför.

    Däremot som inte jag lika länge för brösten väntade på Sia och så får jag så onti ryggen de flesta nätterna...

    Essi: Har ni testat akupunktur igen? Det kanske hjälper även mot skrik även om inte skriken beror på kolik? Hemskt tråkigt och jobbigt att hon har börjat skrika igen... SKickar över lite styrka.

    Öz: KRAM! JAg kan inte föreställa mig hur det känns, men har många ggr tänkt på att föräldrarna snart kan dö och då blir jag väldigt ledsen... Härligt att se sin pappa i sina barn iaf!

  • cirkel

    Minna: Och vi är också dåliga föräldrar! TV'n funkar även här (som hos Betty) som nervarvning. Emma är oftast så intensiv att hon behöver göra ngt stillsamt emellanåt. Hon sover ju inte på dagarna när hon är hemma heller...

  • Betty2

    Cirkel: Jag tror att det är TV4+ som har barnprogrammen på vardagsmornar, men vanliga 4:an på helgerna.

    Så nu hinner/orkar jag inte skriva mer för i kväll för jag borde gå och lägga mig. (Har varit ute med ett gäng FL-tjejer och ätit god mat och haft mkt trevligt.) Blir första dagen på dagis för J och A den här veckan i morgon (pga vab) så det gäller att orka upp så där olidligt tiiiidigt...

  • Özlem

    Maja:Skalman sätter jag på planet till mars.Han får sitta där o fundera tills myntet faller ner.Marsianer ser väl till att den faller

    Minna:Ojojoj, vad Melvin får sitta framför tvn med tecknat.Jag känner ibland oxå som jag är en dålig mor men man måste för att orka,laga mat,städa osv.

    Betty:Jag inboxar dig mitt namn så kan du söka mig i facebook.
    Nä ngn minna grupp finns inte där vad jag vet.

    Mamma mår väl si så där.

    Vet ni vad Melvin gjorde igår kväll.Iställe för att sova så rev han ner delar av tapeten. Undrar om det var en reaktion på lillebror.

    vad var det mer jaqg skulle skriva....

  • Nafrung

    18 dagar. 18  dagar. 18 dagar.  Har lite nedräkning bara, och tycker att bebis kan komma lite tidigare än bf. Vad säger ni? Nån övertalningsteknik som funkar?

    Sitter på jobbet och ugglar, orkar inte riktigt ta itu med nåt.

    Ang preventivmedel så vill jag absolut inte ha hormoner efter grav, och ingen spiral heller helst. Så vi får väl sluta ha sex....

    Men jag skulle faktiskt så småningom vilja ha ett tredje barn (även om det känns som det kan få vänta några år...). Sambon tycker dck jag har varit så jobbigt denna grav att han tvekar om ett till barn - på grund av att JAG är jobbig... Hmmmffff..... Okej, jag har varit jobbig mot honom, och mot mig själv också... antagligen mot T också, så vi får väl se vad som händer. (Och hur det blir att ha två.... kanske ska pröva det innan man skaffar tre... )

    Nu MÅSTE jag jobba dock....

Svar på tråden minnas xiii