• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • cirkel

Tack Pess! Jag misstänkte att det gick, men man vet ju aldrig.

• cirkel

Nu har jag satt in spralen, det var en "oskön" upplevelse kan man säga! Blev illamående och nästan spydde efteråt och så mensvärk på det. Nu mår jag bättre iaf.

Spännande med förestående förlossningar här i tråden igen! Hoppas att ni inte behöver gå över tiden och allt allt går smidigt och bra!

Är det någon som sover på tempurmadrass?
    Vi är väldigt nära att köpa en nu, men ska se om det är en inflammation i ryggen som gr att jag har ont först.

• maja under eken

cirkel, va jobbigt m så ont i ryggen. D e ju rätt vanligt att bäcken e snett efter en förlossning, har du kollat d? D kan ju göra att du belastar snett uppåt ryggen o orsakar smärta.

Pess, hur vanligt e d att barn föds m navelsträngen runt halsen? jag har hakat upp mig lite på d o annat som kan hända den lilla innan hon e ute i mammas trygga famn ist för i min mage... jobbiga tankar!

Elvira - Livets Solstråle!
  • ProPPens

maja under eken skrev 2009-09-15 09:12:49 följande:

cirkel, va jobbigt m så ont i ryggen. D e ju rätt vanligt att bäcken e snett efter en förlossning, har du kollat d? D kan ju göra att du belastar snett uppåt ryggen o orsakar smärta. Pess, hur vanligt e d att barn föds m navelsträngen runt halsen? jag har hakat upp mig lite på d o annat som kan hända den lilla innan hon e ute i mammas trygga famn ist för i min mage... jobbiga tankar!
    Vendela hade navelsträngen runt halsen när hon föddes. Det gick bra, även om hon vid varje krystvärk drog åt den lite. Men ut kom hon o frisk är hon!! Men hur vanligt det är har jag ingen aning om...
  • maja under eken

Tack gumman! skönt o höra historier där d går vägen!!

nåt ska man ju oroa sig för o rädd för smärtan e jag inte, så min lott hamnar visst på oro på alla möjliga sätt att nåt ska hända m den lilla..

kram!

Elvira - Livets Solstråle!
  • ProPPens

maja under eken skrev 2009-09-15 09:42:52 följande:

Tack gumman! skönt o höra historier där d går vägen!! nåt ska man ju oroa sig för o rädd för smärtan e jag inte, så min lott hamnar visst på oro på alla möjliga sätt att nåt ska hända m den lilla.. kram!
    Om jag inte minns helt fel så hade Vendelas kusin knutit knut på sin... Han mår också toppen!!! Klart man oroar sig, det är väl helt naturligt?! Men det är ju sällan det går väldigt galet under en förlossning!!! Tänkt snart har ni två små sötnosar!! Hur känns det???
    Kram på dig
  • zynk

Kikar förbi... .

Maja Jag har för mig att Pessan sa att det är så vanligt att man inte alltid nämner det. En grov gissning är var fjärde. Pessan kom med det rätta svaret !

Proppen Jasså det är här du är! Så lugnt i visparna...

Kram till er alla här - spännande med två kommande BF inom kort!

• Pess

Maja, det ärVÄLDIGT vanligt och saknar ofta helt betydelse. Var tredje barn har strängen runt halsen ett eller ett par varv. Inget konstigt alltså. Det är en sådan sak vi knappt ens lägger märke till och som blivande föräldrar tror är väldigt dramatiskt. Jag brukar faktiskt inte ens skriva det i journalen längre eller tala om det eftersom föräldrarna kan bli väldigt skärrade.

• ProPPens

Zynk Här är jag! Fast nu ska jag göra oss i ordning o åka om en stund! Kanske vi ses imorgon!?

• Pess

Fan, jag har gått och blivit kroniskt utsvulten helt plötsligt. Från att ha haft mindre aptit första halvan och knappt gått upp något i vikt är jag nu vrålhungrig HELA tiden. Micke tittar snett på mig när jag lägger upp matportioner och i söndags efter jobbet var jag TVUNGEN att åka värsta omvägen efter att ha slutat för att köpa och äta en Big mac och co på Mc D (trots lunch några timmar före). Lägg därtill att jag EGENTLIGEN inte ens äter kött Nu drömmer jag om lunchen trots att jag nyss åt frukost.

Hur ska det sluta????

Svar på tråden minnas xiii