• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • Özlem

    naffe:"Men jag skulle faktiskt så småningom vilja ha ett tredje barn (även om det känns som det kan få vänta några år...). Sambon tycker dck jag har varit så jobbigt denna grav att han tvekar om ett till barn - på grund av att JAG är jobbig... Hmmmffff..... Okej, jag har varit jobbig mot honom, och mot mig själv också... antagligen mot T också, så vi får väl se vad som händer. (Och hur det blir att ha två.... kanske ska pröva det innan man skaffar tre... )
    "
    låter som jag.
    Tror inte att ngn har lyckats klämma ut innan bf.

  • Minna72

    Jo jaaaaag! Aleksi kom ju 6 veckor tidigt. Fats jag vet inte om det rekommenderas, och inga knep har jag... Antar att du bara får vänta ut det Naffe. Vi är ju numera så visa att vi vet att sexfärdknäppar, hallonbladste och andra hemmakurer inte påverkar.

  • Özlem
    Minna72 skrev 2009-09-04 11:58:37 följande:
    Jo jaaaaag! Aleksi kom ju 6 veckor tidigt. Fats jag vet inte om det rekommenderas, och inga knep har jag... Antar att du bara får vänta ut det Naffe. Vi är ju numera så visa att vi vet att sexfärdknäppar, hallonbladste och andra hemmakurer inte påverkar.
    Just det ja,aleksi hade bråttom
    japp nu vet vi att det inte fungerar på oss ialla fall
  • förväntan

    2 sovande barn *pust*, en make på akuten efter att fått sin surfbräda i ansiktet. Han sa glatt att han bara får äta glass .

    Naffe, gu vad jag räknade dagarna när det var så kort tid kvar. Kollade antal dgaar kvar på familjeliv 100ggr/dag . Ja hur kan den komma tidigare?? Man får väl bara hoppas att det inte blir lika lång tide som sist. Jag kom igång efter att jag ätit en kladdkaka och var så jäkla förbandad över att han bara lurades där inne att jag gick runt och svor här hemm . Tips??? . Känner igen tankaran kring barn 3, men idag tänker jag inte ha några flera på många år . C tyckte också jag var värre denna grav?? Men det var han isåfall också. Vad har vi fått för stöd denna grav jämförelse med första???

    Öz, andas. Hur myckt tapet rök??

    Nu ska jag käka vispad grädde med hallon och mörk choklad för det är ju lite synd om mig idag .

  • FISK78

    Olivia var oxå tidig, 5,5 veckor... Dock inget jag direkt rekomenderar

    In och ut. Såååå trött - soooooova!

  • Minna72

    Godmorgon! Här väcktes man av varma barnaarmar som gav en mjuk godmorgonkram följt av ett: "sovit gott mamma?" och en puss mitt på munnen... Nu, någon timme senare har M och Öki gått ut till nån lekplats och jag skall dricka en kopp kaffe och äta lite Fazer mjölkchoklad.

    Betty tittade in thos mig på FB och jag hjälpte henne att leta upp de minnor jag har i min vänlista där och det visade sig att det är nästan alla i tråden! Nu undrar jag för nyfikenhetsskull om även Kun, Förväntan och Cirkel finns på FB?

  • Betty2

    Tack Öz o Minna för alla namn! Jag har börjat skicka "vänförfrågningar" men inte hunnit med alla ännu.

    Naffe: Hoppas att du inte behöver gå över tiden den här gången.

    Nu tror jag att någon har bajsat här, får ta hand om det...

  • Betty2

    Förresten; jag hade ju tänkt fråga vad ni tycker om Läkemedelsverkets risk/nytta-värdering med slutsats att barn under 3 år (och över 6 mån) bara bör vaccineras mot influensan om de tillhör någon riskgrupp? (Pga att säkerhetsdata saknas för barn under 3 år.)
    www.lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2009/Risk-nytta_Pandemrix_barn_2009-09-03.pdf

    Jag trodde/hoppades att våra 2-åringar skulle vaccineras, men nu blir det väl inte så. Känns lite läskigt, särskilt med tanke på hur lätt de smittas av saker på dagis.

Svar på tråden minnas xiii