• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • Rossy

    Hallå!

    En snabb fråga som har med avslag att göra...
    Idag är det fem veckor sedan Dennis föddes. Mitt avslag har följt "mallen" fram till igår med vätskande brun/rosa flytningar som avtagit mer och mer. Men så igår kväll började klarrött blod att komma vilket det fortfarande gör. Inte jätterikligt men ändå så pass att det kommer i bindan och när jag torkar mig. Det lukar inte illa och jag har inte ont någonstans. Jag tror inte att det är mens, då brukar jag normalt få mensvärk (dessutom brukar väl det ta längre tid än fem veckor att få tillbka den? Med Tim dröjde det tre månader).
    Är det någon av er som känner igen förloppet? Att man börjar blöda igen efter att det avtagit? Har någon nån idé vad det kan vara.

    Jag ringde gynakuten tidigare idag, och blev som vanligt kopplad till värdelösa vårdguiden där dom typiskt nog inte hade nån aning om vad det kunde vara. Men som hon sa "avvakta tills imorgon, söndag är ingen bra dag att söka akut". Det var iofs inte min fråga, men nog fattar jag om och när jag ska söka akut eller inte...det var faktiskt inte därför jag ringde.
    Om det fortsätter ringer jag min bm imorgon.

  • cirkel

    Betty: Ja, visst är det läskigt... Det känns som att de nästan bergis kommer att bli smittade... Och därmed vi föräldrar också. Hur ska det gå att ta hand om 2 små barn om man själv är supersjuk?!

    Minna: Nä, hittlls har jag faktiskt inte gått med i FB, men jag funderar på det.

    Hur är det med Joffe? Hon har ju inte synts till på länge och brukar vara flitig.

    Imorgon har jag bjudt in den nya mammagruppen, men det ser ut som att vi bara blir 3 fast vi är rätt många i gruppen.

  • Nafrung

    Rossy, jag tycker att det växlade lite mellan brun-rosa och rött förra gången. Men  efter såpass lång tid som det har gått sedan Dennis kom så borde det väl inte vara rött. Om du blöder mycket tycker jag du ska åka till akuten. Men det är bara min åsikt...

  • cirkel

    Rossy: Jag har inte riktigt koll på hur det var, men jag vet att efter förvånansvärt lång tid så kom det tillbaka emr avslag och även blod har jag för mig.

  • Essi73
    Nafrung skrev 2009-09-06 10:21:59 följande:
    Snabb fråga. Visst är det några av er som har babyskydd Maxi-Cosi cabriofix. Vad tycker ni?
    Tycker att den är lika bra med Luna som den var med Boll även om jag definitivt åker mkt mindre med Luna än vad vi gjorde med Boll. Har inget att anmärka på.
  • Pess
    Minna72 skrev 2009-09-06 09:22:33 följande:
    Det är ju rätt fantastiskt att det fungerar: www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.564891
    Hm, jag vet inte jag. Verkar lite skumt

    Rossy, det kan faktiskt vara mens. Den första blödningen behöver inte kännas som det brukar (dvs med mensvärk etc) Kan det annars vara så att du gjort något extra ansträngade igår som du inte gjort förut? En rask, lång promenad eller nåt? Kan oxå gör att man plötsligt börjar blöda mer igen.

    Så länge du inte har feber eller ont eller så länge det inte tilltar i mängd tycker jag inte du behöver oroa dig eller söka akut.
  • Özlem

    Trevlig helg

    Förväntan:Skarvarna rök.Vi väntar med att fixa till.Det kanske ryker mer.

    Minna o betty:Har jag missat ngr från minna på fb?

    Rossy:Jag tycker alltid att det e svårt med avslaget om hur det ska vara. Om du e orolig så sök hjälp.
    Med Elias så sa de att jag inte hade inf i livmodern för att avslaget var ok o luktade ok.Men ngt innom mig sa att det ej var ok o att de luktade illa.
    tyvärr så hade jag rätt.
    Inte för att skrämmas men om det får dig att bli mindre orolig så hör med gynjouren.
    Antagligen så är det ok.

  • Özlem

    skönt med alla bm i vår tråd som kommer med råd o tips...
    vi skulle behöva en barndr el ssk oxå

Svar på tråden minnas xiii