• Minna72

    minnas xiii

    Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

    I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

  • Svar på tråden minnas xiii
  • cirkel

    Är det någon som ska följa Idol i år?
    Jag kollade igår och ska kolla idag också. Får se hur mycket tid det finns till att titta på det i fortsättningen, det finns ju andra saker som jag vill göra när barnen sover.

  • Essi73

    Cirkel, det är därför man har en laptop. Så att man kan slänga sig på soffan, med datorn och ha Idol i bakgrunden

  • Nafrung

    Rapport från Stockholmsförort: Ännu ingen bebis! (Men det var väl inte att vänta heller...)

    Annars så är allt galet här. Min gamla mormor har ramlat och är  helt sönderslagen på sjukhus, och min pappa åkte in på sjukhus idag med hjärtbekymmer. Jag trodde minsann att jag skulle bli den nästa att åka in, och föda bebis... Men inte då...

    Men jag och T sitter väl här och väntar på nyheter och än det ena eller det andra... Vi har det i alla fall bra´och är friska. Var också på samtal hos Aurorabm på Danderyd här i veckan. Mycket bra kvinna, och jag tyckte et var skönt att snacka igenom allt. Sen kan jag väl förhoppningsvis föda på bb sthlm ändå, men Danderyd verkar vara ett bra alternativ...

    sorry för egoinlägg...

  • cirkel

    Morrn på er!

    Kram Naffe! Usch vad mycket tråkiga saker som har hänt. Hoppas att de kryar på sig bra och att de är pigga och friska när bebisen kommer!

    Nu har Emma entrat en känslig fas verkar det som. Hon vill inte vara på dagis, så hon gråter när jag lämnar henne. På morgonen säger hon att hon inte vill gå dit och att hon vill stanna hemma. Att kompisarna inte är bra.

    Hon har blivit biten 2 ggr på det nya dagiset, jag antar att det spelar in. Inte så allvarligt biten men ändå.

    Är era barn också extra känsliga nu? Är det dom som har fått syskon som är det eller beror det på åldern?

    Essi: Du hade rätt om katrinplommonpurén! Den hjälper inte alls mot hård mage utan orsakar hård mage. Det stämde på både Emma och Sofia. Tack för tipset!
    Hur var det med Luna igår?

    Rossy: Hur är det med dig?

  • Minna72

    Naffe, kram på dig!

    Cirkel, Ökis första vecka på dagis efter sommaruppehållet gick utan några som helst problem. vecka två grät han jättemycket nä vi gick (mindre mot slutet av veckan), men efter det har det gått jättefint (han kan rutinerna: åka till dagis - pussa mamma & pappa hejdå - mamma&pappa åker till jobbet - pappa hämtar). Iofs har han ett par gånger på morgonen sagt (när det nog skulle vara skönt att stanna hemma och gosa i pyjamasen) "inte åka dagis", men sedan har det gått fint ändå.

  • cirkel

    Minna: I början gick det bra att lämna Emma också, men den här sista veckan har hon inte varit glad alls vid lämningen. Ett problem kanske är att det är dagis varannan dag...
    En sak som är lite tråkig är att hon hade en superkompis på det gamla dagiset. De skrattade så de kiknade tillsammans och än verkar Emma inte hittat någon ny lika bra kompis.

  • Minna72

    Cirkel, det låter ju som att det är förändringen (nytt dagis) som ligger bakom och kanske också på sitt sätt att det är varannan dag. Samtidigt så är det säkert så att det kommer tider då det fungerar jättebra och andra tider det inte alls funkar. Så är det nog för barn generellt (och även för oss vuxna, det är sannerligen inte alltid det är kul att gå till jobbet...). Jag tror att det kanske bara är att vänta ut det hela!

  • Minna72

    ...Jag gick förresten som vanligt in i sovrummet tillsammans med Öki vid 21-tiden igår (han brukar somna i sin säng medan jag ligger och "sover/vilar" på min säng bredvid) och sedan vaknade jag kl 02.00 med kläderna på! Jag somnade alltså redan 21.15. Gulle M hade förberett kvällsmat (laxsmörgåsar) vid TV:n men när han såg att jag slocknat fick de åka in i kylskåpet... Och imorse vaknade jag kl 8 av kaffedoft och en Öki som kom in och pussade mig tre (!) ggr på munnen och sa: "mamma! kom nu!". Även om småbarnstiden är jobbig många gånger, så finns det också många guldstunder!

  • Rossy

    Cirkel, sedan tre dagar tillbaka har vi det varit skit att lämna Tim på förskolan . Han börjar 45 minuter innan vi går och gråter "inte förskolan, mamma", om och om igen. Sedan vrålar "inte gå, mamma" han när jag lämnar honom. Det är urjobbigt! Idag fick jag med honom dit genom att lova att stanna med honom ett tag. Sagt och gjort. Han fick lugna sig och bli glad under tiden som jag satt i solen och bara var... Såklart blev han ledsen när jag gick en timme senare. Även om pedagogerna vill att man ska lämna och gå direkt, så kände jag att jag ville hålla vad jag lovat honom och stanna en stund.
    Vi har ju också bytt fs och nyligen fått syskon så jag gissar att det spelar in nu när han blir så ledsen. Han har inte visat några andra "störande" tendenser på att ha blivit storebror, så det här kan ju vara en reaktion. Desstuom är han ju äldre och mer medveten och bestämd nu än för ett år sedan då förra inskolningen var.

    Naffe, är du inte lite väl überoptimisktisk nu när du vill ha ut bebisen innan bf? Du tillhör väl den skaran som, typ ska gå över tiden så mycket det bara går .
    Men jag vet precis, PRECIS, hur du känner. Man har ju liksom väntat klart vid det här laget. Jag håller tummarna för bebis till helgen för dig .
    Trist att höra om din pappa och mormor. Hoppas båda kryar på sig bra.

    Minna, skönt med sömn som kommer utan att det är tänkt så. Blev det laxsmörgås till frukost då?

    Sedan kan jag berätta att jag och Dennis hade en riktigt trevlig dag igår hemma hos Essi, M och L . Luna var så lik sin mor, så ni kan inte ana! Alltså riktigt söt .

  • Rossy

    Cirkel igen, det är mycket bättre och tillbaka till "vanligt" avslag igen. Det verkar ha följt samma förlopp som flera av er andra här. Två och en halv dag med klarrött blod som sedan bara upphör lika snabbt.

Svar på tråden minnas xiii