• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • zynk
    Maja jag ser det framför mig hur du står där i "inte snustorra mjukisar" och förklarar att vällingen inte är sperma
    Ilningarna i mufflan låter som att bebben skruvar sig ner. Så kände jag med A sista veckorna fast hon fixerade sig inte. Inte så skönt! Som knivar! Fast jag tyckte det var uthärdligt eftersom det var korta "attacker".

Pikky Låter underbart och välbehövligt med semestern. Här känns det som att det aldrig kommer hända oss att åka bort sådär. Men det kommer väl.

Kram till er andra också!
  • Minna72
    Essi73 skrev 2009-09-17 13:41:26 följande:
    Hon var då inte my cup of tea *s* men det om jantelagen har hon en hel del poäng i tycker jag.
    Jo och det är ju klart att hon medvetet provocerar. Hon sitter nog där i sin lyxvilla och skrattar åt oss svenskar som blir så arga...
  • Nafrung

Här kommer en hälsning från förvärkarnas land. (Och om ingen visste det så ligger det numera i en förort utanför Stockholm ) Men ingen bebis i sikte, var hos bm idag, som sa att vi nog kunde bereda oss på att vänta en vecka till.... suck!
    Men allt är ok ändå. Jag är väl vara tung och trött och tror att jag kommer se ut som en val resten av livet. Satte upp gardiner och gardinstång i Ts rum igår, och trodde på fullt allvar att jag skulle ramla ut genom fönstret - dålig balans, stor mage....

pessan, jag har ätit som en gnu hela graviditeten, jag skojar inte när jag säger att jag igår åt två bullar, en milkshake (från McD) och minst fyra stora kakor. Och sen förutom sötsakerna frukostfil med flingor, två frukostmackor, spagetti och köttfärssås till lunch, en Mcfeast och en cheeseburgare till middag. Kalorier så det förslår. Men jag är ju sååååååå jä***a hungrig! Men kanske kan man skärpa sig sedan, nu är det liksom tröstätning i väntan på bebis!

Var förresten på Aurorasamtal på danderyd (kanske skrev jag detta förut). Pratade med en jättegullig bm, som sa massor av bra saker. En sak som jag tänkt på efteråt var att hon undrade varför jag såg på förra förlossningen som ett misslyckande. O det har jag inte ens fattat att jag gjort. Men det stämmer ju, jag känner att jag misslyckades med att krysta fram T som jag borde ha orkat. Men hon påstod att jag borde se det som en prestation att han överhuvud taget kom fram vaginalt... Så har ju inte jag tänkt alls, väldigt bra att det finns såna bra bm i alla fall..

Nu blev det mycket ego... Sorry! Tack förresten ni som frågat om familjens sjuklingar. Både pappa och mormor mår lite bättre nu i alla fall. Skönt är det!

• maja under eken

Jag har en kasse McD påväg hem i bilen... Mc Chicken o co + Mc Flurry m daim, mums! Orkar inte laga mat idag, tröttheten har klubbat mig i huvudet i flera dar nu! Sover ett par timmar mitt på dan varenda dag, så skönt!

Spännande m förvärkar Naffe!! Va härligt o läsa att BM kunde ändra om dina tankar på förra förl lite, klart du gjorde ditt livs prestation!

Vad var d som gjorde att BM trodde att d skulle dröja ytterligare nån vecka? Tog hon sig en titt där nere? Vi kanske får samma dag, vilken ska vi välja? på tisdag? Tycker jag låter lagom för min del

Skönt att de anhöriga blir bättre!!!

Jag vill oxå äta hela tiden, men d går ju fan inte! Halsbrännan slår mig på käften varenda gång jag försöker äta mer än jag borde. D e lite o ofta som gäller. O e d för fett lr starkt så blir d brand i strupen, hopplöst. Sötmandel lindrar o gott e d ju oxå, så d mumsar jag på. Får se hur d blir av pommesen..

Jag läste artikeln Minna klistrade in... Shit vilken annorlunda syn hon har på äktenskapet. Jag kanske skulle anamma hennes syn lite o få en mer nöjd o behagad karl. Då kanske han skulle ta tag i lite saker som ligger o väntar.. Lr anställa ett par Mexikaner som gör d ist..??

Ja zynk, d e skönt att d bara e tillfälliga attacker som går över. O sen leder d ju ungen ett steg närmare utgången, kalasbra ju!!

Har skrivit förlossningsbrev o bett om att inte få samma läkare som bedömde att sugklocka skulle tas fram när E´s hjärtljud gick ner, trots att d rättade t sig så fort dom ändrade läge på mig o att inte ens krystvärkarna kommit igång. Kan man skriva så? Har tyvärr inte hennes namn på journalen, men d kanske dom ser i mina gamla papper?

Idag knåpade jag äv ihop min förlossningsberättelse... såhär 2 år o 3 mån senare.... Ville få d gjort innan jag blandar ihop den m den stundande.

Elvira - Livets Solstråle!
  • Pess

Maja, klart man kan skriva så, dock så är det inte ovanligt att det bara finns en läkare i tjänst. (Framjour) Sedan kan det finnas en bakjour någon annanstans på huset eller ev hemma. Men du kommer föda så snabbt och enkelt denna gång att det inte kommer behövas en sugklocka förstår du. Du kommer bara behöva hosta till litegrann så kommer din lilltjej

• maja under eken

Jag får hoppas att läkaren inte e kvar lr inte e i tjänst...

O ja!! Host host!!

tack vännen!

• cirkel

Minna: Ja, den kvinnan... Vilka åsikter! En riktig antifeminist... Jag tycker dessutom att det ser ut som om ngn sköhetsoperation har gått fel på henne.

Vad ska man göra med Emma?! Hon nyper Sofia flera gånger om dagen nu, det började i förrgår. Jag blir så fruktansvärt arg att det kokar i mig och jag har provat alla möljliga sätt för att få henne att sluta. Tips någon?
    Idag saffade vi henne med att hon inte fick någon bokläsning innan läggdax och det är ett väldigt taskigt straff mot enne för hon älskar den stunden. Får se om det hjälper med att påminna henne om det för att hon ska sluta med nypandet.

• maja under eken

God förmiddag/morgon (nämn en enda höggravid kvinna som kan sova längre än t halv sju - sju!) Inte jag iaf! Vaknade tom halv fem o gick ner o gjorde mig ett stort glas välling, men nog fan var jag hungrig så jag höll på o kräkas när jag legat vaken en halvtimme o försökt o somna om vid kl 7. Skalman tog Viran t dagis, vi har så två dar i veckan f att jag ska kunna få sovmorgon. Rätt onödigt o dra upp henne när jag iaf e vaken, stackars barn. Jaja, hoppas piggheten håller i sig när bäbis har kommit o vaknar typ 5-6...

cirkel, var straffet tätt inpå själva händelsen? Spontant så tänker jag att hon inte riktigt minns varf d inte blev nån bokläsning, om nypet inträffat flera timmar innan. Så små behöver konsekvens direkt. Jag skulle nog ställa ut Elvira i hallen lr nåt annat rum i närheten av där vi e, tala om för henne att hon inte får va m när hon gör så. Ingen vill vara kompis m en som nyps. Sen tala om för henne att hon gärna får vara med när hon e snäll och inte låta henne sitta en bit bort fr er längre än en liten stund, max ett par minuter. Sen får hon säga förlåt t Sofia och klappa henne. Uppmuntra henne sen t o göra bra saker m sin lillasyster, sånt som Sofia gillar. så hon får bra erfarenheter av henne och tycker att hon e kul. Lycka till!

Idag ska jag in t stan o luncha m en gammal jobbarkompis, ska bli kul!

• cirkel

Maja: Javisst är det synd att man inte kan utnyttja sina sovmornar! Vad härligt med lunch med kompis!
    Tack för tipset! Jag har förökt med att bära upp Emma till andra våningen när hon nyps och jag förklarar för henne att hon inte får nypas utan att man ska klappa. Det verkar inte hjälpa ett skvatt, tyvärr...
    Om jag kommer på henne med att försöka nypas säger jag att man ska klappa snällt och jag har sagt att man inte får kompisar om man nyps.
    Frågar även om hon vill att vi ska nypa henne, "Nä", men då ska du inte heller nypa andra.
    Det värsta är att hon oftast siktar i sig på att nypas i ansiktet nära ögonen och river dessutom till med naglarna.
    Hoppas att detta går över illa kvickt.

Svar på tråden minnas xiii