• snorppan

    Vi som väntar syskon till våra änglar del 8

    Vi som väntar syskon till våra änglar, del 8


    Här kan vi lufta all glädje och oro som dyker upp under graviditetens gång i vår väntan och längtan efter våra älskade små i magen - samtidigt som vi minns våra underbara änglar som ska bli storasyskon.

    Tidigare trådar:




    ...





    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.htmlwww.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html
    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-17 20:50
    Det blev ju helknas det här :(
    Provar att länka till tidigare trådar igen och till bf-listan

    Tidigare trådar:

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m28774869.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m31226459.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m34041702-1.ht...

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m36680085.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m39541173.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m42439226.html

    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m44869185.html

    BF-Listan:

    www.familjeliv.se/Forum-10-210/m47346895.html
  • Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8
  • Änlamamma

    tacik melkersmamma. ja det var ju lite chockartat att jag skulle få hoppa hit med tanke på att jag har en ny kärlek och ett helt nytt liv sedan sist...
    men fan vad glad jag är=)

  • Gersemi

    Jaxon: Oj vad din berättelse berör! Skönt att läsa om förlossningar som gått bra

    Vilja: Håller tummarna för dig idag, om du redan är öppen 2,5 så ska du se att det kan gå snabbt. Du vet att jag (från samma utgångsläge) födde min första på 54 minuter efter att de tog hål på hinnorna? Barnmorskan hann inte tillbaka till oss ens.

    Angelyne: Ja, de små kommer ju när de behagar, väntan är alltid lika intrressant... Men snart, snart är du där! Nästan lite avundsjuk Fast jag förstår, när jag väl kommer så långt kommer jag också att känna så. Det gör väl alla?

    Inget illamående just nu, men en jobbig dag. Vår Emanuel skulle ha fötts idag. Det känns dock inte lika hemskt so m jag trodde att det skulle, säkert pg a det lilla livet i magen.

    Ta hand om er, alla goa mammor!

  • mollan83

    Hej på er!
    Jag har kikat in här ett tag men inte vågat skriva förrän nu. Jag fortsätter på plus-vågen som verkar ha kommit igång, jag är ytterligare en med bf i maj!
    Stort grattis till blivande och nyblivna mammor!

  • snorppan

    Cachet: Härligt att det närmar sig. Snart så har ni  ert lilla knyte hos er.

    Vilja: Förstår att det är nervöst. men så spännande, längtar till att få höra ännu en förlossningsberättelse. Tänker på er. Kram

    Gersemi: Kram på Emanuels bf dag, skönt att det ändå inte vart så jobbigt som du trott.

    Jaxon: Vilken underbar förlossning. Så underbart med alla syskon som föds. {#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_laughing}

    Angelyne: Tråkigt att du inte har några känningar, men så kan det ju komma väldigt plötsligt utan förvarning, så när som helst får vi nog läsa om er förlossning.
    Välkommen in också!

    Änlamamma: Det är så underbart att du är här.

    mollan83: Välkommen hit och stort Grattis till {#lang_emotions_plus}
    Ja nu kom det verkligen en rejäl {#lang_emotions_plus}våg, det var segt ett tag. Så härligt att det kom så många nu, hoppas att det fortsätter...
    Vissa månader är väldigt tomma på BF listan, så att den fylls på är ju underbart.

    Ego: Ester ettårsdag närmar sig och det känns svårt. Lilla älsklingen, vill ju fira med henne här {#lang_emotions_frown} . Imorgon har vi gått fullgångna 35 v  och ju närmre vi kommer bf desto räddare blir jag. Måtte vår bebis få leva. Ja, mycket tankar är det.

    Kram på er allihopa


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • Gersemi

    Hej Mollan och grattis!!! Tänk vad många majbebisar det blir! Jag vet åtminstone en till, som inte har velat skriva här än. Å så skoj!

    Var på kyrkogården idag, såklart. Och får en rejäl attack av illamående, så jag fick springa därifrån... Sambon blev minst sagt orolig när jag bara stack, men man vill ju inte gärna kräkas på kyrkogården.

  • Melkers mamma

    Vilja: skickar över ett "Lycka till" i denna tråd oxå! Om inte din lilla pojke redan är här, så är det snart, snart! Kram! =)

    Lilla Gry: Åh, det är jobbigt med illamåendet, så här är en som tycker lite synd om dig iaf! Själv mådde jag hur illa som helst heeeeela sommaren. Till och med på min bröllopsdag (midsommarafton) mådde jag illa hela förmiddagen. då sa jag högt till "pyret" att - det är bäst för dig att du kommer ut levande nu när du har gjort din mamma illamående på sin bröllopsdag!! ;D

  • SofiaL

    Mollan83; Grattis även i denna tråd och välkommen in hit!

    Snorppan; Ja dessa årsdagar För mig va det värre dagen innan (fast det vet du ju redan ) födelsedagen va mest fin! Hoppas ni får en fin dag på Esters dag! Förstår att det börjar bli riktigt oroligt nu!! Men jag hejjar på bebis i magen och tror att allt ska gå bra! Kraaaam

  • snorppan

    Gersemi: Ja inte vill man kräkas på kyrkogården {#lang_emotions_wink}

    SofiaL: Ja ofta kan dagarna innan dessa månads och årsdgr vara värre. Jag hoppas också att Esters dag blir fin trots allt.  Tack för att du hejar på bebis i magen och för att du finns. {#lang_emotions_heart} Kram


    Älskar dig för evigt mitt barn, du är så saknad.
  • SofiaL

    Snorppan; tack själv för att du alltid finns där!! Kram

  • Pajasmamman

    Hej tråden.

    Kopierar in fruWasbergs inlägg i en annan tråd:

    Hallå alla!

    I morse 05:01 fick Vilja sin lilla kille! Han vägde 3140 g och var 50 cm lång.

    Många varma gratulationer till hela familjen, äntligen är han här, Todds och T:s lillebror!

Svar på tråden Vi som väntar syskon till våra änglar del 8