• miamisan

    2:a barnet i november från Malmö (3)

    Nu närmar det sig snart, dagen då våra "2:or" får se dagen ljus. Spännande att få möta den lille/lilla nya familjemedlemmen.

    Välkomna alla gamla som nya trådskrivare! {#lang_emotions_smile}


    Liten sammanställning över oss som skriver här:
    UlrikaG (33) Ulrika, Hugo 080308 BF barn 2: 091101
    AngelinaJo (34) Angelina, ... 0805.. BF barn 2: 091103
    Lybe (28) Lina, Filippa 051010 BF barn 2: 091107
    Swala (29) Karolina, Erik 060821 BF barn 2: 091119
    Miamisan (28) Mia, Tristan 080118 BF barn 2: 091126
    BejbisAngelina (25) Caroline, Angelina 071212 BF barn 2: 091129
    Baglady (?) Jenny, Alice 070823 BF barn 2: 091203
    AnnaA80 (29) Anna, Jonathan 070110 BF barn 2: 091206

    Länk till 1:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m42496896.html
    Länk till 2:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-221/m45027579.html
  • Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)
  • miamisan
    AnnaA80 skrev 2009-10-27 11:11:20 följande:
    Jag tyckte den var ok, jag kände inget ang platshandskarna. Tyckte dock den var lite "mesig" men vet inte om det är graviditetsrelaterat. Ni som har varit på andra ställen som gravida "tar de i" eller är det lite mjukmassage som gäller som gravid?
    Mesig - de håller jag med dig om. Funderade på om hon kanske bara var så torr så att det kändes som att hon hade handskar. Kommer nämligen ihåg att hon sa att hon skulle iväg och tvätta händerna.
    Jag var på massage vid min förra graviditet med och då tog massören i som sjutton. Så jag tror bara det var hennes sätt att vara försiktig. Men det gav mig inget, tyvärr.

    Jag var och vaccinerade mig imorse med min sambo. Så ont i armen jag har nu efteråt och himla trött. Någon mer som upplevde det?
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • Labolinas
    miamisan skrev 2009-10-27 13:52:52 följande:
    Mesig - de håller jag med dig om. Funderade på om hon kanske bara var så torr så att det kändes som att hon hade handskar. Kommer nämligen ihåg att hon sa att hon skulle iväg och tvätta händerna.Jag var på massage vid min förra graviditet med och då tog massören i som sjutton. Så jag tror bara det var hennes sätt att vara försiktig. Men det gav mig inget, tyvärr.Jag var och vaccinerade mig imorse med min sambo. Så ont i armen jag har nu efteråt och himla trött. Någon mer som upplevde det?
    Ja, det kändes ett par dar efteråt att man blivit vaccinerad. Hade ont iaf ett par dar så jag inte kunde sova på vänstersidan. Men det går över
  • miamisan
    Labolinas skrev 2009-10-27 14:47:01 följande:
    Ja, det kändes ett par dar efteråt att man blivit vaccinerad. Hade ont iaf ett par dar så jag inte kunde sova på vänstersidan. Men det går över
    Första natten var hemsk. Sover dåligt redan innan just för att man är gravid och armen ovan på det. Idag är jag jätte hängig, trött och svimfärdig. Vet inte riktigt om det är en biverkning, men jag misstänker det. Usch, fick ställa in alla grejer som jag skulle göra nu under dagen. Jag ska försöka gå ut med hunden nu, så jag hoppas att jag klarar av det...
    ♥ Tristan 080118 ♥ Lillasyster BF 091126 ♥
  • BejbisAngelina

    Ett tag sedan jag var här inne .
    Hoppas ni mår bra!
    Själv börjar man få sammandragningar och allmänt ont i svankryggen och nedåt så kroppen förbereder sig allt!
    Någon mer än jag som är så osäker på det här med att vaccinera sig?

  • Ulrika G

    Så var dagen D här, men ingen bebis! :-/ Var väl iofs ganska medveten om att det skulle bli så, men ändå är det någon form av vakum som inträder.... Fast man varit med förr.

    Har tänkt hålla mig hemma så mycket som möjligt nu den sista tiden, vill inte ha svininfluensan nu. Har ju inte fått vaccinera mig eftersom jag var så sjuk för någon vecka sedan. Ska göra det när bebisen kommit ut och hoppas att Hugo inte drar hem det innan dess...

    Hoppas allt är bra med er andra!

  • Labolinas

    Ja, & här är det 2 dar kvar & inte en tillstymelse till att bebis skulle vara på G färutom möjligtvis att jag är rätt dålig i magen mest hela tiden & gör nr 2 mycket oftare än vanligt....

    Vill inte heller att dottern ska ta med sig svininfluensan hem från dagis & just nu har hon ändå feber, så jag håller henne hemma tills dess bebis kommit ut

  • Lybe

    Hej på er

    Åh har du passerat datumet nu, spännande

    Jag hade riktigt mycke förvärkar igår, trodde nästan att det var dags, men det lugnade ner sig o idag har det varit lungt, men springer också på toa väldigt ofta.

    Vill nån träffas nåt i veckan? Har dottern på dagis mellan 9-15 måndag till torsdag

    Kram påer

  • Baglady

    Spännade att det snart är dags för några av er!!
    Jag träffade en 2-mån bebis i helgen - åhh, så små dom är! Åh vad gott dom luktar! Längtade ännu mer efter bebisen i magen efter det mötet!

    En som inte var lika glad var Alice 2 år. "Miiiin mamma" skrek hon när jag tog upp min kompis bebis. Bådar ju gott.... not!

    Jag har inte vaccinerat mig.... har varit sjukt ambivalent, men komit fram till att jag väntar tills bebis är född. Dom rekommenderar ju inte gravida att vaccinera sig i Tyskland o Schweiz bl.a. Varför gör dom det?

    Kram på er & LYCKA TILL ni som är på G!!!

  • Ulrika G

    De rekommenderar väl ett annat typ av vaccin i Schweiz? Men jag litar på att läkarna här i Sverige vet vad de gör, men som sagt jag får inte göra det förrän bebisen är ute...

    Vaknade i morse med molande mensvärk och förvärkar som hållt i sig hela dan, men nu lugnat ner sig... Känns som något är på G! Vet inte hur min kropp sätter i gång en förlossning efter som jag blev igångsatt förra gången. En ny upplevelse. Skulle dock vilja veta ATT det är på gång, hela tiden denna väntan!!! :-/

  • Ulrika G

    Här händer tyvärr ingenting... Hur går det för er andra som är nära BF?

Svar på tråden 2:a barnet i november från Malmö (3)