• Bevabus

    All we want for Christmas is Michael

    Här är den TREDJE diskussionstråden för oss som blev bekanta genom att vi var fans till Kungen av Pop!
    Vi må ha snackat slut på nästan allt om vår idol, men nu babblar vi vidare om vad som sker i våra liv. En ny tråd skapas när julen är utflugen

    Vi välkomnar givetvis nya medlemmar till vår grupp om någon är intresserad ♥

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 22:33
    Våra tidigare trådar!
    Vi som sörjer MJ - 12207 inlägg
    We are the Billie Jeans - 13598 inlägg

  • Svar på tråden All we want for Christmas is Michael
  • Brooke
    BooBoo skrev 2009-11-19 20:47:44 följande:
    Börja rabbla upp alla som tagit den i släkten.. Men jag sa att jag tänker inte spruta in nå gift i mig eller i ungarna..Min far kommer inte vacc sig heller.. Han är i riskgruppen dock..
    okej, tur att jag inte har en sån mamma som säger att jag ska ta.. Min moster är sån och fick mormor att ta den när hon i själva verket inte ville..
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-19 21:14:48 följande:
    :O hur vet du det? :O
    För att han var nyss och drack vatten och så en liten studn senare var det ett skrapande från buren och när jag kollade låg han på sida och försökte ta sig upp. Han hade lite lätt panik, däför han låg och sparkade med benen.
    Jag försökte hjälpa honom att så upp men då ramla han över på andra sidan istället och sen tog det inte alls lång stund innan han vart medvetslös. Nu ska jag bara vänta på att han ska ge upp helt. Kan inte göra nått mera.....
    Så dog hans mamma och jag tror det är ganska vanligt att ett marsvin slutar sitt liv med en hjärnblödning.
    Känns ju lite så där efter jag hade köpt baby olja idag för att hjälpa honom få i ordning på sin päls igen.... Men okej jag har pysslat om honom riktigt ordentligt senaste veckan. Så han fick ett bra avslut iaf Han skulle ju snart bli 6 år så det är en normal ålder för ett marsvin att dö i. Så ja han dog av ålder.

    Men nu blir det inget mera marsvin på ett tag, får ungarna bli äldre
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-19 21:16:48 följande:
    Hur gammal är han?
    Han skulle bli 6 år i början på nästa år....
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-11-19 21:20:38 följande:
    okej, tur att jag inte har en sån mamma som säger att jag ska ta.. Min moster är sån och fick mormor att ta den när hon i själva verket inte ville..
    Min mor vill bara väl.. Hon tvinga mig inte direkt.. Hon är sån som gör som alla andra tycker är rätt.. typ! Lilla damen där... hehe!!
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Brooke
    Bevabus skrev 2009-11-19 21:18:59 följande:
    Åh va trist ja varför blir djuren alltid sjuka sent på kvällen eller npå helgerna??Orkar inte ens tänka på hur det kommer bli att förlora min kanin en dag, hemska tanke. Hoppas Rambo får somna in i lugn och ro
    Säger samma sak, usch kommer bli jobbigt. Jag har ju haft henne sen hon var nästan fyra månader..
  • KikiBoo

    O när vår vovve dör... Haft han sen valp.. Ja.. Nä.. Inte lätt när en familjemedlem dör..


    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Bevabus

    Det är verkligen en familjemedlem...jag hatar när folk påstår annat...


    BooBoo skrev 2009-11-19 21:25:50 följande:
    O när vår vovve dör... Haft han sen valp.. Ja.. Nä.. Inte lätt när en familjemedlem dör..
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-19 21:18:59 följande:
    Åh va trist ja varför blir djuren alltid sjuka sent på kvällen eller npå helgerna??Orkar inte ens tänka på hur det kommer bli att förlora min kanin en dag, hemska tanke. Hoppas Rambo får somna in i lugn och ro
    Det konstiga är att det är bara en gång jag riktigt brytit ihop när ett djur dött. Det var när min allra bästa vän fick avlivas. Hade haft henne i 15 år.
    När hon låg i mitt knä hos vetten och spydde lite på min jacka ville jag ALDRIG tvätta den igen.
    När hon sen var borta och fick den andra sprutan, då ville jag inte ens vara kvar och säga hej då, jag ville bara bort från henne.

    Okej när Irina dog, min första kanin, han vart bara 3 år. Liksom Rambo var han jätte pigg på dagen, varit ute och hoppat i snön. Han älskade att vara ute och gräva i snön. Men på kvällen sen så brakade det till i buren, han bodde fortfarande hemma hos mina föräldrar då. Skulle flytta honom hem till mig, ringde mamma och sa att Irina fått en hjärnblödning. Han var förlamad i bakbenen. Jag hann inte ens dit. Inte ens min moster som bodde i huset mitt emot hann dit. 2 min sen var han borta.
    Då var jag lessen, han var min lilla bebis.

    Visst det känns i ens hjärta men det känns olika varje gång.

    När jag avlivade Gumman förra året, vildkatten då satt jag oxå och grät. Trodde jag aldrig eftersom hon och jag inte hade nån relation till varandra, hon var så skygg att man bara fick klappa henne om hon ville det.
  • KikiBoo
    Bevabus skrev 2009-11-19 21:27:55 följande:
    Det är verkligen en familjemedlem...jag hatar när folk påstår annat...
    Ja!
    Ville var så söt på dagis en gång.. Fröken berätta att dom hade jobbat i grupp. Fröken ville att Ville skulle ge henne alla djuren som låg på bordet. Han gav alla förtum hunden..
    Fröken sa att det var nog bara för att han inte såg Iggy som ett djur utan som en i familjen
    puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • Brooke
    mona83 skrev 2009-11-19 21:21:02 följande:
    För att han var nyss och drack vatten och så en liten studn senare var det ett skrapande från buren och när jag kollade låg han på sida och försökte ta sig upp. Han hade lite lätt panik, däför han låg och sparkade med benen. Jag försökte hjälpa honom att så upp men då ramla han över på andra sidan istället och sen tog det inte alls lång stund innan han vart medvetslös. Nu ska jag bara vänta på att han ska ge upp helt. Kan inte göra nått mera.....Så dog hans mamma och jag tror det är ganska vanligt att ett marsvin slutar sitt liv med en hjärnblödning. Känns ju lite så där efter jag hade köpt baby olja idag för att hjälpa honom få i ordning på sin päls igen.... Men okej jag har pysslat om honom riktigt ordentligt senaste veckan. Så han fick ett bra avslut iaf Han skulle ju snart bli 6 år så det är en normal ålder för ett marsvin att dö i. Så ja han dog av ålder. Men nu blir det inget mera marsvin på ett tag, får ungarna bli äldre
    Min kusins marsvin fick skabb, och så dog hon dagen efter att vi hade varit hos dem..
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael