• Fiansess

    Fler med graviditetsdiabetes? Del 2

    Här fortsätter vi snacket om allt vi kan komma på vare sig det gäller diabetesen eller annat roligt, i väntan på våra efterlängtade bebisar!
    En del har fått, en del är NÄRA och en del har snart sina med .

    Välkomna alla nya som gamla graviddiabetiker!

    Del 1 hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47871042.html

  • Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2
  • himla

    Dagens värden... 4,2 - 6,3   lunch 3,2 - 7,1 middag 4,3 - 5,4 mmm ikväll kanske man kan satsa på en kaffelatte var evigheters evigheter sedan !!!!


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • babybloggen

    Åt några godisbitar en stund efter middagen och fick värdet 8,6 lite senare. Shit alltså! Snacka om att man inte kan unna sig ens några fjuttiga godisbitar!! Men det borde jag väl ha förstått, men vad sjutton - var sååå himla sugen!!


    ~ BF 12 februari ~
  • Fiansess
    Himla:Jättebra värden ju! Mitt låg på 7,7 efter middagen {#lang_emotions_surprised}. Korv med bröd haha. Jag orkade inget idag, men åt grönsaker för att väga upp det men vad hjälpte det ;).

     2 månader låter länge, men när man nu tänker tillbaka har det gått ruskigt snabbt! Jag hoppas min bebis inte dröjer alltför länge efter BF. Känner mig redan nu på övertid ju! Dottern kom som för 4 dagar sedan, och bm sa ju redan i november att hon var rädd för att den skulle komma innan jul så jag fick ju vila vila vila då. Snacka om envis unge! Jennsans: Tur det är fler än jag som är förvirrade. Försöker ställa mobilen, men ibland stänger jag av den och tänker att ja "jag ska bara..." sen är det kört!
  • himla
    babybloggen skrev 2010-01-18 21:00:06 följande:
    Åt några godisbitar en stund efter middagen och fick värdet 8,6 lite senare. Shit alltså! Snacka om att man inte kan unna sig ens några fjuttiga godisbitar!! Men det borde jag väl ha förstått, men vad sjutton - var sååå himla sugen!!
    attans... men en gång är ingen gång... men visst är det ett "trist" liv... bara en frukt efter middagen kan ge dåliga värden .. känns som hela livets äta rätt lära ställs på kant.... sååå sugen på semla nu i semletider ... mmmm
    babyfia skrev 2010-01-18 21:00:44 följande:
    Himla:Jättebra värden ju! Mitt låg på 7,7 efter middagen . Korv med bröd haha. Jag orkade inget idag, men åt grönsaker för att väga upp det men vad hjälpte det ;). 2 månader låter länge, men när man nu tänker tillbaka har det gått ruskigt snabbt! Jag hoppas min bebis inte dröjer alltför länge efter BF. Känner mig redan nu på övertid ju! Dottern kom som för 4 dagar sedan, och bm sa ju redan i november att hon var rädd för att den skulle komma innan jul så jag fick ju vila vila vila då. Snacka om envis unge! Jennsans: Tur det är fler än jag som är förvirrade. Försöker ställa mobilen, men ibland stänger jag av den och tänker att ja "jag ska bara..." sen är det kört!
    nä men lite korv och bröd måste man ju få äta ibland ... lätt och smidigt sen kanske man inte ska smälla i sig 5 st ... sen är det svårt att äta goda grönsaker till ...

    HAHA mobilen ställs här med ... alltid ... annars funkar det inte ... Totalt gravid förvirrad !!!
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • jennsans
    babyfia skrev 2010-01-18 21:00:44 följande:
    Himla:Jättebra värden ju! Mitt låg på 7,7 efter middagen . Korv med bröd haha. Jag orkade inget idag, men åt grönsaker för att väga upp det men vad hjälpte det ;). 2 månader låter länge, men när man nu tänker tillbaka har det gått ruskigt snabbt! Jag hoppas min bebis inte dröjer alltför länge efter BF. Känner mig redan nu på övertid ju! Dottern kom som för 4 dagar sedan, och bm sa ju redan i november att hon var rädd för att den skulle komma innan jul så jag fick ju vila vila vila då. Snacka om envis unge! Jennsans: Tur det är fler än jag som är förvirrade. Försöker ställa mobilen, men ibland stänger jag av den och tänker att ja "jag ska bara..." sen är det kört!
    japp känns bra att inte vara den enda =) mobilen är bra! iaf för eftervärdet.. jobbigare o ställa tid för det innan =)

    jo du övertid känner jag mig på också iom att sonen kom i v 32+3 och nu är jag i 33+2 så har aldrig varit gravid så här länge.. hur kommer jag då känna mig när jag är fullgången och ev riktig övertid?? =)
    tycker visserligen att det känns som nyligen jag plussade men det är ju faktiskt ett tag sen
  • jennsans

    ang godis så ställdes mina värden totalt upp o ner pga 4-5 lösgodis bitar i lördags.. däremot verkar faktiskt fickabröd gå rätt bra (typ bulle o nån kaka) iaf om det tas i samband med måltid.

  • babybloggen

    Jag noterade i min lilla bok att det höga värdet berodde på lite godis så vi får väl hoppas att läkaren inte tar någon större notis om det när jag rapporterar på torsdag. När jag sköter mig håller jag ju alla värden.


    ~ BF 12 februari ~
  • himla

    någon som har något tips om man ska ut på restaurang och vill äta typ 3 rätters... Hur skulle ni tänka om vad för typ av restaurang... och vad att äta ... förrätt , varmrätt efterrätt... Tips tack ...

    Har två restaurang besök inbokade innan Lill-T är planerad att komma ut !

    åå ang komma ut .. så visst går man bara å väntar ... jag var startklar en månad innan sannas bf då Pontus kom en månad för tidigt... men hon låg snällt kvar å vänta å kom inte ut förrän bf+2 ....


    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
  • Fiansess
    Åh smågodis har jag inte vågat mig på .  Så sugen jag blev nu!

    himla skrev 2010-01-18 21:24:37 följande:
    någon som har något tips om man ska ut på restaurang och vill äta typ 3 rätters... Hur skulle ni tänka om vad för typ av restaurang... och vad att äta ... förrätt , varmrätt efterrätt... Tips tack ... Har två restaurang besök inbokade innan Lill-T är planerad att komma ut !åå ang komma ut .. så visst går man bara å väntar ... jag var startklar en månad innan sannas bf då Pontus kom en månad för tidigt... men hon låg snällt kvar å vänta å kom inte ut förrän bf+2 ....
    Tips? Ät och NJUT!

    Ja jag ska be om ytterliggare hinnsvepning på onsdag, BF, och då en rejäl sådan! Hoppas bm går med på det... Ellenova vill träffa sin lillebror nu .
  • himla
    jennsans skrev 2010-01-18 21:13:26 följande:
    ang godis så ställdes mina värden totalt upp o ner pga 4-5 lösgodis bitar i lördags.. däremot verkar faktiskt fickabröd gå rätt bra (typ bulle o nån kaka) iaf om det tas i samband med måltid.
    det låter ju bra ... är inte alls en sån godis älskande men gillar ju bullar ... ja om man nu ska ta något ...
    babybloggen skrev 2010-01-18 21:20:28 följande:
    Jag noterade i min lilla bok att det höga värdet berodde på lite godis så vi får väl hoppas att läkaren inte tar någon större notis om det när jag rapporterar på torsdag. När jag sköter mig håller jag ju alla värden.
    ja det är väl så man får göra när det blir en sån där lite miss i protokollet ..
    babyfia skrev 2010-01-18 21:31:38 följande:
    Tips? Ät och NJUT! Ja jag ska be om ytterliggare hinnsvepning på onsdag, BF, och då en rejäl sådan! Hoppas bm går med på det... Ellenova vill träffa sin lillebror nu .
    haha bra tips !!! ska ta åt mig av det !!! och önskar lycka till med bm nästa gång... ja om lillebror inte redan är ute då
    ♥Pontus 040812 v.35+4♥Sanna 061002 v.40+2♥Lill-T Bf 100318♥
Svar på tråden Fler med graviditetsdiabetes? Del 2