• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • talamod
    MPson skrev 2010-01-18 19:38:40 följande:
    Kul att följas åt i en ny tråd. Grattis till allt glatt som hänt och kram till alla er med lite tråkigare händelser.Jag kom hem från sjukhuset idag. Blev inlagd igår då jag började blöda massor. Tur i oturen var vi ju förberedda på att det eventuellt kunde sätta igång efter VUL i onsdags då vi fick veta att det inte fanns någon där inne. Tänker att det skulle varit värre om vi inte gjort ultraljudet, jag hade trott att allt var ok och sen kom blödningen, vilken värre chock.Blödde mycket hela dagen från kl 10 och väntade fastande hela dagen och kvällen att kroppen skulle sköta allt själv men kl 23 svimmade jag nästan på toa. Jag hade jätte dåliga blodvärden så jag blev snabbt sövd och skrapad. Slapp få blodtransfusion men det var nära. Är svag och skakig men ska nu föröska ta nya tag och komma iform igen, äta järn och nyttig mat.Efter fyra skrapningar och missfall/ma så vill ju veta vad som är fel. Att bli gravid är inte problemet tydligen, det växer inte vidare.... Vet inte om de gör någon utredning då jag fyllt 39 och snart 40 år. Ska på återbesök om 6 - 8 veckor, får se vad de säger då. Hur hemskt detta än blev så tänker man "kanske nästa gång....", konstigt.
    stackare dig, vad tungt du har haft/har. Klart du måste få veta om nåt är fel. Å jag förstår så väl att du vill försöka igen, Innerst inne är ju livet starkare döden. Och vi alla vill ju liv. Förresten du är ju bara 39, det är väl inget,{#lang_emotions_wink}. 'kram'
    ♪♫ ♂-89 ♀-92 ♀-94 ♂-99 BF 30/5-10 ♪♫
  • Mamsie
    Dynah skrev 2010-01-17 20:43:31 följande:
    Jag är inne i det stadiet att jag inte vågar ta några tabletter...vill inte...blablabla...du vet sådär oresonligt som man bara kan vara när man är nygravid och nojjig... Tänker väl att det går över närsomhelst...vilket det INTE gör...har fortfarande frossningar...fryser hela tiden...men är ändå varm. Magen är som i sjunde månaden och jag undrar hur jag i hela världen ska kunna dölja den?? Allt är riktigt jobbigt just nu...suck... Sen ser man alla drabbade i Haiti av jordbävningen och skäms för att man klagar...
      Mamsie skrev 2010-01-16 08:01:43 följande:
      Gomorron mogna babes!Dynah, om du mår för jäkligt så tycker jag du ska prova    något mot det.Jag har haft god effekt av Lergigan (receptbelagt). Många blir hjälpta av ingefära. Eller det kanske du redan testat det... Hoppas verkligen du hittar nåt som funkar! *kram*
    Dynah,

    www.janusinfo.org/gravreg/  Lergigan/Prometazin:
    Prometazin kan utan risk användas även i tidig graviditet, t.ex. i samband med graviditetsillamående.
    I det svenska Medicinska Födelseregistret finns 12489 barn, vilkas mödrar uppgivit användning av prometazin i tidig graviditet.

    Fass:
    Kategori A.

    Inga kända risker vid användning under graviditet.


    Alltså är kaffe farligare än Lergigan!
    Knapra på istället för att må pyton {#lang_emotions_throwup}. Man kan bli trött av pillren, men hellre det än illamående tycker jag!
    (Det här inlägget skrev jag kl 18:30 men har inte hunnit skicka förrän nu )
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Mamsie
    MPson skrev 2010-01-18 19:38:40 följande:
    Kul att följas åt i en ny tråd. Grattis till allt glatt som hänt och kram till alla er med lite tråkigare händelser. Jag kom hem från sjukhuset idag. Blev inlagd igår då jag började blöda massor. Tur i oturen var vi ju förberedda på att det eventuellt kunde sätta igång efter VUL i onsdags då vi fick veta att det inte fanns någon där inne. Tänker att det skulle varit värre om vi inte gjort ultraljudet, jag hade trott att allt var ok och sen kom blödningen, vilken värre chock. Blödde mycket hela dagen från kl 10 och väntade fastande hela dagen och kvällen att kroppen skulle sköta allt själv men kl 23 svimmade jag nästan på toa. Jag hade jätte dåliga blodvärden så jag blev snabbt sövd och skrapad. Slapp få blodtransfusion men det var nära. Är svag och skakig men ska nu föröska ta nya tag och komma iform igen, äta järn och nyttig mat. Efter fyra skrapningar och missfall/ma så vill ju veta vad som är fel. Att bli gravid är inte problemet tydligen, det växer inte vidare.... Vet inte om de gör någon utredning då jag fyllt 39 och snart 40 år. Ska på återbesök om 6 - 8 veckor, får se vad de säger då. Hur hemskt detta än blev så tänker man "kanske nästa gång....", konstigt.
    Så skönt att få ett avslut på det, så att ni kan gå vidare. "kanske nästa gång..."

    Men 39 är väl ingen ålder på en märr? Jag tror inte vården "ger upp" förrän vid 42-43. Vissa får hjälp längre än så!
    Men upprepade missfall ska utredas?!
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
  • Skruttefia

    Men ojojoj vad ni skriver!!!!

    Hinner tyvärr inte läsa tillbaks i nya tråden - har precis gått igenom de fem sista sidorna i gamla

    Men jag ser att belly har ÄL - härligt!!!

    Och Dyna - jag tror absolut att du ska stå på dig för en MF-utredning. Jag tror att vården möjligtvis sätter gränsen rent generellt vid 42-43 men att undantag kan göras. En tjej på 38 i en av IVF-trådarna som jag fortfarande följer har till slut fått en MF-utredning efter mycket "stå-på-sig" (det är tyvärr ofta för lätt för läkarna att rutinmässigt hänvisa till åldern). Hon har 4-5 MF/MA bakom sig varav hälften efter "spontan" graviditet och hälften efter IVF. Hon har egentligen haft hyfsat "lätt" för att bli gravid men ordinerades IVF efter de första spontana graviditerna/MF... Hon blev gravid även med IVF men fick likförbannat MF/MA. Det visade sig att det var något "fel" som gick att åtgärda mha Fragminsprutor. Hon har precis gjort ett lyckat KUB och det trillade glädjetårar nerför mina kinder när jag läste om det!

    Kram


    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • Skruttefia
    Skruttefia skrev 2010-01-18 21:52:02 följande:
    Och Dyna - jag tror absolut att du ska stå på dig för en MF-utredning. Jag tror att vården möjligtvis sätter gränsen rent generellt vid 42-43 men att undantag kan göras. En tjej på 38 i en av IVF-trådarna som jag fortfarande följer har till slut fått en MF-utredning efter mycket "stå-på-sig" (det är tyvärr ofta för lätt för läkarna att rutinmässigt hänvisa till åldern). Hon har 4-5 MF/MA bakom sig varav hälften efter "spontan" graviditet och hälften efter IVF. Hon har egentligen haft hyfsat "lätt" för att bli gravid men ordinerades IVF efter de första spontana graviditerna/MF... Hon blev gravid även med IVF men fick likförbannat MF/MA. Det visade sig att det var något "fel" som gick att åtgärda mha Fragminsprutor. Hon har precis gjort ett lyckat KUB och det trillade glädjetårar nerför mina kinder när jag läste om det!Kram
    Förlåt - inlägget är ju riktat till MPson.
    Amanda 060121 & Louisa 090605
  • BellyBandit
    Happiness skrev 2010-01-18 19:30:36 följande:
    Jag har ju också haft MF/MA ganska nyligen...Ja det vet du ju redan. Funderar också mycket på det här med Äl. Då till min fråga...du skrev att du hade ÄL men hur vet du egentligen det for sure så att säga?
    därför att jag VET i vanliga fall då jag har ägglossning för jag hade alla vanliga symtom men jag vågade inte tro på dom,

     kissar mycket, ont i livmodern och äggstockarna (fast jag fick veta igår att man inte kan ha ont i äggstockarna) sugen på choklad och extra kär i min man det är dom symtom jag har vid ägglossning

    sen var jag på gyn eftersom vi misstänkte livmoderinflammation men det visade sig på VUL att jag hade fina äggblåsor på höger äggstock så det är ägglossning på G

    därför vet jag "for sure"{#lang_emotions_cool}
  • BellyBandit
    MPson skrev 2010-01-18 19:38:40 följande:
    Kul att följas åt i en ny tråd. Grattis till allt glatt som hänt och kram till alla er med lite tråkigare händelser. Jag kom hem från sjukhuset idag. Blev inlagd igår då jag började blöda massor. Tur i oturen var vi ju förberedda på att det eventuellt kunde sätta igång efter VUL i onsdags då vi fick veta att det inte fanns någon där inne. Tänker att det skulle varit värre om vi inte gjort ultraljudet, jag hade trott att allt var ok och sen kom blödningen, vilken värre chock. Blödde mycket hela dagen från kl 10 och väntade fastande hela dagen och kvällen att kroppen skulle sköta allt själv men kl 23 svimmade jag nästan på toa. Jag hade jätte dåliga blodvärden så jag blev snabbt sövd och skrapad. Slapp få blodtransfusion men det var nära. Är svag och skakig men ska nu föröska ta nya tag och komma iform igen, äta järn och nyttig mat. Efter fyra skrapningar och missfall/ma så vill ju veta vad som är fel. Att bli gravid är inte problemet tydligen, det växer inte vidare.... Vet inte om de gör någon utredning då jag fyllt 39 och snart 40 år. Ska på återbesök om 6 - 8 veckor, får se vad de säger då. Hur hemskt detta än blev så tänker man "kanske nästa gång....", konstigt.
    hjärtegull vad jobbigt för dig
    det enda jag kan göra är att ge tröst härinne...
    det är fruktansvärt jobbigt...{#lang_emotions_frown}
  • BellyBandit

    chippi choppi ja det är HÄRLIGT
    men som sagt vi ska inte göra något åt mina äggisar
    jag har fortfarande flytning och SORG
    inget bra att bli gravid då...

    jag är inte redo alls...

    förresten älskar jag din Fåret Shaun bebis den e så söt!!!!!

  • Hemulan

    Godmorgon. Imorgon ska jag börja knapra Pergo, på jobbet behöver jag lägga i en extra växel, jag kör GI, har möten och 2 tjejmiddagar denna vecka - jag känner mig lite otillräcklig. Men jag har inte tråkigt och plötsligt är bebislängtan inte det jag tänker först på

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5