• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5

    Här fortsätter vi som är runt 40 och gläds åt plus och är deltagande när det inte fungerar som man vill.. Att vi har lika skoj och skrattar med varandra.. Alla är välkomna oavsett om det är första eller tionde barnet..  bara ni är lika galna som vi här i tråden

    Och när vi fått de efterlängtade beskedet så fortsätter vi såklart att följas åt här oxå..

    Länk till gamla trådarna ifall ni vill ha någon info om något..
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m46066177.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-124/m42054418.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m43931565.html
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m44034420.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m48216865.html


    Mina älskade söner 90, 92, 94 och i maj smäller de igen
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-28 16:10
    www.familjeliv.se/Forum-3-365/m53688669.html

    En fortsättningstråd för oss som pluppat ur sina underverk
    Även om jag gärna hänger kvar i denna tråd oxå
  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5
  • hopp i livet
    Hemulan skrev 2010-02-12 14:03:03 följande:
    Inget plus på stickan.
    Hmmmm, det kan ju komma senare. *hoppas*
    ♥ Emil -95 ♥ Gustav -99 ♥ BF 25/4-10
  • Anyah
    Happiness skrev 2010-02-12 11:31:18 följande:
    Allt kretsar kring två saker just:1. Bli gravid.2. Vad är det för fel på fittan? (ursäkta språket)I veckan som gått: har jämfört priser på IVF både Danmark och Sverige. Kommit fram till att jag är för gammal för 3-paketet. Man får inte vara en dag över 39. Skit också! Har satt upp mig och min man på utredning om några månader. Så det blir att sexa på tillsdess. Finns det någon koppling mellan blödningarna och att jag inte blir gravid så lätt längre? (retorisk fråga...)Tog biopsi för en tid sen. Ringde ner sjukvården för svar tidigt. stövlade rakt in på gyn och bad om att få se journalen. Undersköterskan kunde noll. Så jag fick försöka memorisera och ta med mig infot hem för att leta runt på nätet. Ord som " kronisk inflammation i skivepitelet" dök upp. "ej dyspepsi". Så det var ju skönt. Men hur kul är kronisk inflammation då? Och vad betyder det i långa loppet? (retorisk fråga).Ringde idag till avd.förestånadaren. Hon var gullig men okunnig. Hon läste upp brevet. Där stod det helt att det var en inflammation men den läker ut av sig själv. Konstigt läk. har bara droppat ordt kronisk i brevet. Varför? Vill ha svar...Hon satte upp mig på tel.tid till dok. Skönt!  Vi ska till fjällen på lördag så jag slipper tänka mer på eländet. Väntar bara på ÄL nu..så vi kan sätta fart igen. Blöder fortfarande.
    En fråga? Vad skiljde det i pris? och vad är 3-paketet undrar jag som är helt okunnig i detta. Har ännu inte ringt privat gyn men kommer nu att beställa en tid för rådgivning i nästa vecka om tanten kommer på besök..

    Har försökt gardera med taggtrådshinder och landminor men den förbannade tanten brukar ju ta sig fram ändå!

    kram på dig!
  • Anyah
    Hemulan skrev 2010-02-12 14:03:03 följande:
    Inget plus på stickan.
    Men ingen tant röd?
    Då fortsätter vi hoppas på plus :)
  • Anyah
    Tjatte skrev 2010-02-12 11:13:00 följande:
    Nicholas Mamma, hör av dig! Vi blir oroliga här.Mamsie, jag tycker absolut att du ska höra av dig till allergimottagningen. Synd på mensen, Wec . Nu står hoppet till Hemulan och Charlotta, själv har jag inget hopp om ett plus. BIM +1 enl sista mens och BIM -1-2 enl ÄL, men minus på stickan och ett migränanfall from hell talar sitt tydliga språk. Tanten kommer.Välkommen Lilla Hjärtat.
    Nej, Tjatte! Knip ihop och släpp inte in tanten!
  • Anyah
    kaakis skrev 2010-02-12 11:59:19 följande:
    Tack! Men denna månad blir det inget + fick min mens för en stund sedan  just nu känns allting bara hopplöst. Vi missade antagligen ÄL då jag troligtvis har en kortare menscykeln än standard.
    Välkommen till oss!

    Tråkigt med mensen men vi håller tummarna för nästa månad istället.
  • Anyah
    camvet skrev 2010-02-12 08:08:58 följande:
    Håller tummarna!Här verkar tant röd vara på väg.Hittade lite svaga spår av henne nu på morgonen. Orkar inte ens deppa längre utan blir de så blir de.
    Så tråkgit :(

    kram på dig!
  • Anyah
    onskeglittra skrev 2010-02-12 12:04:41 följande:
    säger som alla andra... Nicholas mamma.. hoppas allt är bra.... *kram*
    Är det ingen som har hört något?
    usch.. så hemskt med ovissheten...
  • Anyah
    Charlotta66 skrev 2010-02-11 21:07:19 följande:
    Välkommen Lilla hjärtatBIM idag, ingen mens än så länge. Mensvärken kommer och går och tuttarna är ömma. Är jag gravid? Kan det vara så Vet inte vad jag ska tro, inga tester än så länge men ska på fest på lördag så har jag inte fått mens innan dess måste jag nog ta en test för att kolla upp det hela. Kram till er alla
    Har du testat än?? Nyfiken ju... *håller tummarna*
  • Mamsie
    kaakis skrev 2010-02-12 10:18:15 följande:
    Hej Alla, Får jag hoppa in här? Är en tjej på 38år. Jag och maken har bestämt oss för att försöka få ett syskom till vår kille som är nu 11år. Drog ut min hormonspiral mitten på oktober (på grund av problem med blödningar), hann käka Cerazette i ca 1 månad tills vi bestämde oss för att försöka med en liten, d.v.s att vi har försökt att få till det sen i mitten på november och fortfarande ingen resultalt. Kan också lägga till att min kropp kom igång i January med ÄL. Jag har BIM den 15-16/2 men jag förväntar mig ingenting annat än tant röd tyvärr. Börjar att få en aning panik eftersom jag blir ju inte yngre tyvärr, och desto längre tid det tar, jag antar att jag kommer att få svårare och svårare. Vill också tillägga att jag försökte några dagar med CB:s ÄL monitor men slängde de för att de stressade bara upp mig. Kaakis
    Hej på dig! {#lang_emotions_flower}
    Välkommen till tråden där allt händer och inget är "tabu".
    Kaffet serveras de flesta morgnar, men är du först får du gärna sätta på kaffebryggaren.
    ~ d/f♀ -85, ♂-87, ♀-88, ♂-06 ~
Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt med att försöka få en bebis del 5