• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • pandoraDiem

    Ja ibland funderar jag bara på att skippa fb eller bara skriva något klagande över min oförmåga att bli gravid. Men då låter man väl bara bitter, vilket jag verkligen kan vara vissa dagar.

  • AlexandraViberg
    pandoraDiem skrev 2015-07-08 17:33:09 följande:

    Ja ibland funderar jag bara på att skippa fb eller bara skriva något klagande över min oförmåga att bli gravid. Men då låter man väl bara bitter, vilket jag verkligen kan vara vissa dagar.


    Jag brukar i regel skriva att jag gärna tar deras krämpor.. Men tror inte någon av mina vänner missat att vi har problem. Vi har varit väldigt öppna med det sen utomkvedshavandeskapet för att få mer förståelse och öka medvetenheten kring ofrivillig barnlöshet. Roligt de gånger andra får problem och väljer att vända sig till mig för råd och ventilation :)
  • Annatp

    Hej, är helt ny här på familjeliv och har säkert vänt mig till helt fel trå, men jag vet ju att alla som är aktiva i tråden fått ett utomkved och därför frågar jag ändå.

    Jag har i skrivande stund ett x, har följts med hcg prover i 3 veckor och det går sakta neråt har haft konstanta blödningar (inte så rikliga) och molvärk, men i 2 dagar nu har det kommit Mycket mer blod och har till och från en så enorm smärta hela magen men främst ner mot ändtarmen och framåt, smärtan håller i sig i ca 30 min och efteråt är jag helt jävla slut. Sambon råkade nudda min fot under en sån "attack" och då kändes det som en kniv upp i alla hål samtidigt.

    Känner mig så jobbig och vill inte ringa och fråga om det är farligt.

    Är det någon som känner igen smärtan? Och är det någon som blödigt som en gris helt plötsligt?

    Jätte tacksam för svar!!

  • pandoraDiem

    Hej! Jag tycker att du ska vända dig till vården, jag kände precis som du att jag inte ville vara tjatig och ignorerade blödningar och andra tecken i nästan tre veckor. Även om det kanske inte är någon fara så kan det ju vara det. Krya på dig!

  • jevana
    Annatp skrev 2015-07-10 21:50:46 följande:

    Hej, är helt ny här på familjeliv och har säkert vänt mig till helt fel trå, men jag vet ju att alla som är aktiva i tråden fått ett utomkved och därför frågar jag ändå.

    Jag har i skrivande stund ett x, har följts med hcg prover i 3 veckor och det går sakta neråt har haft konstanta blödningar (inte så rikliga) och molvärk, men i 2 dagar nu har det kommit Mycket mer blod och har till och från en så enorm smärta hela magen men främst ner mot ändtarmen och framåt, smärtan håller i sig i ca 30 min och efteråt är jag helt jävla slut. Sambon råkade nudda min fot under en sån "attack" och då kändes det som en kniv upp i alla hål samtidigt.

    Känner mig så jobbig och vill inte ringa och fråga om det är farligt.

    Är det någon som känner igen smärtan? Och är det någon som blödigt som en gris helt plötsligt?

    Jätte tacksam för svar!!


    Varning e information overload, läs inte om känsliga...Jag fick plötsligt kraftiga smärtor i livmodern, som riktigt jävla hård mensvärk. Efter 3-4 timmar ringde jag till gyn-akuten där de sa att det troligen inte var nån fara men bättre att jag kommer och visar mig än att något går på tok. Väl på sjukhuset hade jag börjat blöda rejält men utöver det var allt bra så jag fick åka hem igen och smärtorna hade minskat lite, de kom och gick med varierande styrka hela dagen egentligen. Väl hemma slog det till med full kraft, gjorde väldigt ont. Gick på toa och ut kom en ca 3x3 cm stor klump, efter det försvann värken helt. Jag diskuterade det på sjukhuset nästa undersökning och de trodde jag haft motsvarande "födslovärkar" för att tömma livmodern.

    Hur som, det var min historia. Säger ändå att det troligen inte är någon fara men better safe than sorry! Åk och kolla upp!
  • Annatp

    Hej alla

    Jätte tack för svaren. Men ca en timme efter jag skrev kom ambulansen och hämtade mig och har precis kommit hem med en äggledare mindre. Jag fick tillbaka smärtan i ändtarmen och sen när jag reste mig upp så kom det i hela magen. Kunde inte stå inte sitta ingenting. Jag hade också som förlossningsvärkar vilket dom även kunde se på min puls i ambulansen trots att jag fick 30 mg morfin intravenöst så låg min puls på 127 sen när det blev "lugnt " gick den ner till 100 det blev op direkt. Nu sitter jag hemma i soffan och har så JÄVLA ont i hela kroppen :( fick med mig citodon och Ipren. Nån som har nått knep mot ryggen och nacken?

  • pandoraDiem

    Vad tråkigt att höra :( hade också ont i hela kroppen dagarna efter operationen och var helt slut. Gick dock förvånansvärt snabbt att återhämta mig fysiskt, jobbigare psykiskt. Ta hand om dig nu och hoppas att det känns bättre om några dagar.

  • Annatp

    Hej igen tjejer

    Nu har det gått 15 dagar sen op och jag ligger på soffan och har fått ont igen främst den sidan som opererades samt bak i ryggen samma sida ( lite som mensvärk men främst på en sida.

    Då jag inte läst hela tråden, så undrar jag om det var någon som upplevde det här? kanske det är ÄL? Någon som haft andra komplikationer? Börjar bli nojig då det gick så fort sist och är ensam då mannen jobbar natt :/

  • förstaförsöket

    Hade x i januari och fick akutoperera dan innan jag hade tid för op!

    Dom sög ut äggen så jag har båda ledarna kvar.

    Kommer SÅ VÄL ihåg den hemska smärtan from hell!! Helt ärligt det värsta jag vart med om! Kroppen bara vek sig .

    Nån vecka efter op fick jag med så ont som du förklarar Annatp! Mensen kom då och det känns extra mke på den sidan du opererats då.

    Jag får fortfarande extra ont i den sidan nu ett halvår efter op när mensen kommer.. Det är nog inget farligt.. Får du dock jätteont SKA du åka till gynakuten! !

    Jag sitter här med ett TILL misstänkt x nu.. Man känner sig som en tickande bomb..

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3