• Rondellen

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

• Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • sanla

Hej alla som kämpar, både naturligt och med IVF
    Styrkekram till alla.

Jag har skrivit något inlägg då och då här. 
    Fick X sommar 2013, hände inget efter det och drog igång med IVF nu i februari.
    Har precis misslyckats med andra ET.
    Så tungt känns det nu.
    Det borde ju gå någon gång, ett utomkveds visar väl ändå att något funkar i "systemet". De flesta läkare säger goda chanser. 
    Är nyss fyllda 35, och äggstockarna har många blåsor och svarar bra. 
    Efter 2 st misslyckade börjar man ju ifrågasätta lite, men är ju som sagt långt kvar att ge upp. 
    Någon som har lite motivation att ge? Borde inte ett tidigare X vara någon indikation att man en gång borde lyckas?

(Nu sa de sist på undersökning att de spekularade att äggledere/äggstock var på något sätt sammanväxta efter infektion, så man är ju inte så hoppfull att ens försöka naturligt)...

Lycka till alla..

• Nelliepop

Det finns solskenshistorier. Går o läsa om min långt tillbaka i denna tråd.

Lång historia kort.

Min man sterilisera sig. 1 år senare ångrade vi oss. Åkte till Danmark o operera mannen. Månaden efter blev jag gravid som slutade med ett x o jag förlorade min högra äggstock. Med bara en äggstock o mannen opererad så var våra chanser små.

Men månaden efter blev jag gravid igen. Med den vackraste lila tjej man kan skåda. Hon är idag 2,5 år. ????????????

Så ge inte upp tjejer.

Lycka till alla. O fråga på om ni undrar något.

• Nelliepop

Skulle ej vara frågetecken. Utan hjärtan.

• Supers

[quote=75239636][quote-nick]Nelliepop skrev 2015-05-02 06:41:44 följande:[/quote-nick]Det finns solskenshistorier. Går o läsa om min långt tillbaka i denna tråd.

Lång historia kort.

Min man sterilisera sig. 1 år senare ångrade vi oss. Åkte till Danmark o operera mannen. Månaden efter blev jag gravid som slutade med ett x o jag förlorade min högra äggstock. Med bara en äggstock o mannen opererad så var våra chanser små.

Men månaden efter blev jag gravid igen. Med den vackraste lila tjej man kan skåda. Hon är idag 2,5 år. ????????????

Så ge inte upp tjejer.

Lycka till alla. O fråga på om ni undrar något.[/quote

Härligt att höra. Fantastiskt. :)

• sanla
    Nelliepop skrev 2015-05-02 06:41:44 följande:

Det finns solskenshistorier. Går o läsa om min långt tillbaka i denna tråd.

Lång historia kort.

Så ge inte upp tjejer.

Lycka till alla. O fråga på om ni undrar något.

Tack. Fin solskenshistoria

Man får leva på hoppet och att solen väljer att skina på en själv en dag. 

Lyckat till alla.
  • pandoraDiem

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er :)

Jag har en kanske lite dum fråga, eller mer en fundering. Efter mitt x så sa läkaren att en positiv sak var att jag och min sambo iaf kunde bli gravida. Såhär i efterhand funderar jag om hon bara sa så för att vara snäll, jag menar, det är väl inte alls säkert att vi kan bli gravida eftersom vi fortfarande inte vet om ägget faktiskt kan fästa på rätt ställe. Tänk om det är det som är fel? Att jag saknar något som gör att ägget fäster i livmodern?

Så min undring är helt enkelt, har ni också hört det där med att ni ska vara glada att ni kan bli gravida? Ursäkta ett litet rörigt inlägg, men börjar bli orolig att det är något fel på mig.

• Blomster84
    pandoraDiem skrev 2015-05-18 14:57:11 följande:

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er :)

Jag har en kanske lite dum fråga, eller mer en fundering. Efter mitt x så sa läkaren att en positiv sak var att jag och min sambo iaf kunde bli gravida. Såhär i efterhand funderar jag om hon bara sa så för att vara snäll, jag menar, det är väl inte alls säkert att vi kan bli gravida eftersom vi fortfarande inte vet om ägget faktiskt kan fästa på rätt ställe. Tänk om det är det som är fel? Att jag saknar något som gör att ägget fäster i livmodern?

Så min undring är helt enkelt, har ni också hört det där med att ni ska vara glada att ni kan bli gravida? Ursäkta ett litet rörigt inlägg, men börjar bli orolig att det är något fel på mig.

Vad jag förstår har du fortfarande en äggledare kvar? Dvs att du absolut kan bli gravid på naturlig väg. Den äggledaren kan i bästa fall t.o.m fånga upp ägg från äggstocken på den sidan som du hade x:et på. Så upp med humöret, visst finns det all möjlighet i världen för er att lyckas. :)

Finns många som blivit gravida efter x. Så lycka till! :)
  • pandoraDiem

Tack för svaret och peppen :) Jo, en äggledare har jag kvar, som enligt läkaren såg okej ut vid operationen. Jag antar att det är mitt huvud som försöker hitta svar till varför det inte vill ta sig. Men, men, det är ju mycket som ska klaffa för att det ska gå hela vägen. Bara att fortsätta försöka och försöka hålla modet uppe under tiden.

• Blomster84
    pandoraDiem skrev 2015-05-18 15:45:00 följande:

Tack för svaret och peppen :) Jo, en äggledare har jag kvar, som enligt läkaren såg okej ut vid operationen. Jag antar att det är mitt huvud som försöker hitta svar till varför det inte vill ta sig. Men, men, det är ju mycket som ska klaffa för att det ska gå hela vägen. Bara att fortsätta försöka och försöka hålla modet uppe under tiden.

Förstår att det känns tungt. Jag lyckades få två x med 3 månaders mellanrum. Ärren hade knappt läkt färdigt från första operationen och läkarna kände igen mig så kort tids mellanrum det var mellan gångerna. MEN! Det är ytterst ovanligt att det händer två gånger så jag slår vad om att ni lyckas hur bra som helst inom ett par månader. Vem vet, sommar o lite semester så kanske det händer? :)
  • pandoraDiem
    Blomster84 skrev 2015-05-18 15:49:23 följande:
    Förstår att det känns tungt. Jag lyckades få två x med 3 månaders mellanrum. Ärren hade knappt läkt färdigt från första operationen och läkarna kände igen mig så kort tids mellanrum det var mellan gångerna. MEN! Det är ytterst ovanligt att det händer två gånger så jag slår vad om att ni lyckas hur bra som helst inom ett par månader. Vem vet, sommar o lite semester så kanske det händer? :)
    Usch vad tufft, kan inte riktigt föreställa mig hur jag skulle hantera det. Var du tvungen att operera även andra gången? Ibland är livet verkligen orättvist :(  Hur valde ni att gå vidare?

Ja, det ska bli skönt med semester och lite ledighet, har planerat in en del som jag ser fram emot, så förhoppningsvis kommer jag inte känna mig lika besatt :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3