• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • fastfrusen
    Nienna90 skrev 2015-09-24 15:17:17 följande:

     


    Åh beklagar X:et men grattis till nya graviditeten :D Ska du få tid till tidigt VUL nu då? 

    Mitt hCG var idag äntligen nere på 4!! Så efter att jag fått mens är det full on baby making mode! Har inte ont nu längre heller och känner mig piggare!
  • Nienna90

    Japp det blir tidig vul. Så känns bra,men har fått tid först om 2 veckor till barnmorskan.

    Å skulle få kallelse för vul men vet inte hur länge jag gått än. Hade mens för 5 veckor sedan. Men får väl bara vänta å se vad barnmorskan säger. :)

    Någon som vet när man normalt brukar börja må illa och ha lite yrsel? Jag märkte av det först i förrgår. Då jag vakna av att rummet stod upponer ;)

    Har köpt åksjuketabletter och det funkar super!:) men dock inte mot yrseln men de går väl över oxå. :)

  • AlexandraViberg

    Uppdatering för mig, fick mitt x januari 2012 efter många försök. Fick sedan plus i slutet på september 2012 igen. Hon är snart 2½ år gammal. Nu har verkstaden varit igång i snart ett år och vi har börjat med ägglossningsstimulering. Dock när jag var och kollade nu senast hur många äggblåsor som blivit så var det samma vanliga visa. Ägg på fel äggstock. Min äggstock som har en äggledare verkar inte göra ett skit, ingen aktivitet alls i princip.. Inte ens en pytte blåsa trots stimulering. Blev rekommenderade IVF. Sååå ja.. vi ska ta nån månad till med stimulering och sedan blir det IVF. Kul. Så jävla less. Trodde verkligen att jag var botad när jag väl lyckades bli gravid men det var tydligen bara en jävla lucky shot. Antingen pga stt vi gjorde en spolning precis innan och äggledaren ville dansa runt lite efteråt och fånga ägg från fel sida eller så vann rätt äggstock just den månaden. Less på att ha ätit mediciner, göra vul och se att de är på fel sida och ändå tvinga sig själv att ta en jävla spruta i magen för att få äggen att släppa på fel sida och man vet att det är typ lönlöst.. Trots det skickade vi in 5 trupper på 36 timmar... All for nothing. igen.


    Sådär, det var min bitterhet! :P


    When you feel like giving up, think of the reason why you held on so long.
  • pandoraDiem
    AlexandraViberg skrev 2015-10-21 23:22:11 följande:

    Uppdatering för mig, fick mitt x januari 2012 efter många försök. Fick sedan plus i slutet på september 2012 igen. Hon är snart 2½ år gammal. Nu har verkstaden varit igång i snart ett år och vi har börjat med ägglossningsstimulering. Dock när jag var och kollade nu senast hur många äggblåsor som blivit så var det samma vanliga visa. Ägg på fel äggstock. Min äggstock som har en äggledare verkar inte göra ett skit, ingen aktivitet alls i princip.. Inte ens en pytte blåsa trots stimulering. Blev rekommenderade IVF. Sååå ja.. vi ska ta nån månad till med stimulering och sedan blir det IVF. Kul. Så jävla less. Trodde verkligen att jag var botad när jag väl lyckades bli gravid men det var tydligen bara en jävla lucky shot. Antingen pga stt vi gjorde en spolning precis innan och äggledaren ville dansa runt lite efteråt och fånga ägg från fel sida eller så vann rätt äggstock just den månaden. Less på att ha ätit mediciner, göra vul och se att de är på fel sida och ändå tvinga sig själv att ta en jävla spruta i magen för att få äggen att släppa på fel sida och man vet att det är typ lönlöst.. Trots det skickade vi in 5 trupper på 36 timmar... All for nothing. igen.


    Sådär, det var min bitterhet! :P


    Jobbigt :( Det här med att skaffa barn är en hel vetenskap som inte ens läkarna har riktigt koll på. Men det är ju tur att det iaf finns någon hjälp att få så man inte är helt utlämnad, även fast den hjälpen inte kan garantera något.

    Det blir nog ivf för vår del också om jag inte mot all förmodan blir gravid innan, men den chansen känns inte jättehög eftersom det inte tagit sig sedan x:et i dec förra året.

    Hoppas att du får ett till mirakel snart!
  • pandoraDiem
    lilsis skrev 2015-10-22 14:02:41 följande:

    Fick tillbaka ett 3-dagars idag och har ev 2 till frysen, vet nästa vecka.


    Spännande! :)
  • Supers

    Förstår din bitterhet Alexandra :/

    Är rätt less här med...gjort 2 fet de senaste månaderna & det gick ju som vanligt. Nu har vi 1 försök kvar.....läkarbesök i slutet av november o sen blir det medicinering...är inte så pigg på det..vem är det iofs. Vad gör man inte för att få det där lilla miraklet....sen har min endometrios blitt värre tror jag..mensvärk ifrån helvetet varje gång..Blir bara värre o värre :/ Önskar er alla lycka till & hoppas att jag själv får uppleva den glädjen att få ett plus & få ett litet mirakel <3

  • pandoraDiem
    lilsis skrev 2015-10-22 14:02:41 följande:

    Fick tillbaka ett 3-dagars idag och har ev 2 till frysen, vet nästa vecka.


    Hur går det?
  • pandoraDiem

    Hej tjejer!

    Hände en skum grej idag, har nämligen haft liknande smärtor där nere som jag hade vid mitt utomkveds, kom även lite, lite blod. Absolut inga kraftiga smärtor, mer ett obehag, men hade inte speciellt kraftiga smärtor vid x:et heller. Det jag känner nu kan inte vara utomkveds eftersom jag bara är 2 dagar efter ägglossning, så nu börjar tankarna spinna iväg. Kanske är det någon cysta eller endo? Någon som har någon erfarenhet av det här?  

    Förstår att ni inte kan svara på det här, men kände att jag behövde skriva av mig lite så hjärnan lugnar ner sig lite, den vill på något sätt alltid anta det värsta.

    Hoppas allt är bra med er alla.

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3