• Vädur 78

    gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2

    vi som gjort ivf och äntligen har fått vårt efterlängtade plus

  • Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2
  • Höst flickan
    Vädur 78 skrev 2010-01-31 18:18:59 följande:
    Ja visst gör det och ännu mer snö har det kommit idag. Men skönt att feb är en kort månad i alla fall
    ja jusst det nu blev jag lite gladare tack!!
    Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • mammaNena
    Vädur 78 skrev 2010-01-31 18:18:59 följande:
    Ja visst gör det och ännu mer snö har det kommit idag. Men skönt att feb är en kort månad i alla fall
    Ja han ska iaf vänta till v 36, då får jag stanna i hem kommunen, annars måste vi åka till halmstad igen och det ska vi INTE!
    Vi har minst 4 kalas vi ska på nu i feb. och de ligger ungefär med 1 veckas mellanrum. tråkigt, men då går tiden fort Men som jag längtar till blommorna kommer nu tidigt på våren och till björkarna slår ut.. mmm.. men det är snart här!
  • Dipsy

    när man hör att vissa ska ha i maj känns det som en evighet till juli...men det är ju faktiskt inte det....
    själv börjar bli ganska osmidig och stor....fick en jätte mage sist ...har börjat få frågor nu så det syns ju bevisligen....
    annars är det inte långt kvar till ul....sambon jobbar den dagen så det blir till att gå själv.... hur hade ni andra gjort? gått själv eller tagit med någon annan???

  • Vädur 78
    mammaNena skrev 2010-01-31 18:27:30 följande:
    Ja han ska iaf vänta till v 36, då får jag stanna i hem kommunen, annars måste vi åka till halmstad igen och det ska vi INTE! Vi har minst 4 kalas vi ska på nu i feb. och de ligger ungefär med 1 veckas mellanrum. tråkigt, men då går tiden fort Men som jag längtar till blommorna kommer nu tidigt på våren och till björkarna slår ut.. mmm.. men det är snart här!
    Blir det klart med snitt så blir det väl runt v 38 för mig, känns skönt att slippa gå över i alla fall då
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • mammaNena

    vädur: du vill ha snitt? eller det är pga komplikationer? 

    dipsy: förstår hur du känner med stor mage! suck! OM nu inte min man hade kunnat följa med på ul hade absolut mamma följt med när jag väntade mia va både olle och mamma med

    Jag har inte berättat att Mia ska ut och resa väll!?! jag ringde Mamma för några dagar sen och då sa hon att hon egentligen skulle pratat med mia. jaha sa jag, tänkte att de kanske skulle på en liten bilutflykt, åka pulka dagen efter, eller bara något annat sånt där litet.. NEJ! den 2/5 åker dom 1 vecka till Rhodos! vissa har det bra! får väll se hur vi klarar det här. ingen "bisse" på en hel vecka! *hua!*

  • Vädur 78
    Dipsy skrev 2010-01-31 18:34:32 följande:
    när man hör att vissa ska ha i maj känns det som en evighet till juli...men det är ju faktiskt inte det.... själv börjar bli ganska osmidig och stor....fick en jätte mage sist ...har börjat få frågor nu så det syns ju bevisligen.... annars är det inte långt kvar till ul....sambon jobbar den dagen så det blir till att gå själv.... hur hade ni andra gjort? gått själv eller tagit med någon annan???
    Min har hängt med på allt, vul, ul, besök på mvc
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78
    mammaNena skrev 2010-01-31 18:42:16 följande:
    vädur: du vill ha snitt? eller det är pga komplikationer?  dipsy: förstår hur du känner med stor mage! suck! OM nu inte min man hade kunnat följa med på ul hade absolut mamma följt med när jag väntade mia va både olle och mamma med Jag har inte berättat att Mia ska ut och resa väll!?! jag ringde Mamma för några dagar sen och då sa hon att hon egentligen skulle pratat med mia. jaha sa jag, tänkte att de kanske skulle på en liten bilutflykt, åka pulka dagen efter, eller bara något annat sånt där litet.. NEJ! den 2/5 åker dom 1 vecka till Rhodos! vissa har det bra! får väll se hur vi klarar det här. ingen "bisse" på en hel vecka! *hua!*
    Jag har haft EP och många anfall vid smärta varav 3 anfall i gynstolen....
    får jag ett anfall blir jag helt slut, är som att springa ett maraton och då skulle det ändå sluta med kejsarsnitt
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Dipsy
    Vädur 78 skrev 2010-01-31 18:45:19 följande:
    Min har hängt med på allt, vul, ul, besök på mvc
    ja min har oxå följt med på det mesta när han är ledig....men om man jobbar blir det lite svårt...och det fanns bara 2 tider att välja på när jag skulle boka ultraljud....
    finns ingen möjlighet att vara ledig eller ta semester....
    få se hur jag gör....kanske tar med syrran....om inte hon oxå jobbar :-O

    ja magen har blivit stor och synlig vilket jag naturligtvis gillar men så jobbar jag på ett boende för funktionshundrade/psykiskt...och då vill jag inte gärna skylta med min graviditet till de boende....så det är lite klurigt hur man ska göra....
    stora tröjor går inte längre....kanske får säga att det blivit för mycket semlor hur troligt nu det är ....
  • Höst flickan

    Min karl har följt med på dom viktiga sakerna..som vul, Kub o Stora ul.

    Jag hoppas jag slipper att gå över denna gång..det är inte skoj alls.
    Blir nog hellre igångsatt än att gå över......el..usch ..jag är lite skraj för smärtan..men jag vill inte föda en större baby än sist..så vi får la se vad tillväxtulet säger.


    Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • Vädur 78
    Höst flickan skrev 2010-01-31 19:00:47 följande:
    Min karl har följt med på dom viktiga sakerna..som vul, Kub o Stora ul. Jag hoppas jag slipper att gå över denna gång..det är inte skoj alls. Blir nog hellre igångsatt än att gå över......el..usch ..jag är lite skraj för smärtan..men jag vill inte föda en större baby än sist..så vi får la se vad tillväxtulet säger.
    Är det vanligt att gå över med nr 2 oxå?? Hur stor var tjejen??
    CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
Svar på tråden gravid med ivf och bf sommaren 2010 del 2