• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • Kavat

    Nu när lilleman vägrar gå får han åka pulka. Inte en chans i världen att han får åka vagn när det inte går att ta sig fram.
    Blir det snö nästa år blir det också mycket bärsjal/sele här.

  • JennySpindel

    Har Linnea, som fyllde 3 i januari, och syskon kommer i början av mars!

    Angående vagn. Ville helst inte skaffa en bred dubbelvagn. Främst med tanke på hur kort tid den kanske kommer att behövas.
    Ståbräda är heller inget alternativ, av den anled
    ning att min kära tös mer än ofta får ordentliga rasi utbrott speciellt hem från dagis. Det enda som funkar då är att sätta henne i vagnen o bara köra, då brukar det lugna sig till slut..

    Det blev en Phil&Teds Sport till slut. Har kört den nu i vinter som enkelvagn, funkat bra hitills :) Ska iväg nu snart o köpa syskonsits till
    Kommer även ha bärsjal till hands :)

  • Tingeling82
    2Fina skrev 2010-02-21 19:55:15 följande:
    Här har vi inte berättat för Leya än, blir väl imorrn om allt ser bra ut på ul. Jag är så nervös och samtidigt ska det bli så skönt att se vad som händer i magen! Jag har ingen direkt mage än och är i v19 nu och när jag ser alla magar i juli-tråden så funderar jag om det ens kan finnas något i min mage. Men så får man ett sprall nån gång ibland och tänker att allt är nog bra och sen när man inte känner mer tror man att man inbillat sig Så ul är välkommet! Tänker ta med systemkameran och hoppas att vi får knäppa kort på skärmen då korten annars kostar 200 kr/st.
    Vad spännande att åka på UL det är evigheter kvar dit för mig...

    Funderar på att vänta med att berätta för Tuva att hon ska bli storasyster, för det är ju så länge kvar tycker jag tills den lilla kommer och tycker jag det är länge kvar så är det ju en evighet för henne.
  • 2Fina
    Tingeling82 skrev 2010-02-21 22:17:36 följande:
    Vad spännande att åka på UL det är evigheter kvar dit för mig...Funderar på att vänta med att berätta för Tuva att hon ska bli storasyster, för det är ju så länge kvar tycker jag tills den lilla kommer och tycker jag det är länge kvar så är det ju en evighet för henne.
    Precis vad jag tänkte! Hon kommer ju att vänta ihjäl sig Men nu har hon börjat prata bebisar helt plötsligt (har en kusin som är 3 månader) så det kanske är rätt tillfälle.

    Nu är det bara 45 min kvar till ul och jag är nervös som bara den, vaknade kl 5 och hade då drömt att jag hade tre fåglar i magen... Gick upp kl 5:30 så det kommer att bli en lång dag men förhoppningsvis kommer jag att gå på moln
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora

    Johanna får veta någon gång framåt sommaren eller så, när det blir mer tydligt att det är något i magen.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • 2Fina
    2små2stora skrev 2010-02-22 07:52:23 följande:
    D P: Lycka till idag
    Tack!! Ska på möte direkt efter så jag kan inte tala om hur det gick förrän vid lunchtid.... fast går det inge bra så blir det inge möte heller {#lang_emotions_undecided} Men det är klart att det går bra!!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • 2Fina

    YAY, en liten vinkande krabat fanns det där!! Allt såg bra ut, nytt bf till 26/7, 3-4 dagar mer eller mindre gör väl inget! Är så glad! Fick några fina bilder med systemkameran men kan inte lägga in dom förrän jag kommer hem.

    Åh, vad jag är glad!!


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Mamma1983

    Vagn är ja fortfarande i valet o kvalet hur vi ska göra...än så länge så vill lilleman helst åka vagn, men ja...är väl lite småjobbigt o gå oxå i all denna snö! Han blir ju 3 strax efter att bebis kommit. Har några månader till på oss att fundera på hur vi gör me vagnfrågan.
    Han vet om att mamma har en bebis i magen,men blir ilsk när ja säger de o säger att han har bebis i magen *s* Blir väldigt intressant o se hur han tar de att de kommer en bebis sen:)

    D P: Lycka till på UL:) Jag har heller ingen bebismage (v.22)...men som tur är känner ja rörelser i stort sett varje dag,så vet ju på de sättet att jag är gravid. Annars skulle ja börja fundera!

  • 2små2stora
    2Fina skrev 2010-02-22 09:11:50 följande:
    YAY, en liten vinkande krabat fanns det där!! Allt såg bra ut, nytt bf till 26/7, 3-4 dagar mer eller mindre gör väl inget! Är så glad! Fick några fina bilder med systemkameran men kan inte lägga in dom förrän jag kommer hem. Åh, vad jag är glad!!
    Vad härligt
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007