• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • 2Fina

    SVEACOOL, dom mjölkuppsamlare jag hade var alldeles för stora för att ha bara i BH:n utan den hade jag när jag ammade på ena bröstet för då rann det från det andra. Kanske så du menar? Bra om man vill spara lite grann

    Här har ni min lilla filur
    Både jag och sambon tyckte vi såg en snopp men vi får vänta några månader innan vi får reda på vad det är


    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • SVEACOOL
    2Fina skrev 2010-02-22 18:51:23 följande:
    SVEACOOL, dom mjölkuppsamlare jag hade var alldeles för stora för att ha bara i BH:n utan den hade jag när jag ammade på ena bröstet för då rann det från det andra. Kanske så du menar? Bra om man vill spara lite grann Här har ni min lilla filur Både jag och sambon tyckte vi såg en snopp men vi får vänta några månader innan vi får reda på vad det är
    vilken fin liten människa{#lang_emotions_smile}  ok dem jag läste om här på forumet hade haft dem i bh...har aldrig sett en live bara på datan....men ja allt e ju bättre än att d sprutar ut i inläggen{#lang_emotions_throwup}

    vilken v e du i nu??
  • 2Fina
    SVEACOOL skrev 2010-02-22 19:14:10 följande:
    vilken fin liten människa  ok dem jag läste om här på forumet hade haft dem i bh...har aldrig sett en live bara på datan....men ja allt e ju bättre än att d sprutar ut i inläggenvilken v e du i nu??
    Jag går in i v19 imorrn, allt känns så mycket mer verkligt nu. {#lang_emotions_laughing}

    Läste precis på apoteket, tydligen finns det mjuka som man kan ha i bh:n mellan amningarna också, dom jag hade var som hårda koppar och skulle absolut inte ha dom i BH:n mellan amningarna
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • Puman78

    Tack för ditt svar kavat.

    DP vilken vacker liten varelse som lever i dig. Själv har man ju typ bara ett hål en så länge :)

    Jag var och träffade min BM idag på hälsokontroll. Inskrivning blir den 30/3 om inget händer då vill säga. Hon är i alla fall toppen och jag fick ett så varmt välkomnande. Hon tillsammans med mig hoppas att det går vägen denna gången.
    Jag kommer få ett inplanerat tidigare ul just för att se att allt är som det ska där inne.
    Just nu känner jag mig trygg. Trygg, men trött :)

  • SVEACOOL
    2Fina skrev 2010-02-22 19:47:07 följande:
    Jag går in i v19 imorrn, allt känns så mycket mer verkligt nu. Läste precis på apoteket, tydligen finns det mjuka som man kan ha i bh:n mellan amningarna också, dom jag hade var som hårda koppar och skulle absolut inte ha dom i BH:n mellan amningarna
    ok men då hade jag fattat rätt{#lang_emotions_wink}skönt man kankse inte kan ha dem jäämt men ofta{#lang_emotions_smile}

    ok då e du llite efter mig då jag e  i v 27 nu nej 28 imorrn{#lang_emotions_smile}
  • RosaNapp

    Jag har använt hårda mjölkuppsamlare, gissar att det är samma sort som D P använt. Däremellan använder jag amningskupor. Får ju byta ofta, men jag skulle inte orka med att spara allt som kommer mellan amningarna. Visste inte ens att såna fann.

    D P: vad skönt att allt såg bra ut. Jag hoppas, för din skull, på en mild sommar. Eller lugn sommar i skuggan

    Jag är helt slut nu. Har barit och storhandlat idag med barnen, mini på ryggen. Pust, han väger ju lite nu och den tunga vagnen med varor är inte alltid så go att dra runt på heller, med eller utan unge på ryggen.
    Har fått sån jädra nästäppa också så jag kan knappt andas. Imorse snarkade jag tydligen så mycket att jag störde make och mini (som fick sova hos oss en stund då han är förkyld). Jag brukar aldrig snarka .

  • studentskan

    DP: Vad härligt att fås e den lilla! Själv ska jag få se min lilla om två veckor, är då i v.13. Vi får två Ul här ett tidigt och sen ett i v. 20, förra gången blev det bara ett.

    Ser att ni pratar om bärsjal. Är lite intresserad av det men kan inget om dem. Till sonen hade jag en baby björn bärsele men använde den inte så mycket då jag fick ont i ryggen av den. Men nu när man ska få tvåan känns det som att det vore bra med en bärsele/bärsjal då man har en vild treåring att se till samtidigt som man ska amma och bära på bebis. Ni som använt sjal, är de bättre än bärsele? Vilken sort är den bästa, om man vill använda den från början? Är de svåra att knyta? Tycker det verkar lite knepigt?

  • 2små2stora
    studentskan skrev 2010-02-23 08:35:33 följande:
    DP: Vad härligt att fås e den lilla! Själv ska jag få se min lilla om två veckor, är då i v.13. Vi får två Ul här ett tidigt och sen ett i v. 20, förra gången blev det bara ett. Ser att ni pratar om bärsjal. Är lite intresserad av det men kan inget om dem. Till sonen hade jag en baby björn bärsele men använde den inte så mycket då jag fick ont i ryggen av den. Men nu när man ska få tvåan känns det som att det vore bra med en bärsele/bärsjal då man har en vild treåring att se till samtidigt som man ska amma och bära på bebis. Ni som använt sjal, är de bättre än bärsele? Vilken sort är den bästa, om man vill använda den från början? Är de svåra att knyta? Tycker det verkar lite knepigt?
    Jag har en trikåsjal de är lättast att knyta. På en nyfödd är det trikåsjal man ska använda. De funkar upp till 10 kg. Hade en babybjörn också men jag fick ont i ryggen av den.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Linnie74
    studentskan skrev 2010-02-23 08:35:33 följande:
    DP: Vad härligt att fås e den lilla! Själv ska jag få se min lilla om två veckor, är då i v.13. Vi får två Ul här ett tidigt och sen ett i v. 20, förra gången blev det bara ett.Ser att ni pratar om bärsjal. Är lite intresserad av det men kan inget om dem. Till sonen hade jag en baby björn bärsele men använde den inte så mycket då jag fick ont i ryggen av den. Men nu när man ska få tvåan känns det som att det vore bra med en bärsele/bärsjal då man har en vild treåring att se till samtidigt som man ska amma och bära på bebis. Ni som använt sjal, är de bättre än bärsele? Vilken sort är den bästa, om man vill använda den från början? Är de svåra att knyta? Tycker det verkar lite knepigt?
    Jag har med använd både och.. men senaste ( -07 ) använde jag endast sjal till å kände inte alls av att jag fick så ont i ryggen så därför kommer jag att köra sjal även till denna.. de e skillnad fast man inte ens tror det. jag ahr med en tricosjal å så en ringsjal med.
  • Kavat
    studentskan skrev 2010-02-23 08:35:33 följande:
    DP: Vad härligt att fås e den lilla! Själv ska jag få se min lilla om två veckor, är då i v.13. Vi får två Ul här ett tidigt och sen ett i v. 20, förra gången blev det bara ett. Ser att ni pratar om bärsjal. Är lite intresserad av det men kan inget om dem. Till sonen hade jag en baby björn bärsele men använde den inte så mycket då jag fick ont i ryggen av den. Men nu när man ska få tvåan känns det som att det vore bra med en bärsele/bärsjal då man har en vild treåring att se till samtidigt som man ska amma och bära på bebis. Ni som använt sjal, är de bättre än bärsele? Vilken sort är den bästa, om man vill använda den från början? Är de svåra att knyta? Tycker det verkar lite knepigt?
    Jag har både vävda långa bärsjalar och har testat trikåsjal, men för mig var inte trikåsjalen något att ha. Alldeles för svajjig och det blev för jobbigt för min rygg. Hade en BabyBjörn Active med första barnet, men fick som du jätte ont i ryggen och i nacken. Sen sitter ju bebisen på sittbenet så det är varken ergonomiskt för dig eller för bebisen.

    Det finns stadigare trikåssjalar som WBS, som jag är sugen på att testa denna gång och se om det funkar bättre. www.edenbaby.se/catalog.php (inte min butik)

    Jag har även en Beco (ergonimisk bärsele), som jag kommer använda när det är dags att ha bebis på ryggen, men det lär ju dröja ett halvår minst skulle jag tro. Becon går att ha på magen, men är inte alls så skön på något sätt att bära på mage med tycker jag. Inte om man jämför med  bebis på mage i en sjal.
    Vi bär fortfarande våran 2,5 och 4,5 åring i bärsele då och då om det behövs. Inte så ofta men det händer faktiskt om vi är ute i skogen och de inte orkar gå osv. Men då krävs det en Beco eller liknande (Ergo, Manduca mm) så är det supersmidigt att ha dem på ryggen.
    Man kan även bära dem i vävd bärsjal på ryggen om man får upp snitsen att "kasta" upp dem.
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007