• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • smulan9
    Madelen21 skrev 2010-02-22 15:19:24 följande:
    smulan9Ja vi har en dotter född 2007 också i Augusti. Hon är född 13e Augusti och nu har vi BF den 1a Augusti. Får väl se på ul sen när bf blir. Är detta din första? Vilken vecka är du i? När är BF?? Jag är i vecka 18 nu. Kommer vara i 19+0 när jag ska på ul. Dvs halvvägs:) Ska ni ta reda på könet? Det ska vi :) Lite lättare att planera då :) Alltså ja tänker på kläder osv osv:) Men självklart gör vi det oxå för ren nyfikenhet! :)

    Min dotter e född i januari 07, så detta blir min andra o jag är bara i v 7 så jag väntar i väntar på att tiden ska gå
    BF typ 16 okt men ska snittas så det blir väl tidigare
    Vi ska kolla könet med gjorde allt enligt konstens regler förra gången...denna gången vill jag se allt fräckt man kan göra!!

    du måste berätta om det är 2 där inne!!


     

  • Monki

    Åh, vad kul att ni pratar om sjalar. Jag använde det på minstingen och har planer att göra det även på bebisen.


    Mamma till tre pojkar -02, -04 & -07 + bf 17/10.
  • studentskan

    Tack för alla svar om bärsele/sjalar. Det är ju en hel vetenskap detta! Tur att jag har till September på mig att fundera på vilken jag vill ha. Såg en trikåsjal på briobutiken hemma idag, hette tricotslen eller nåt liknande. Kankse blir en sån i såna fall till att börja med.

  • Madelen21

    smulan9
    Jag tror inte att det är två st med tanke på att varken jag eller min sambo har anlag för att få tvillingar i släkten. Men jag har hört att man blir stor fortare när man väntar andra barnet.. Verkar stämma på mig iaf:) Jag hade en jobbig förlossning med min dotter. Fick en total sfinkterruptur.. Det innebär: jag sprack hela vägen ända bak till rumpan. ONT? JA för jäkligt. Var på spec mvc på samtal nu i denna graviditet. Då fick jag veta anlednignen till att jag nog sprack så mycket.. Det var pga värkstimulerande droppet.. Dom fick lov att ge det för att hjärtljudet sjönk osv.. Å det gjorde så att det gick så fort så därför blev det så illa.. Så det ska jag INTE ha igen om jag inte måste såklart...
    Är lite rädd att de ska bli samma igen.. Men hon sa att sannolikheten att de skulle bli så igen var väldigt liten.. Så de kändes ju skönt att höra. Förlossningen med min dotter tog 14,5 timmar från första värken till att hon föddes. Det var hemskt jobbigt. Men dom säger ju att det går fortare med andra barnet.. Så hoppas det säger plupp så är den ute:) hehe *önsketänkande*

  • solida
    studentskan skrev 2010-02-23 15:49:54 följande:
    Tack för alla svar om bärsele/sjalar. Det är ju en hel vetenskap detta! Tur att jag har till September på mig att fundera på vilken jag vill ha. Såg en trikåsjal på briobutiken hemma idag, hette tricotslen eller nåt liknande. Kankse blir en sån i såna fall till att börja med.
    Jag hade (har) en trikåsjal som jag använde de första månaderna. När han blev tre månader köpte jag en Ergo bärsele och den var fantastisk!! Den är lätt att sätta på och barnet sitter ergonomiskt och man kan verkligen bära i timmar utan att det ens känns. Jag hade en babybjörn precis i början, men var en gång på ikea med den (då var han inte ens en månad) och mina axlar höll på att ramla av efter en timma. Så det blir det aldrig mer!
    Kommer köra samma denna gång med sjalen först och sen Ergon. Ser redan fram emot det... Mysigt!
  • smulan9
    Madelen21 skrev 2010-02-23 17:09:19 följande:
    smulan9Jag tror inte att det är två st med tanke på att varken jag eller min sambo har anlag för att få tvillingar i släkten. Men jag har hört att man blir stor fortare när man väntar andra barnet.. Verkar stämma på mig iaf:) Jag hade en jobbig förlossning med min dotter. Fick en total sfinkterruptur.. Det innebär: jag sprack hela vägen ända bak till rumpan. ONT? JA för jäkligt. Var på spec mvc på samtal nu i denna graviditet. Då fick jag veta anlednignen till att jag nog sprack så mycket.. Det var pga värkstimulerande droppet.. Dom fick lov att ge det för att hjärtljudet sjönk osv.. Å det gjorde så att det gick så fort så därför blev det så illa.. Så det ska jag INTE ha igen om jag inte måste såklart...Är lite rädd att de ska bli samma igen.. Men hon sa att sannolikheten att de skulle bli så igen var väldigt liten.. Så de kändes ju skönt att höra. Förlossningen med min dotter tog 14,5 timmar från första värken till att hon föddes. Det var hemskt jobbigt. Men dom säger ju att det går fortare med andra barnet.. Så hoppas det säger plupp så är den ute:) hehe *önsketänkande*
    Ja det har jag med hört att man gör så det återstår väl o se...

    Jag fick oxå värkstimulerande drop o hade väl en relativt bra förlossning...men sen bajsa lillan i magen o hennes värden blev sämre så de va tvunga o klippa för o få ut henne fort o sen började alla bekymmer,moderkakan lossna inte, stygn som gick upp o fick inf i såret förlora blod....fick inte hålla mitt barn försen efter 18 timmar
    Så innan jag överhuvudtaget slutade med preventivmedel denna gången så va vi o prata med överläkaren o fick lovat oss ett planerat snitt
    Ska träffa honom snart igen o gå igenom allt....självklart e jag ju kvinna med rätt att ändra mig men just nu så finns det bara skräk känslor inför en vaginal förlossning så det finns inte just nu!!{#lang_emotions_cry}
  • smulan9
    cammily skrev 2010-02-24 10:55:02 följande:
    Tror ni det går fortare med andra??min första förlossning tog 3h 20min från första värken
    Oj då får du nog vara extra snabb in denna gången!
    Jo det ska gå mycket fortare säger de....
  • RosaNapp
    cammily skrev 2010-02-24 10:55:02 följande:
    Tror ni det går fortare med andra?? min första förlossning tog 3h 20min från första värken
    Andra gick fortare, men det var en igångsättning så jag vet inte om man ska räkna den egentligen. 3an tog mycket längre tid på sig
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007