• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • 2små2stora

    jag har haft drygt 4 tim förlossningar med alla sista var en igångsättning så den tog 5 tim från värk tills att det var klart.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Linda 23

    Får jag vara med här? Jag har en Emma föd sep- 07och väntar tillökning i juli


    ♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • cammily

    min första va en igångsättning pga vattenavgång 3dagar tidigare, så vet inte om den räknas om det skulle starta naturligt.

  • 2Fina
    Linda 23 skrev 2010-02-24 12:27:03 följande:
    Får jag vara med här? Jag har en Emma föd sep- 07och väntar tillökning i juli
    Klart du får hänga med Välkommen och grattis!

    Min första förlossning tog 6 timmar från första värken som jag inte ens fattade var en värk, turligt nog gick vattnet en timme senare och då gick det fort sen...
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • studentskan

    Är lite nervös när det gäller förlossning denna gång då det tog så lång tid förstsa gången. Hade mina första värkar vid 15-tiden på tordagen och Viggo är född 18.00 på fredagen, åkte in till förlossningen vid 04.30. Fick förlösas med klipp och sugklocka dåjag inte orkade mer + att krystvärkarna var så svaga och att han var så stor, 4010 g. Men har en trots det en positiv upplevelse av förlossningen ialla fall. Hoppas verkligen att det går fortare denna gång samt att jag slipper gå över tiden som sist(8dgr).

  • 2små2stora
    Linda 23 skrev 2010-02-24 12:27:03 följande:
    Får jag vara med här? Jag har en Emma föd sep- 07och väntar tillökning i juli
    Välkommen
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Linda 23

    Tack!

    Ser att ni pratar förlossningar. Både med ettan och tvåan tog det 8½ timme. Me trean tog det 17 timmar från vattenavgång så hon var en seg rackare.

    (Om jag missar lite bokstäver beror et på att min dator fick smaka lite kaffe i går, sisådär en halv kopp)


    ♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • SVEACOOL

    va komiskt eller nåt, att alla nästan säger att 3an tar längre tid{#lang_emotions_surprised} trodde ju den här skulle flyga ut{#lang_emotions_smile}om d e en tjej så får d ta såååå lång tid d bara vill{#lang_emotions_laughing}

  • solida
    SVEACOOL skrev 2010-02-24 17:51:35 följande:
    va komiskt eller nåt, att alla nästan säger att 3an tar längre tid trodde ju den här skulle flyga utom d e en tjej så får d ta såååå lång tid d bara vill
    ???
    Vad spelar det för roll om det är en tjej eller kille? Skulle det gå fortare med en tjej? Jag fattar inte... *korkad*
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007