• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • havika

    Hej. Precis en sån här tråd jag letade efter.. Vill också va med.
    Känns tryggare på nåt vis o va med i en ivf-gravidtråd där vi har varit med om en del.
    Va med i en jättemysig tråd under ivfresan där 5 av oss lyckades, coors har redan hittat hit såg jag.. ska ta o bjuda in de andra så vi blir fler. Kul om vi blir många.

    Jag är i vecka 6, det är ju så svårt att ta in att det verkligen är sant.. Har övertygat mig själv genom att ta 8 positiva gravtest hahaha sån man är.

    Jag har ont i brösten(bra ide med en sov bh), extremt trött, lite molvärk då o då, kissar varje kvart, typ.

    Blev lätt överstimulerad så min mage svälde upp rejält.. såg riktigt gravid ut i en vecka.. många blickar på jobbet kan jag säga... men ingen som frågade nåt som tur va... nu är den normal, lite svullen frammåt kvällen bara.

    Vore kul med en lista så vi ser vilka alla är!

  • Aniara
    havika skrev 2010-02-12 14:13:45 följande:
    Hej. Precis en sån här tråd jag letade efter.. Vill också va med. Känns tryggare på nåt vis o va med i en ivf-gravidtråd där vi har varit med om en del. Va med i en jättemysig tråd under ivfresan där 5 av oss lyckades, coors har redan hittat hit såg jag.. ska ta o bjuda in de andra så vi blir fler. Kul om vi blir många. Jag är i vecka 6, det är ju så svårt att ta in att det verkligen är sant.. Har övertygat mig själv genom att ta 8 positiva gravtest hahaha sån man är. Jag har ont i brösten(bra ide med en sov bh), extremt trött, lite molvärk då o då, kissar varje kvart, typ. Blev lätt överstimulerad så min mage svälde upp rejält.. såg riktigt gravid ut i en vecka.. många blickar på jobbet kan jag säga... men ingen som frågade nåt som tur va... nu är den normal, lite svullen frammåt kvällen bara. Vore kul med en lista så vi ser vilka alla är!
    Välkommen Havika!! Och bjud gärna in flera!

    8 test, haha...ja, man kan aldrig vara för säker! Skönt att få den där lilla extra försäkran dagar då man misströstar. Jag har lyckats hålla mig från att övertesta, mest för att min sambo tycker att jag är så löjlig ( fast på ett gulligt sätt såklart). Han är lite med pragmatiskt lagd ( som alla män?) och tycker ungefär: OK, nu är du gravid, ska vi skriva en lista på vad vi ska göra? När, var hur?  Jag är ju som ni redan har räknat ut lite mer den ältiga typen I alla fall när det gäller det här.

    Jag rinde precis och bokade en tid för inskrivning hos mödrarvården. Känns lite tidigt att göra det, särskilt som jag inte haft ett första vul ens, men jag bor utomlands så det var lika bra tyckte jag och ringa och kunna få välja lite tider som kunde passa. Om allt går bra planerar jag att föda i Sverige, och då ska man vara inskriven där. Fick tid vecka 12. Det känns såååååå långt bort....
  • Wehee

    Aniara, haha låter som samma som med mig och min man. Min man tror nämligen på den där lilla pinnen som visar två starka streck. Hur kan man göra det? På en lite plastpinne.

    Välkommen Havika och natta08.

  • Aniara
    Wehee skrev 2010-02-12 14:41:58 följande:
    Aniara, haha låter som samma som med mig och min man. Min man tror nämligen på den där lilla pinnen som visar två starka streck. Hur kan man göra det? På en lite plastpinne. Välkommen Havika och natta08.
    Pffhh! Sätta sin tilltro på en liten plastpinne - åter ju helt befängt!{#lang_emotions_smile}
  • Aniara

    Jag börjar med en lista. Fyll på! Om någon annan har förslag på ett bättre listupplägg, kom gärna med förslag!  Här på FL har jag hört att man räknar ÄP som 2+0 men barnmorskan jag pratade med räknade från ET. Så vi kan väl skriva båda kanske?  Sen kan ju listan kanske förändras när vi får våra BF bekräftade?

    Aniara, gravid efter ICSI 3  -  ÄP 18/1, ET 20/1

  • Wehee

    Aniara, gravid efter ICSI 3  -  ÄP 18/1, ET 20/1
    Wehee, 4 ivf, 2 fet. Spontant gravid precis innan 5:e försöket.

  • havika
    Aniara, gravid efter ICSI 3  -  ÄP 18/1, ET 20/1
    Wehee, 4 ivf, 2 fet. Spontant gravid precis innan 5:e försöket.
    havika, gravid efer ICSI 1 - ÄP 20/1, ET 22/1
  • Sutt7907

    Hej jag hoppar in här efter ett tips.
    Fick mitt Gravid idag på testet men veckoindikatorn var fel men det var inte så viktigt.
    Min första ivf, gick in i vecka 6 idag o har vul 1 mars.. beräknat bf med fl uträknaren är 141010.. Är lycklig som få o försöker tänka positivt men det är inte alltid lätt..

    HAr haft svullen magen den senaste veckan o känner mig förstoppad, brösten ömmar o har växt som den. mått lite illa men inte mycket.. men oerhört förvirrad o yr emellanåt.

  • Miamorebambino
    Då hänger jag med här då{#lang_emotions_smile}

    Aniara, gravid efter ICSI 3  -  ÄP 18/1, ET 20/1
    Wehee, 4 ivf, 2 fet. Spontant gravid precis innan 5:e försöket.
    havika, gravid efer ICSI 1 - ÄP 20/1, ET 22/1
    miamorebambino IVF 2- / ICSI 1 +, ÄP 21/1,ET 23/1
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010