• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • Coors

    Laplata: Nej va trist, va orättvist de kan vara. En stor KRAM till dig!

    Lo81: Välkommen hit.


     


    Jag var så sugen på kebab idag, så jag var tyungen att sätta mig i bilen o åka och köpa en.... Tänk så de kan bli!


     

  • Wehee

    La Plata, hård kram.

    Lo81, jo då, symptomen har kommit men det är inte mycket. Känner mig hängig och konstig på kvällen. Ibland lite molvärk, inte mycket. Blir konstig och grinig om jag inte äter regelbundet. Öm och lite svllen om magen på kvällen, inte så mycket annars. Illamående har jag klarat mig ifrån. Peppar peppar. Är i 7+6 idag.

    I morgon är det så dags för tjejvasan. Känner mig inte så peppad att åka men jag får se det som en skön tur. Trevlig helg på er tjejer.

  • utlandssvenskan

    Lo 81, välkommen hit.

    Coors, låter gott med Kebab ;) Själv har jag ännu inte haft ngt sån't infall ännu... Men det kommer väl    Just nu är jag mest osugen på mat, men om jag inte äter blir jag precis som Wehee konstig, grining samt lite illamående.

  • Aniara
    Lo81 skrev 2010-02-26 17:49:10 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in här oxå, tack Havika för inbjudan, kollade inte inkorgen förrän nu. Jag är i v 7+5 idag, va på vul i ons och fick se det lilla hjärtat slå! En fantastisk känsla. Jag var så fruktansvärt nervös innan, kunde knappt sitta still i väntrummet på Sahlgrenska innan.. Beräknat bf blir 11 oktober. Är väl fler här som snart ska in på första vul? Wehee kommer ihåg att både du och jag haft få symtom=) hur är det med dig nu? Här har illamåendet och tröttheten kommit sen ca en vecka tillbaka. Känner oxå igen det där med trög mage men käkar katrinplommon så slipper magen bli som en ballong framåt kvällen. Trevlig helg alla, kram
    Kul att du hittade hit! Skönt att ha gjort det första vulet, jag är också nervös inför mitt...
  • havika

    NEJ laplata va tråkigt.. Stor kram till dig o lycka till.

    Välkommen Lo81!!

    Har haft tok sug efter saltgurka... kan äta upp en hel burk på en gång..
    knäppa grejjer man kan bli sugen på..
    En kompis till mig käkade toapapper när hon va gravid.. hahaha

  • Aniara
    Wehee skrev 2010-02-26 19:25:35 följande:
    La Plata, hård kram. Lo81, jo då, symptomen har kommit men det är inte mycket. Känner mig hängig och konstig på kvällen. Ibland lite molvärk, inte mycket. Blir konstig och grinig om jag inte äter regelbundet. Öm och lite svllen om magen på kvällen, inte så mycket annars. Illamående har jag klarat mig ifrån. Peppar peppar. Är i 7+6 idag. I morgon är det så dags för tjejvasan. Känner mig inte så peppad att åka men jag får se det som en skön tur. Trevlig helg på er tjejer.
    Strongt att köra vasan!  Jag nöjer mig mig att kolla OS var kväll, mitt lilla nöje nu när man känner sig så trist och tråkig. Jag har fullt sjå att hitta på ursäkter för att inte gå på fester och middagar - är verkligen helt osugen på att vara social och är rädd att jag ska må dåligt mitt i alltihopa. Säsongsförkylningen har man ju skyllt på en del
  • Aniara
    havika skrev 2010-02-26 19:46:10 följande:
    NEJ laplata va tråkigt.. Stor kram till dig o lycka till. Välkommen Lo81!! Har haft tok sug efter saltgurka... kan äta upp en hel burk på en gång.. knäppa grejjer man kan bli sugen på.. En kompis till mig käkade toapapper när hon va gravid.. hahaha
    Toapapper!!!!!!! nej men lägg av.  Herregud. Jag har inga direkta cravings, men saltsug, absolut! Jag som älskar sushi dricker nu i princip sojablandningen, kan inte få nog! Och saltlakris, popcorn, chips och annat nyttigt Men jag håller med flera här om att får jag inte mat snabbt efter att man har blivit darrig så känns det nästan som man ska svimma. Idag gick jag en promenad efter jobbet och fick känningar mitt ute i skogen. Fick släpa mig till närmaste kiosk och mula in det som fanns tillgängligt. Folk kollade lite konstigt. Kände mig som en uteliggare som inte ätit på fen vecka
  • Åttan
    Aniara skrev 2010-02-26 19:54:12 följande:
    Toapapper!!!!!!! nej men lägg av.  Herregud. Jag har inga direkta cravings, men saltsug, absolut! Jag som älskar sushi dricker nu i princip sojablandningen, kan inte få nog! Och saltlakris, popcorn, chips och annat nyttigt Men jag håller med flera här om att får jag inte mat snabbt efter att man har blivit darrig så känns det nästan som man ska svimma. Idag gick jag en promenad efter jobbet och fick känningar mitt ute i skogen. Fick släpa mig till närmaste kiosk och mula in det som fanns tillgängligt. Folk kollade lite konstigt. Kände mig som en uteliggare som inte ätit på fen vecka
    Hahaha.. men gumman..du får ha nått med dig i fickan..

    Jag är oxå sugen på salt å allt onyttigt som finns.. ge mig lixom!! Här om dagen så åt vi soppa med baguette till och jag satt å doppade baguetten i skagen röra.. vilken kombo va!! Helt galet...
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Coors
    Åttan skrev 2010-02-27 17:18:40 följande:
     Här om dagen så åt vi soppa med baguette till och jag satt å doppade baguetten i skagen röra.. vilken kombo va!! Helt galet...
    hi hi... säkert gott ihop.
    Man får sina knäppa ideér ibland.
    Jag tycker jag inte gör något annat än äter, hungrig hela tiden och de får inte gå för lång tid imellan för då kommer illamåendet.
    undrar hur de här kommer sluta? 100kg upp???
  • Wehee

    Ja och jag är tyvärr bara sugen på skräpmat. Hamburgare med massa dressing och sånt. Undra om det går över eller om man ska äta så här hela graviditeten. Då kommer jag verkligen gå upp massor.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010