• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2små2stora
    DP: vad jobbigt för er. 

    Johanna kör gärna med det är jag som stämmer (bestämmer). Hon är inte så trotsig, men tjurig och gnällig. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina

    Skrev ett svar igår redan men det hade tydligen inte blivit postat!

    Tack för att ni har skrivit, då är det inte bara Leya som beter sig....  vilket faktiskt är skönt att veta för då måste det ju vara någon "fas". Kanske är det inte helt fel på våran uppfostran då? Det man är mest rädd att hon ska växa upp och  bli en hemsk brat av något slag.... men vi jobbar och jobbar på det.... Gäller väl att hålla sig lugn själv också vilket inte alltid är lätt...

    Dalkulla, grattis!! Hoppas det lilla pyret stannar


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • 2små2stora
    2Fina skrev 2011-09-19 06:13:21 följande:
    Skrev ett svar igår redan men det hade tydligen inte blivit postat!

    Tack för att ni har skrivit, då är det inte bara Leya som beter sig....  vilket faktiskt är skönt att veta för då måste det ju vara någon "fas". Kanske är det inte helt fel på våran uppfostran då? Det man är mest rädd att hon ska växa upp och  bli en hemsk brat av något slag.... men vi jobbar och jobbar på det.... Gäller väl att hålla sig lugn själv också vilket inte alltid är lätt...

    Dalkulla, grattis!! Hoppas det lilla pyret stannar
    Ni kanske slipper det när hon blir 6 istället
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2Fina
    2små2stora skrev 2011-09-19 07:03:14 följande:
    Ni kanske slipper det när hon blir 6 istället
    Usch, nu blir jag rädd, tänk om hon blir ännu värre när hon är 6?

    Ibland när jag ska läsa saga för henne så kan hon hållla för näsan för hon tycker jag har dålig andedräkt (!), sen när jag ska gå och lägga mig i min säng så hon får somna själv så kan hon säga -men mamma, du är fin! (ungefär som hon måste kompensera att hon tyckte jag luktade illa ) Lite sött men också en sån där WHAT? kan man sånt där när man är 4 år?
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Linthe
    2Fina skrev 2011-09-19 07:42:24 följande:
    Usch, nu blir jag rädd, tänk om hon blir ännu värre när hon är 6?

    Ibland när jag ska läsa saga för henne så kan hon hållla för näsan för hon tycker jag har dålig andedräkt (!), sen när jag ska gå och lägga mig i min säng så hon får somna själv så kan hon säga -men mamma, du är fin! (ungefär som hon måste kompensera att hon tyckte jag luktade illa ) Lite sött men också en sån där WHAT? kan man sånt där när man är 4 år?

    Jag känner också igen mycket av det du skriver. Linnea funderar ofta om vi tycker att hon är dum om vi säger ifrån när hon gör något fel men jag försöker förkara att hon inte är dumt men det var fel det hon gjorde. Hon har just nu ett väldigt humör som jag har svårt att tackla, arg och sur för minsta motgång. Jag försöker behålla lugnet och inte bråka om småsaker men det är inte lätt alla gånger.
  • 2små2stora

    I morgon är det vardag igen och det ska bli så skönt j är visserligen ledig för vi ska åka och hälsa på kusinerna. Men de stora grabbarna ska till skolan, helgerna är hopplösa för det är konstant tjafs mellan Michael som är äldst (snart 15) och Johanna. 

     


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • mumia

    Ska till förlossningen på nytt tillväxtultraljud nu. Hoppas kunna få till en igångsättning. Håll tummarna!


    Jolina är helt underbar!
  • tanucik
    mumia skrev 2011-09-26 09:10:26 följande:
    Ska till förlossningen på nytt tillväxtultraljud nu. Hoppas kunna få till en igångsättning. Håll tummarna!
    Så spännande! Håller tummarna!
  • Trekidz

    Mumia: hoppas du snart är 2-barnsmamma :)
     


    Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • mumia

    Igångsättning på onsdag morgon. Dagens TUL beräknades till 4700g


    Jolina är helt underbar!
Svar på tråden MajMammor 2007 15