• plupp06

    ÄD på KS/Huddinge tråd 7

    Dags för ny tråd!

  • Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 7
  • Emmylou

    Hej på er!

    Blä vad jag är trött på den här vintern nu! Det har varit en jättefin vinter, men nu får det börja töa så snön hinner smälta bort innan midsommar..  

    Adam är supertäppt i näsan sedan nästan 2 veckor. Svårt att sova för oss båda.
    I dag stannar vi inne & myser. Ingen lust alls att gå ut för en gångs skull! I går var vi på 2 promenader varav en låååång så nu är det på sin plats med en innedag.

    Hoppas ni alla mår bra! Kram


  • plupp06

    Hello girls!

    Hoppas ni hade det trevligt på fikat!

    Bette: Vad är det för babysitter du köpt? Har börjat kolla på olika saker som bör inhandlas, puhhhhhh vad mycket som ska köpas! Bara vagnen kostar ju över 10 000 kr {#lang_emotions_surprised}

    Jag har nu gått in i vecka 23, tiden går fort! Däremot har jag börjat få sammandragningar på kvällarna. Magen spänner ihop sig som en liten boll, inte alls roligt att det kommer såhär tidigt. Kunde ev vara urinvägsinfektion sa BM men hon trodde inte det, ska lämna urinodling om det blir värre.

    Kram på er!

  • Bette
    plupp06 skrev 2010-02-17 10:41:22 följande:
    Hello girls! Hoppas ni hade det trevligt på fikat! Bette: Vad är det för babysitter du köpt? Har börjat kolla på olika saker som bör inhandlas, puhhhhhh vad mycket som ska köpas! Bara vagnen kostar ju över 10 000 kr Jag har nu gått in i vecka 23, tiden går fort! Däremot har jag börjat få sammandragningar på kvällarna. Magen spänner ihop sig som en liten boll, inte alls roligt att det kommer såhär tidigt. Kunde ev vara urinvägsinfektion sa BM men hon trodde inte det, ska lämna urinodling om det blir värre. Kram på er!
    Det är en Carlo babysitter, titaniumbaby, Emmylou har en sådan och den var jättebra. Gå in och titta på barntrygghet, de har den där.

    Jag vet bara barnvagn kostar otroligt mycket, vår kostade också 10000kr.

    Kram

    Bette
  • Pricken76

    Vi har en Super Nova babyvakt. Köpt på Babyland. Fungerar jätte bra.
    Viktigt att kolla att de inte har hög strålning... ska vara en analog maskin, inte en digital.

    plupp06: Kan verkligen rekommendera vår babysitter Koelstra( ej helt säker på namnet då deras logga är lite svårtydd). Finns på Babyland 595:-. Blå,röd, svart. Man kan sänka ryggen till liggläge vilket är perfekt i början då de inte får sitta upp. Har varit guldvärd för oss. Ställningen gör även att man kan gunga denna.

  • Emmylou

    Hej på er! Helt slut efter en vaknatt med Adam som vaknade mååånga gånger.. Hoppas så att hans nästäppa ger med sig nån gång!! Han sover nu & jag la mig på soffan, men tiden gick & jag gick upp till slut. Har så svårt att slappna av & somna när jag vet att han snart vaknar.. Önskar jag var som min käre make som bara lägger sig ner & slocknar. Inga powernaps här inte.. Ska försöka med en lur igen på em när han brukar sova ett längre pass.

    Hoppas ni får en bra dag allihop! Kram

  • kramiiis

    villsågärna:
    det är inte bra med mig, är helt slutkörd och det enda som går runt i huvet är att inte ens få försöka nu v16 utan att det blir som för dig och jag klarar inte det, eller snarare jag och min sambo klarar inte det tillsammans. Det kommer bli ett helvete! {#lang_emotions_cry} och dum som jag är vågar jag inte gå å tro på att vi kommer få ägg.
    Massor kramar till dig!

    Hur många här har varit mottagarpar 2 och fått ägg? känns om jag bara läser hela tiden att det är ett par som får. men då borde de ju inte ha regeln med 2 par ens... gaaaaaaaaaah det snurrar bara runt i huvet.

    bette: det är inte så bra för tillfället. Jag gråter mest, är förtvivlad över hur orättvist allt känns och känner mig isolerad som inte orkar träffa några vänner då alla har barn. Men det gör så ont.
    Vi är inplanerade v16 som mottagarpar 2.
    stor kram till dig!

    emmy: usch vad jobbigt med sömnen. Hua. Kram!

    pricken: härligt att se dig igen!


    ♥ Please don't hurt me any more ♥
  • Bette

    Godmorgon tjejer,

    Hoppas att allt är bra med er. Emmy jobbigt med vaknatt, hoppas att nästäppan släpper snart. Nu skall jag ta och tappa upp ett bad till C.

    Ikväll skall jag och C iväg och käka middag hos en kompis och hennes lilla tjej annars blir det en lugn dag, tvätta lite och plocka och så där och så givetvis en promenad. Skall köpa fika och ta med till jobbet imorgon, jag och C ska dit imorgoneftermiddag.

    Ha en superdag

    Bette

  • plupp06

    Pricken och bette: tack för tipsen på babysitter!

    kramiis: Blir ledsen när jag ser att du inte mår bra, fortstår att allt känns fördjävligt och orättvist. Men jag är övertygad om att du snart har ditt efterlängtade knytte hos dig, även om tanken känns avlägen just nu. En liten tröst är att jag kan berätta att var mottagarpar 2 och fick ägg. Förstår din oro, jag var ett nervvrak den dagen donaton plockades.

    kram

  • kramiiis

    plupp06: phjuuu en som fått ägg som par 2 iaf. Åhh jag kommer gå i bitar ÄP-dan. Får man veta ngt under stimuleringstiden hur det ser ut för donatorn? Jag menar finns det inte ens 10 blåsor så är ju inte hoppet så stort om 10 ägg... då är man ju förberedd typ lite...

    kram!


    ♥ Please don't hurt me any more ♥
  • plupp06
    kramiiis skrev 2010-02-18 10:23:14 följande:
    plupp06: phjuuu en som fått ägg som par 2 iaf. Åhh jag kommer gå i bitar ÄP-dan. Får man veta ngt under stimuleringstiden hur det ser ut för donatorn? Jag menar finns det inte ens 10 blåsor så är ju inte hoppet så stort om 10 ägg... då är man ju förberedd typ lite...kram!
    Vi fick inte reda på något alls innan, samma dag ringde de och sa att äggen räckte till oss. Vi fick tom 11 ägg som mottagarpar två. Jag tror att om de ser att det inte kommer räcka redan innan donatorn plockats att förvarnar en om det.
Svar på tråden ÄD på KS/Huddinge tråd 7