• susye

    Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

    3 månader har snart gått igen.Tiden rusar fram

  • Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2
  • susye
    Wicke skrev 2010-06-22 06:44:38 följande:
    Jag sover ingenting längre och mat minns jag inte när jag lagade. Det är tur att Liten går på förskolan hela dagarna när jag jobbar så att han äter där. :-/
    För övrigt gillar jag läget nu, inget knas idag eller denna veckan änu, jag vet att det bara är tisdag men ändå
    Jobbet funkar och jag har det lugnt just nu. Skobbade dock i fredags eftersom torsdagen var katastrof. Denna våren har varit skit och början av sommaren också. Jag har lovat mig själv att ta upp kontakt med psyk igen men jag verkar inte riktigt få tummen ur även om jag verkligen vill. Precis som med allt annat. Den där jäkla tummen.

    Dessutom känner jag att det kan vara läge att söka för mittenkillen som har noll i sömnbehov, knappt äter och har energi över till tusen. Jag, förmodligen förskolan men inte hans pappa misstänker adhd. är det någon som har erfarenhet av utredning kring det vad gäller barn? Han är bara 6,5 år så jag tycker han är liten men å andra sidan, det kanske är bra ju tidigare man drar igång?

    Massor av sol på er !!
    mitt enda råd till dig är att om du har minsta lilla misstanke på adhd försök få till en utredning NU. ju tidiagre han i så fall får diagnos ju bättre stöd o hjälp kan han få i skolan. min son (han som inte är i livet nu ) fick diagnosen som 19 åring o hade då haft en överjävlig skolgång utan nått stöd alls.
  • susye
    Stealth skrev 2010-06-22 09:53:00 följande:
    Ös ur dig, det kan vara det som gör skillnaden att man orkar, få ur det ur dig bara, stäng inte in all sorg för då exploderar man tillslut. får du inga sömntabletter?

    Säg till om det finns något jag eller någon annan kan göra för att få dig att må lite bättre, lova att säga till Hjärta{#emotions_dlg.flower} kram
    jo jag får sömntabletter (om jag nu vill ta dem vilket jag oftast inte vill, fel jag vet) men då tankarna o smärtan drar igång på högvarv innan de hinner få effekt så har de ingen effekt för då fastnar jag i de tankarna o då kan inget rubba dem. finns INGET som kan distrahera då. har försökt allt. smärtan är ju enorm jämt o han är med mig i varje andetag men ibland (o oftast på kvällar o nätter) blir smärtan outhärdlig. allt har nog inte sjunkit in än heller då det ju är så nyligen.
  • Maia

    Är såå trött! Iom att jag är inne i en svacka så skulle jag behöva mer sömn. Försökte vila förut men sonen bara ryckte i dörrhandtaget, tog sig in med sambon springandes efter. Sonen grät mycket och till slut gav jag upp. Det värsta är väl att lillen går på överenergi, han är trött men vägrar att vila.
    Har lagt i en tvätt och funderar på att baka, måste hålla mig igång. Han ska få ett litet mellanmål snart och sen är det middag. Sambon kan inte riktigt ta lillen med sig hemmifrån heller då vi hoppas på att han ska ta sin vila nån gång plus att sambon ska på möte sen.

    Är så irriterad på sonen och försöker verkligen tackla det men det går inte så bra.  

  • susye
    Maia skrev 2010-06-22 13:32:33 följande:
    Är såå trött! Iom att jag är inne i en svacka så skulle jag behöva mer sömn. Försökte vila förut men sonen bara ryckte i dörrhandtaget, tog sig in med sambon springandes efter. Sonen grät mycket och till slut gav jag upp. Det värsta är väl att lillen går på överenergi, han är trött men vägrar att vila.
    Har lagt i en tvätt och funderar på att baka, måste hålla mig igång. Han ska få ett litet mellanmål snart och sen är det middag. Sambon kan inte riktigt ta lillen med sig hemmifrån heller då vi hoppas på att han ska ta sin vila nån gång plus att sambon ska på möte sen.

    Är så irriterad på sonen och försöker verkligen tackla det men det går inte så bra.  
    det är tufft att vara småbarnsförälder o ändå tuffare då man själv inte mår bra. det enda jag kan göra är att skicka en hel hög kramar o hoppas på att lillen vilar en stund snart så du får lite lugnt en stund o kan vila du med
  • Maia
    susye skrev 2010-06-22 13:58:29 följande:
    det är tufft att vara småbarnsförälder o ändå tuffare då man själv inte mår bra. det enda jag kan göra är att skicka en hel hög kramar o hoppas på att lillen vilar en stund snart så du får lite lugnt en stund o kan vila du med
    Jag la honom och han somnade till slut. Det negativa är att nu är inte jag sov-trött. Känner mig håglös och svårt att ta mig för nånting. Hade tänkt baka matbröd men skiter i det. Hade tänkt göra pannbiffar med potatis, stekt lök, brunsås och lingonsylt. Har aldrig gjort pannbiffar förut så det skulle vara kul att prova. Fast nu äter lillen inte potatis längre. Överlåter maten till sambon. Vill såå gärna baka småkakor och sen ikväll bara sitta och trycka i mig eller köpa en stor påse plockgodis men jag försöker hålla mig på diet. Är inte överviktig egentligen men har gått upp i vikt och ALLT har lagt sig runt magen. Föga smickrande.

    Ssk på psyk funderar på att vi kanske ska byta mediciner pga mitt ätsug men erfarenhet säger att det är samma med de flesta medicinerna.

    Jag vill bara hetsäta! Tom funderat på tt trycka i mig och sen stoppa fingrarna i halsen. Fast det är ju inte en sits jag vill hamna i heller. Giv mig styrka.

    Sorry för tråkigt inlägg om mitt ätande.  
  • Maia
    susye skrev 2010-06-22 11:32:58 följande:
    jag har komtakt med min terapeut när jag orkar o vill just nu. orkar vissa dagar inte ut men det finns ju telefon.
    om det är anhöriggruppen du menar så börjar inte den förän i september igen.
    lyckades somna sen vid halv 4 o har faktiskt sovit ända tills nyss.
    länge sen man sov så länge.
    du är så snäll  go vet du det?
    tacksam för allt stöd du ger mig
    Det handlar ju om att ge och ta. Just nu behöver du ta och få extra stöd. Du har alltid funnits här för mig och andra som är i tråden. Nu är det min/vår tur att stötta dig. Bara ta, utan dåligt samvete. Plus att det är lättare att stötta dig som vet att det inte är alltid jag orkar svra direkt när jag själv mår dåligt.

    Kramar
  • Stealth
    susye skrev 2010-06-22 11:32:58 följande:
    jag har komtakt med min terapeut när jag orkar o vill just nu. orkar vissa dagar inte ut men det finns ju telefon.
    om det är anhöriggruppen du menar så börjar inte den förän i september igen.
    lyckades somna sen vid halv 4 o har faktiskt sovit ända tills nyss.
    länge sen man sov så länge.
    du är så snäll  go vet du det?
    tacksam för allt stöd du ger mig
    Missade ju detta inlägget du gjorde, ibland är jag lite... disträ...
    men vad glad jag blir att du fick sova en stund. Det gör lite för måendet iallafall, eller tror jag iallafall, jag har ju en sömnsjukdom så jag gissar att andra har det likadant, att de mår ännu sämre om de får sova mindre....

    förlåt att jag gnäller, jag vill så gärna vara ett stöd och ha min fasad som låtsas vara stark, men ni i tråden är de enda som finns i min värld som fattar hur man kan ha det.

    Hatar min mamma just nu, för jag saknar min lillebror, jag har fan inte fått träffa honom på 8 år mer än 30 minuter. Jävla kärring, jag hatar henne, hur kan man vara så elak att man ljuger och hittar på och hotar och skit? Och håller isär två syskon?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • susye
    Maia skrev 2010-06-22 14:55:31 följande:
    Det handlar ju om att ge och ta. Just nu behöver du ta och få extra stöd. Du har alltid funnits här för mig och andra som är i tråden. Nu är det min/vår tur att stötta dig. Bara ta, utan dåligt samvete. Plus att det är lättare att stötta dig som vet att det inte är alltid jag orkar svra direkt när jag själv mår dåligt.

    Kramar
    jovisst handlar detom att ge o ta o jag är tacksam för allt stöd jag får.
    men jag är i grund o botten en människa som hellre ger än får så det är lite svårt för mig att acceptera att jag måste ta emot så mycket just nu. men  har ju inget val så jag har tyvärr fått lära mig snabbt.
    ingen fara om du inte svarar, jag om nån förstår ju varför för jag vet ju att du bryr dig om mig.

    jobbigt med ditt ätsug. kan det hänga ihop med hur du mår om du får mer sug? jag vet att i perioder då jag varit djupt nere har jag tröst o hetsätit enorm. som nån slags ånegstlindrare
  • susye
    Stealth skrev 2010-06-22 20:39:11 följande:
    Missade ju detta inlägget du gjorde, ibland är jag lite... disträ...
    men vad glad jag blir att du fick sova en stund. Det gör lite för måendet iallafall, eller tror jag iallafall, jag har ju en sömnsjukdom så jag gissar att andra har det likadant, att de mår ännu sämre om de får sova mindre....

    förlåt att jag gnäller, jag vill så gärna vara ett stöd och ha min fasad som låtsas vara stark, men ni i tråden är de enda som finns i min värld som fattar hur man kan ha det.

    Hatar min mamma just nu, för jag saknar min lillebror, jag har fan inte fått träffa honom på 8 år mer än 30 minuter. Jävla kärring, jag hatar henne, hur kan man vara så elak att man ljuger och hittar på och hotar och skit? Och håller isär två syskon?
    gnäll på du, ingen fara.
    man kan gnälla o stötta på en gång ska du veta.
    jag vill inte att du känner att du bara måste stötta mig nu utan även gnälla av dig o få mitt stöd.
    den där starka fasaden du nämner känner jag så väl igen. den masken har jag använtmig av i många år o gör väl nu också i många sammanhang när folk frågar hur det går. visar bara min totala SMÄRTA o sorg för ett fåtal.fel jag vet men är man inövad på att ta på masken så är det itne lätt att låta bli.

    men jösses. vad är det för mor du har (ursäkta frågan)? hur kan en mor medvetet hålla isär sina syskon? låter i mina öron sjukt men jag vet ju inte varför o av vilken anledning hon gör så. men egentligen finns det INGEN anledning att göra så. hur gammal är din bror?
  • susye

    Stealth: vad är det för sömnsjukdom du har förresten?

Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2