• Svar på tråden Septembertråden 2006 del 20
  • julmusten

    Tack for input om vallingen. Jag hittade att ett paket skulle bli ungefar 9 liter valling saa nu forsoker jag tanka ut hur lange det skulle racka. Eftersom en flaska ar 2 dl och en liter ar 10 dl, sa borde det val vara sa att jag skall rakna 9X5, vilket ar 45!!!! Det later ju jattelange. Na, nu slutar jag tanka. I gar sa fick jag for mig att det rackte till 10 flaskor typ, jag kommer inte ihag hur jag kom fram till det alls.

    Han var inte sa intresserad av vallingen i morse heller, sa det kanske inte blir nagot av hela min plan anda.

    Lia, Ella har ett pyttehuvud. Det har lakarna alltid papekat, men det har ju vaxt i samma takt som resten av kroppen, (det har bara varit valdigt litet), sa da verkar de inte bry sig sa mycket. Det som inte ar bra ar om det inte haller sin kurva, som allt annat. Bade min man och min pappahar sma huvuden sa det ar val genetiskt.

  • Bästamorsan

    Stora killen har över 40 graders feber, tror det är dag 2.


    Går ner med alvedon + ipren.
    När och hur ska man börja oroa sej och varför? =)
  • Tate

    dandilion - Man börjar oroa sig strax efter befruktningen tror jag....:)

    Barn kan ju ha hög feber i ett antal dagar, så länge alvedon hjälper och man får i dem vätska och de inte är helt apatiska så kan man avvakta

  • Bästamorsan

    Tate: Klockrent! =)


    För övrigt har vi haft streptokocker lite varstans här i familjen de senaste veckorna,
    så vem vet om inte storkillen också fått sig en släng av det hela =)
  • lugnåsbo

    Anoke: så skönt att det gick smidigt o att du inte har ont nu efteråt!
    Själv har jag sån ryggvärk om jag står upp för länge eller ligger på sidan, tror det är kombinerad foglossning och träningsvärk, jobbigt på natten för Rasmus vill ju ligga nära o då vill man ju gärna ligga på sidan.

    Här starta ju förlossningen med att vattnet gick det har det inte gjort med dom andra så det var ju lite ovant.
    Vaknade av att jag skulle vända mej och fick en värk sen gick jag upp på toa o där på golvet så splasha det ut o det var ju inte så fräsht för han hade ju bajsat i det, mycket var det som kom med så det var ju tur att det inte gick i sängen
    Fick gå o lägga mej för bebben var ju inte fixerad än men värkarna satte verkligen igång rejält med 3 minuter mellan varje. Klockan var väl kvart i ett ungefär så vi gav oss iväg så fort som möjligt när min bror kom och valde att inte väcka barnen speciellt eftersom det var så bråttom.

    Bilfärden till BB var fruktansvärd! hade ju värkar med en minuts mellanrum och en bilresa på en halvtimme är inget man ser framemot då!
    Nåväl jag var iallafall öppen fullt när jag kom in så jag gick in direkt till förlossningsalen och efter att jag kom in där så starta krystvärkarna rätt omgående och 20 minuter senare så är han född och ingen bristning fick jag heller... gött det! =)

    Niklas filmade denna gång när bebisen kom ut, inget jag tänker visa nån men kollade på det igår och det var faktiskt lite kul att se hur det såg ut :-P

    Nä nu är det lunchdax här medans rasmus sover.


  • Malounis

    lugnås - Var det inte nån av dina tjejer som sa att det säger plopp när ungen kommer ut? Låter ju nästan som hon hade rätt ju

  • julmusten

    Oj, om det vart har och babisen hade bajsat i vattnet skulle det typ bli ambulanshelikopter!! Det var ju tur att allt gick bra lugnas.

    I natt har jag fatt sova nastan hela natten. Min man tog Finn, men han ar sa slapp att han inte orkar sta och klappa mitt i natten, (utan later Finn grata), sa jag gick in och fraste och sa att han skulle ga upp, sa da gjorde han ju det. Men det var motvilligt och han var sur, (ahhh det ar ju sa synd om honom som inte far sova liksom. Om det inte vore for att jag sjalv var ratt sa nyvaken hade jag nog ta mig fan tacklat honom blodig. Jag har typ inte fatt sova pa 4 ar, och sa har han mage att klaga pa EN natt), sa jag var lite arg och gruffig dar och hade svart att somna om. Men det gick!! Sa forutom den kvarten dar mitt i natten sa har jag sovit hela natten. A andra sidan sa har vi bytt till sommartid redan, men min hjarna har inte riktigt fattat det sa det kandes lite som att ga upp halvsex i stallet for halvsju i morse. Oh well, man kan ju ite fa allt. Nu skall jag ta Ella till skolan.

  • lottizm

    Samuel hade också bajsat i fostervattnet men det var ingen som gjorde någon större grej av det... vattnet gick när jag var inne på förlossningen och sen när han kom ut hade han bajs i håret och luktade skunk

  • julmusten

    Ah ni vet val att de alltid gor kjesarsnitt har, och kor pa EDA, och bara ligger och ler nar man foder!!

    Nej, skamt atsido sa ar det val sa att mekomium i vattnet ar tecken pa att barnet inte mar bra, och da blir det fart pa det hela i fall om att nagot kan vara fel. De ar lite val preventiva har ibland.

    Min man ligger och lyssnar pa CD-skivor for sitt jobb just nu. Det handlar om brottlagen for sexuella brott. Saaaa mysigt att ha det pa i bakgrunden, NOT!! Tur att Ella ar i skolan och Finn sover.

  • Fåret Shaun

    Musten här går det ca 1pkt/veckan. Då dricker Aga varje morgon (1flaska 5msk välling) och Bea 3mornar, ibland vill Aga ha en på kvällen


    Lia bra att de kollar upp, har en kompis där de inte kollade upp, och det barnet har inte alla getterna hemma, äntligen har min kompis börjat inse det
    Det är fint att peka
Svar på tråden Septembertråden 2006 del 20