• Senap

    Bugaboo-tråd nr 21

    Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

    Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

    Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

    Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

    Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

    ~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

    Välkomna! {#lang_emotions_smile}


    Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Honey1982

    Nu är även jag stolt Bugaboo - ägare till en darkgrey/black Cameleon.
    Får vänta ett litet tag innan den kan användas, eftersom bebisen inte ska komma ut riktigt ännu.

    Vad har ni för skötväskor till era vagnar? Hur är Bugaboos egen skötväska?


    ♥ Adam 060123 ♥ Tvåan 100914 ♥
  • straw2008
    Överbandsfürern skrev 2010-07-18 21:33:34 följande:
    *muttrar*
    Dottern gillar inte alls vagnen, vrålskriker så fort hon ska sitta i den vaken, tex om jag vill ner på stan när hon inte ska sova. Hon krånglar sig dessutom ur och ställer sig upp i den, en liten vilding

    Började använda den när hon föddes sept -09, men eftersom vintern blev som den blev så stod den mest inne :-S
    Jag köpte snöhjul till den, men då blev vagnen helt förjävlig att köra (jämfört med hur smidig den är annars)
    så de hjulen använde jag kanske 1 månad, eller ja. de satt där bara eftersom vagnen mestadels stod inne. bytte tillbaka till swirvelhjulen just för att den var smidigare inne då.

    Fick nytt chassi maj -10 eftersom det började glida på ena sidan (askasst tycker jag med tanke på priset på vagnen)

    Sambon tog med sig vagnen på baksidan och drog den efter sig för att skydda henne från solen... då höll den på att välta.

    Så det är möjligt att detta är en renodlad shoppingvagn och inte en vagn till många olika terränger.

    Till mitt stora förtret alltså, för jag ÄÄÄÄLSKAR vagnen mer än nåt annat materiellt.
    Så jag är eg inte missnöjd med den, tvärtom. Den har varit toppen tycker jag. Lätt, smidig och framförallt så har mina händer och axlar inte domnat bort när jag gått med den.!!

    Jag köpte till en ståbräda, åkpåse (paul frank), parasoll, vinterhjul. Så det blir ju några kronors inköp som nu bara står i stort sett
    Jag fixar alltså inte en vinter till utan att kunna gå ut och gå. Och så pass mycket pengar har vi inte så jag kan köpa nåt så dyrt som bara står och kanske används några gånger i veckan.

    SÅ, jag vet att ni inte får tipsa mig om pris här. Men det skulle vara supergulligt om nån av er skulle vilja ta er tid och inboxa mig eller nåt, vad ni tycker är ett rimligt pris att begära för den.

    Min älskade... *gråter lite lätt*
    Precis så var det för oss oxå.. sonen gallskrek o vägrade komma till ro i den fixerade sitsen :O( JAG ÄLSKADE vagnen!! Jag köpte oxå snöhjulen men de åkte av efter en promenad, hur kan en så smidig vagn bli så sjukt dålig med detta tillbehör??

    VI köpte en bee, alla i familjen äskar den.

    Om sådär 3 år ska vi skaffa fler barn, funderar på att prova en cam igen då på det barnet Hjärta
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Zoe

    Hej på er!
    Vore jätteglad för er hjälp! Jag har en fråga angående att hänga skötväska på handtaget till Cam:en. När jag fick vagnen demad i affären så undrade jag över detta och försäljaren avrådde bestämt från att hänga skötväska på handtaget, hon menade att vagnen är gjord i för lätt material för att hålla för den vikten och att Bugaboo inte ersätter söndriga chassin där man haft väska hängande. Nu måste man ju inte erkänna att man haft det iofs... Flört 
    Men, jag vill ju  min vagn ska hålla såklart. Hur gör alla ni, hänger ni skötväskan på och hur funkar det? Tack snälla för svar! 

  • Senap
    Zoe skrev 2010-07-19 14:19:36 följande:
    Hej på er!
    Vore jätteglad för er hjälp! Jag har en fråga angående att hänga skötväska på handtaget till Cam:en. När jag fick vagnen demad i affären så undrade jag över detta och försäljaren avrådde bestämt från att hänga skötväska på handtaget, hon menade att vagnen är gjord i för lätt material för att hålla för den vikten och att Bugaboo inte ersätter söndriga chassin där man haft väska hängande. Nu måste man ju inte erkänna att man haft det iofs... Flört 
    Men, jag vill ju  min vagn ska hålla såklart. Hur gör alla ni, hänger ni skötväskan på och hur funkar det? Tack snälla för svar! 
    Jag har alltid hängt min skötväska på styret och vagnen har hållt.
    Nu lastar ju inte jag för en vecka och den blir baktung om vagnen är tom i övrigt men det är inga problem med att ha en skötväska med det man behöver för en dag på handtaget.
    Jag föredrar Oioi Hobo eller Petunia Pickle Bottom tote. Hjärta
    My sugar is raw
  • Senap

    Och jag köpte en vit dyna idag. Tyst
    Ska klä om Been så den blir rosa och vit nu...


    My sugar is raw
  • Armani

    Hej på er Bugaboo-experter Skrattande
    Har en 2½-månaders son som, när det är dax, ska få en Bugaboo sittvagn Det är vår (min ) plan iaf men är lite velig ang dom olika modellerna.... Hade tänkt köpa den begagnad och har spanat in Frog, tror ni att den vagnen passar ett barn som ev kommer bli lång? Tanken är även att han sen ska kunna sova i den om dagarna hos dagmamman, vet ju att det är sk skålad sits men går denna att tippa till liggläge? Något särskilt jag ska tänka på vid köp?

    Vore jättetacksam över er hjälp


    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • mollan nu

    *sur* vår bee har gått sönder i sitsen. Har den första bee modellen som kom och när man ska fälla ner sitsen klickar det till innan den kommer ner, Den ska över två "gupp" som håller upp sitsen i hopfällt läge. Dessa två gupp har varit lite tröga att komma över tycker jag och tydöigen även vagnen. För nu har plasten spruckit runt fästet i sitsen och den har blivit lite sne
    Skit tycker jag då vi endast haft vagnen i båten i två somrar där vi knappt använder den plus lite hemma när camen gick sönder.


    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • straw2008
    Armani skrev 2010-07-19 14:38:34 följande:
    Hej på er Bugaboo-experter Skrattande
    Har en 2½-månaders son som, när det är dax, ska få en Bugaboo sittvagn Det är vår (min ) plan iaf men är lite velig ang dom olika modellerna.... Hade tänkt köpa den begagnad och har spanat in Frog, tror ni att den vagnen passar ett barn som ev kommer bli lång? Tanken är även att han sen ska kunna sova i den om dagarna hos dagmamman, vet ju att det är sk skålad sits men går denna att tippa till liggläge? Något särskilt jag ska tänka på vid köp?

    Vore jättetacksam över er hjälp
    Nja... frog är ju deras minsta vagn, förutom bee.

    Är an van att sova i skålad sits, annars skulle jag absolut prova det innan jag köpte en sån vagn med det syftet till mitt barn Förvånad
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Armani
    straw2008 skrev 2010-07-19 16:28:35 följande:
    Nja... frog är ju deras minsta vagn, förutom bee.

    Är an van att sova i skålad sits, annars skulle jag absolut prova det innan jag köpte en sån vagn med det syftet till mitt barn Förvånad
    Är Cam och Gecko större? Nu vet jag ju inte om han kommer bli lång som pappa eller kort som jag, men som det ser ut nu så kommer han bli en lång kille

    Eftersom han är så liten än så har vi inte provat det än, men storasyster har en skålad sits i sin vagn med och är det så att han inte kommer trivas i den så får nog syrran ta över isf Sen är vitsen så klart inte att han enbart ska ha den för att sova hos dagmamman, vi ska ha vagnen i första hand hemma som en "vanlig" vagn men han ska kunna sova där nån timme om det behövs
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Senap
    Armani skrev 2010-07-19 16:59:56 följande:
    Är Cam och Gecko större? Nu vet jag ju inte om han kommer bli lång som pappa eller kort som jag, men som det ser ut nu så kommer han bli en lång kille

    Eftersom han är så liten än så har vi inte provat det än, men storasyster har en skålad sits i sin vagn med och är det så att han inte kommer trivas i den så får nog syrran ta över isf Sen är vitsen så klart inte att han enbart ska ha den för att sova hos dagmamman, vi ska ha vagnen i första hand hemma som en "vanlig" vagn men han ska kunna sova där nån timme om det behövs
    Nej, Cam har 5 cm längre ram. Gecko och Frog har lika stora ramar men Frogens är fodrad.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21