• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Infinite Joy
    daniels baby skrev 2010-07-14 13:57:58 följande:
    jag köpte den förr förra lördagen. a det va kanon pris verkligen
    När anlände den??
  • AnPa

Nu har jag blivit med bee! Var på IKEA igår och så ringde min kompis, som vet att jag suttit som en hök på blocket. Hon sa då att det lagts upp en "gammal" bee från 2009, för 3300:- på blocket, fick numret och ringde. En kort bilresa, lite klämmande och kännande och vips så var vi med bee!

Jättefin är den och verkligen välvårdad. Tur att vi som älskar Bugaboo är rädda om våra grejer så att det går utmärkt att köpa begagnatGlad Just nu är sufletten rosa (skitsnygg men jag har en gosse och blivande maken gillar inte att han ska ha en rosa vagn *fniss*). Tips på var man kan köpa suflett? Vilken färg har ni?

• AnPa
    Asereht skrev 2010-07-14 18:18:21 följande:
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
    Smart!
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-07-15 08:03:03 följande:
    Nu har jag blivit med bee! Var på IKEA igår och så ringde min kompis, som vet att jag suttit som en hök på blocket. Hon sa då att det lagts upp en "gammal" bee från 2009, för 3300:- på blocket, fick numret och ringde. En kort bilresa, lite klämmande och kännande och vips så var vi med bee!

Jättefin är den och verkligen välvårdad. Tur att vi som älskar Bugaboo är rädda om våra grejer så att det går utmärkt att köpa begagnatGlad Just nu är sufletten rosa (skitsnygg men jag har en gosse och blivande maken gillar inte att han ska ha en rosa vagn *fniss*). Tips på var man kan köpa suflett? Vilken färg har ni?
    Men grattis, såg den annonsen åxå och mailade om SkipHop Saddlebag:en... Ropade in en på tradera för några veckor sen men varken väskan eller säljaren finns längre att få tag på, inte mina pengar heller. Så jag tänkte försöka igen.... Får man fråga om du fick med den, om inte ska jag försöka få kontakt med henne idag igen...
    Ligger en röd sufflett till Bee, "gamla" modellen ute på tradera om maken kan tänka sig den till killen... Snygg!!! (inte min annons)
  • Senap

Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*

My sugar is raw
  • daniels baby
    Infinite Joy skrev 2010-07-15 06:14:39 följande:
    När anlände den??
    5 dagar senare ( på torsdagen) jag kunde spåra den hela vägen fram till posten. Nu ej ag bara lite nyfiken på hur det var med rabatten man fick på sin nästa beställning.läste om nåt sånt. nån som vet?
  • MiaEd
    Asereht skrev 2010-07-14 18:18:21 följande:
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
    Riktigt smart! Har du någon aning om vad man borde välja för typ av tyg när man ska sy till vagn eller kan man ta vad som helst nästan?
  • Kajsan
    Senap skrev 2010-07-15 09:03:10 följande:
    Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*
    Den vita är galet fräsch! Självklart ska du ta den.
    Jag menar den vita blir inte mer smutsig än nån annan
    Jo just det!
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-15 10:21:33 följande:
    Riktigt smart! Har du någon aning om vad man borde välja för typ av tyg när man ska sy till vagn eller kan man ta vad som helst nästan?
    Vanligt bomullstyg skulle jag kört på. Det är ju det på vanliga spjälskydd. Lätt att tvätta vid behov.

Men det beror ju förstås på vad du ska göra för något men gäller det tex dyna eller "spjälskydd" och liknande så är bomullstyg perfekt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • julmusten

Vitt blir jattemustigt Shoe!!

Jag har ju Paul Frank tyg, och den ar vit i botten, och aven pa insidan, och den ser inte jattefrash ut nu efter ett ar.

Fast om du har sota, rena barn som inte smutsar ner sa ar ju vitt sakert jattebra. Jag har inte sana barn sjalv.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21