• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Favvo skrev 2010-07-13 20:46:44 följande:
    Hej hopp!
    När ni använde liggdelen till cam tog ni bort handtaget som sitter ovanpå liggdelen?
    Hade inte ens reflekterat över det då en kompis påpekade att jag borde ta bort den...
    Har inte börjat använt den än då lill bebisen inte har kommit =)
    Har visserligen en Frog men det är ju lika med bygeln. Vi har inte bygeln på, jag tycker bara den är i  vägen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-14 09:44:24 följande:
    Jag har en fråga.. Jag har köpt en frog och jag tycker innertyget är hemskt fult.. Någon här som har nåt tips på hur jag enklast byter ut det?

Skaffa camfästen så kan du ha camsuffletter istället. Problem löst.

Jag har camsufflett på min Frog.
  • Asereht
    MiaEd skrev 2010-07-14 12:30:28 följande:
    Ahh okej, sitter dom lika bra som frogsufletter? Men jag har ju samma fula innertyg i liggkorgen också :P 
    Såg en smart grej på en bild. Någon hade sytt som ett litet spjälskydd i fint tyg som var satt runtom i hela liggdelen. Smart, snyggt och döljer det quiltade i lggdelen på froggen dessutom är det enkelt att ta bort.

Annars vore det ju rätt enkelt att sy dit ett tyg runt om för hand. Om man bara syr försiktigt och bara i innertyget är det ju lätt att ta bort sen om man skulle vilja det.
  • daniels baby

vad var det som gjorde att man inte kunde ha cam sufletten på frogen? är det för att det blir pösigt? provade idag men tyckte inte att det såg sååå illa ut.

• madebyinferno
    madebyinferno skrev 2010-07-13 18:49:07 följande:
    Förresten, ni som har glidande chassin men ingen garanti kvar borde testa min makes lösning; klipp en bit, ca 3-4 cm av en bredare gummisnodd, öppna de vita snäppfästena som justerar styrets höjd och stoppa in en bit på varje sida, knäpp igen på önskad höjd och vips så blev iaf mitt glidande ett minne blott - värt att testa eftersom det inte gör någon åverkan på vagnen inför senare försäljning, det enda som kan hända är att de ramlar bort vid nästa höjdjustering men då är det bara att stoppa dit dem igen!!
    Puffar mig själv eftersom jag är nyfiken om det fungerar för någon annan med glidande chassi lika bra som för mig!
    A creative mess is better than tidy idleness
  • julmusten
    madebyinferno skrev 2010-07-14 19:38:15 följande:
    Puffar mig själv eftersom jag är nyfiken om det fungerar för någon annan med glidande chassi lika bra som för mig!
    Men yay, vilken bra losning!! Det maste jag testa!!

Jag har en liten fraga jag med. Om jag nu saljer min vagn nar jag ar i Sverige, hur latt ar det att skaffa ny vagn dar da? Jag vill ha en joggingstroller, finns de ens dar? Och i sana fall hur mycket kostar de?

Jag har fatt for mig att man maste bestalla vagnar i fortid och sant meck. Jag ar ju lite for amerikansk for sant. Vill kunna ga in och kopa mina grejer med en gang.
  • eternalstar
    Honey1982 skrev 2010-07-14 16:42:35 följande:
    Jag står inför vagnköp och hoppas hitta en vagn inom de närmaste veckorna eftersom det närmar sig bf. Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för om det blir en ny eller en begagnad vagn.

Hoppas nån kan svara på mina frågor:

*Är Fruugo bra att beställa ifrån? Hur funkar det med eventuella reklamationer, garantier därifrån?
    *Är det något speciellt man bör akta sig för om man köper en begagnad vagn? (om det blir begagnad blir det max från 2009).

Jag har tänkt köpa en vagn i färgen en dark grey/black + ev någon extra klädsel.
    *Är fleece eller canvas klädsel bäst?
    Angående Fruugo.com.. Jag har beställt en bee+ som har tagit en jäkla tid att få hem, till skillnad mot leveranstiden som angavs på hemsidan..
    Dessutom var dom gula suffletterna slut på lager vilket jag inte hade en aning om:( Valde då att få den gula annulerad, annars hade jag fått vänta ytterligare någon vecka!!:(  Själva vagnen fanns inne iaf! 
    Han jag pratade med sa dom att dom hade haft mycket problem med att fått leveranser från den butiken som sålde bugaboo.. Men han jag pratade var väldigt tillmötesgående och trevlig, så jag hoppas allt löser sig! Men jag sörjer den gula sufflan:(
    Thea 2008.01.06 Majken 2009.10.03
  • madebyinferno

Var in en sväng hos min lokala barnvagnsbutik som tidigare sålt buggor och tänkte på en bee + demad, men tjejjen påstod att de inte sålde buggor längre och det berodde på att bugaboo reducerat sina ÅF till storstäderna och satsade stort på europa istället, hon påstod också att ÅF bara fanns i Göteborg och Stockholm numera men så vitt jag vet så ligger väl tex kidzshoppen i Ödeshög och det är väl inte värsta storstaden vad jag vet

Är det så att de reducerar ÅF eller var det bara något hon drog till med, kan man bli "uppsagd" som ÅF av någon anledning??

A creative mess is better than tidy idleness
  • tofsvippan1

Hej,

Finns det någon som kan måtten på bugaboos åkpåse. Är i desperat behov att få veta det, tack!

• Kavat
    madebyinferno skrev 2010-07-14 20:43:24 följande:
    Var in en sväng hos min lokala barnvagnsbutik som tidigare sålt buggor och tänkte på en bee + demad, men tjejjen påstod att de inte sålde buggor längre och det berodde på att bugaboo reducerat sina ÅF till storstäderna och satsade stort på europa istället, hon påstod också att ÅF bara fanns i Göteborg och Stockholm numera men så vitt jag vet så ligger väl tex kidzshoppen i Ödeshög och det är väl inte värsta storstaden vad jag vet

Är det så att de reducerar ÅF eller var det bara något hon drog till med, kan man bli "uppsagd" som ÅF av någon anledning??
    De har minskat ner på åf, men kidz säljer fortfarande!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21