• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • MarJoDe
    ak74 skrev 2010-03-31 11:51:55 följande:
    Just nu har jag kaffepaus Har klippt till ett gäng dregglisar. Kommer nog antagligen tråna efter en kampress om en stund Sitter och funderar på det här med namn. Jag har ju funderingar på att byta ut Anna Skapar, som jag känner är lite mesigt, mot något mer JAG fast ju längre jag funderar desto fler förslag ploppar upp. Nu släpper jag ut namnen i det fria så får ni säga vad ni tycker (bara ni inte snor dem Äsch Jag har ju 3 barn, Rasmus, Kajsa och Elliot och är äldst i en systerskara av 3... Så... här är mina ideer: Syster STOR (detta har hittills känts mest som JAG) CbA (Created by Anna) Och så några varianter på barnens namn: RaKaEl Razzel  (Rasmus kallas för Razze) KaRusEll Rakel Vad tycker ni? Har ni några andra förslag?
    Jag gillade CbA och KaRusEll.
    Jag har en syblogg
  • ak74

    karusell


    karamell
    cba
    rakel
    Alla dessa domännamn är upptagna så de går tyvärr bort...
    Då återstår Syster stor och rakael...
    Något annat jag skulle kunna tänka mig är ett västkustsk namn eftersom jag bor på västkusten nära klippor och hav...
  • Kyssen
    ak74 skrev 2010-03-31 12:32:37 följande:
    karusell karamell cba rakel Alla dessa domännamn är upptagna så de går tyvärr bort... Då återstår Syster stor och rakael... Något annat jag skulle kunna tänka mig är ett västkustsk namn eftersom jag bor på västkusten nära klippor och hav...
    Varför inte "Anna by the Sea" eller "Westcoast design"
  • Kyssen
    ak74 skrev 2010-03-31 11:16:41 följande:
    Ja, mössan växer ju lite med barnet. Det är ju sant... Mottagaren ville även ha knytband i mössan. Vad är lämpligast då? Bomullsband eller en trikåremsa i kantbandsapparaten?
    Där har jag tyvärr ingen erfarenhet. Har bara sytt mössor utan band. Rent instinktivt känner man väl att bomullsband är smidigare och lättare att få snyggt. Trikåremsa kan ju ibland bli lite bylsigt att knyta. Å andra sidan kör man ju med trikåremsor på hättor så smaken är nog som baken =).
  • Mimmi 71
    Kyssen skrev 2010-03-31 12:50:35 följande:
    Varför inte "Anna by the Sea" eller "Westcoast design"
    the C (C=sea)

    "Manet" kanske? Känns lite lagom barnsligt utan att kännas för barnsligt för vuxenkläder och tillbehör.

    Om man skall rikta sig mot barn så föredrar jag svenska namn så att det inte känns så konstlat med engelska som barnen inte förstår.
  • ak74
    Mimmi 71 skrev 2010-03-31 12:55:11 följande:
    the C (C=sea) "Manet" kanske? Känns lite lagom barnsligt utan att kännas för barnsligt för vuxenkläder och tillbehör. Om man skall rikta sig mot barn så föredrar jag svenska namn så att det inte känns så konstlat med engelska som barnen inte förstår.
    manet är också upptaget liksom krabba. Men crabba var ledigt...
    Sol och hav tycker jag hör ihop så kanske Sun C ?
  • tinni78
    Tjej 83 skrev 2010-03-31 09:20:58 följande:
    Nu är det några bildet i mitt fotoalbum.på Bilkläningen, o påskhatten, o klänning med liljekonvaljer som dottern har som påskklänning idag :)ska sy klart sparkskyddet till bilen nu, bara 3 fickor som ska på, de går fort, sen ska ja sy ett antal skoskydd med... o klä om matstolen i helgen när barnen är hos sin mormor :)
    Har du sytt den hatten alltså, vad häftigt. Är det svårt?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd