• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Minxy
    ak74 skrev 2010-04-19 20:56:28 följande:
    Men vad roligt att sonen beordrar dig till symaskinen Det händer inte här hemma kan jag tala om
    Haha, nej det brukar inte vara så här hemma heller, men det här tyget var väl bara för bra
  • Tjej 83

    Minxy

    ja sonen hemma är med 2 år o blev med så glad över tyget o peka på alla fordon o sa dä, o ja svara o så nästa dä, osv osv..  evigt tjatande om fordon då de bara är typ 5 olika 
    o dottern på 4 år ska få i de cerisa, o hon vart med glad!
    men får sy på kvällar för de gilalr inte om ja sitter där på dagen då ska de sitta i mitt knä o de funkar inte så bra..

    imorn är ja ledig, ska till bvc med barnen sen har ja kanske lite tid o sy en jeans keps till mig, måste prova! kanske blir för tjcok/varm o ha 2 lager jeans tyg men ja vill inte att den ska sjunka ihop på huvet heller.. hmm

  • Nhelia

    Jag har också fått fordonstyger idag! Gröna och rosa. Min son som också är två år fick välja tyg så det blir en rosa tröja till honom så fort tyget är tvättat

  • Ullerull

    Jag har också fått "fordon" men utan fordon, ville inte ha några kmera fordon men jag beställde nya snygga enfärgade, det cerisa, ljusrosa och knallgröna, jag har absolut ingen brist på grillriga tyger..där emot på snygga muddar och enfärgat!

  • Lillofant

    Länge sedan jag var inne. Sitter och kollar på S&S hemsida. Hittade en mörkröd stretchjersey/muddväv som såg fin ut, men den krymper 10%! Låter mycket tycker jag. De andra står det 5% på. Någon som vet hurdan den är. Vad är skillnaden?

  • plura

    Åh nu blir jag sugen på fordon med -jag som lyckades "begränsa" mig


    Ikväll blir det ett par påsalakans-byxor till mig (spar resåren till i morgon *gäsp*)
    Det är helt klart lite pyjamas varning -men det bjuder jag på. 
    Tror att de blir helt ok med en mörk topp (synd bara att jag är för fet för de jag har *suckar med snickers i munnen*)
    Ska prova på bodyn (så fort jag har tid) i senaste Ottobre -jag har j en rund bebis och visst brukar deras mönster vara rymliga?
    Gah! denna tidsbrist! -Till hösten röstar jag på det parti som inför fler timmar på dygnet.
  • plura
    Tjej 83 skrev 2010-04-19 21:15:58 följande:
    Minxy ja sonen hemma är med 2 år o blev med så glad över tyget o peka på alla fordon o sa dä, o ja svara o så nästa dä, osv osv..  evigt tjatande om fordon då de bara är typ 5 olika  o dottern på 4 år ska få i de cerisa, o hon vart med glad! men får sy på kvällar för de gilalr inte om ja sitter där på dagen då ska de sitta i mitt knä o de funkar inte så bra.. imorn är ja ledig, ska till bvc med barnen sen har ja kanske lite tid o sy en jeans keps till mig, måste prova! kanske blir för tjcok/varm o ha 2 lager jeans tyg men ja vill inte att den ska sjunka ihop på huvet heller.. hmm
    Vad har du för mönster till kepsen?
  • lindalake
    plura skrev 2010-04-19 23:32:33 följande:
    Åh nu blir jag sugen på fordon med -jag som lyckades "begränsa" mig Ikväll blir det ett par påsalakans-byxor till mig (spar resåren till i morgon *gäsp*) Det är helt klart lite pyjamas varning -men det bjuder jag på.  Tror att de blir helt ok med en mörk topp (synd bara att jag är för fet för de jag har *suckar med snickers i munnen*) Ska prova på bodyn (så fort jag har tid) i senaste Ottobre -jag har j en rund bebis och visst brukar deras mönster vara rymliga? Gah! denna tidsbrist! -Till hösten röstar jag på det parti som inför fler timmar på dygnet.

    hahaha

  • Fiffa5

    Äntligen färdig med mitt senaste projekt - en klänning med ballongeffekt till svärmor!


    Har som vanligt svårt att få ihop sytid: mannen är bortrest, jag har nyligen gjort en stor fettsugning med laser på mage och rygg (aj!) och yngsta dottern var så förkyld igår att hon fick vara hemma. Har många projekt som väntar och jag vill bara SY SY SY!!!!
  • Tjej 83
    plura skrev 2010-04-19 23:33:33 följande:
    Vad har du för mönster till kepsen?
    inget
    jag får göra mig ett mönster, med en cirkel o en rundel o en skärm, så ska de la bli en keps hoppas ja hihi.
    men de är ju de om den blir bra med bara de tunna jeanstyget som en gång va mina fina jeans :) eller om man ska stärka upp de?
    får provsy en o se hur de blir,
    har la 7 par jeans ja kan sy av så

    tänkte prova idag, så då ska du få se hur de blir om den blir bra
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd