• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Thulo
    Lillofant skrev 2010-04-21 22:17:01 följande:
    Räta mot räta och lämna ett vändhål och vända rätt funkar ju med vanlig symaskin. Sedan kan du sy en stickning runt hela dregglisen så stänger du vändhålet på samma gång. "Billiga" tyger vet jag inte vart det finns :) men kolla in trådstarten där tror jag det ligger en länklista.
    Mena  ju räta mot räta
    tack för hjälpen
  • Lillofant
    Thulo skrev 2010-04-21 22:19:09 följande:
    Mena  ju räta mot räta tack för hjälpen
    Varsågod! :) (Har precis bloggat dregglisar.)
  • Thulo
    Lillofant skrev 2010-04-21 22:22:25 följande:
    Varsågod! :) (Har precis bloggat dregglisar.)
    Men om man inte har nån "apparat" till att sätta dit tryckknappar? vad gör jag istället`?
  • Thulo
    Lillofant skrev 2010-04-21 22:17:01 följande:
    Räta mot räta och lämna ett vändhål och vända rätt funkar ju med vanlig symaskin. Sedan kan du sy en stickning runt hela dregglisen så stänger du vändhålet på samma gång.
    Och så känner jag mig lite dum och frågvis hur syr jag en stickning?
  • Ullerull

    minxy: Grattis till snabb leverans... Där kan man ju fundera hur allt får till måste jag säga. Min fordonsbeställning kom i bervlådan i måndags. Men en meter rea (gröna igelkottar) + en meter inte rea tyg ( nå typ ballerinor eller vad det var) som jag beställde samma dag har betalats för lääääänge sedan. Jag har inte fått mail om betalningsbekräftelse eller om att det är skickat. Hur kommer det sig att hon skickar beställningar gjorda senare först? Det kan man ju fundera på.

  • Ullerull

    Ni som har beställt från smd.

    Om man beställer några tillbehör, blir frakten ändå 35gbp då? Det är dyyyyr frakt för några pressarfötter.

    Det gäller i sånt fall en kantbandspryl + 2 fötter till cp:n.

  • Minxy
    Ullerull skrev 2010-04-21 22:34:06 följande:
    minxy: Grattis till snabb leverans... Där kan man ju fundera hur allt får till måste jag säga. Min fordonsbeställning kom i bervlådan i måndags. Men en meter rea (gröna igelkottar) + en meter inte rea tyg ( nå typ ballerinor eller vad det var) som jag beställde samma dag har betalats för lääääänge sedan. Jag har inte fått mail om betalningsbekräftelse eller om att det är skickat. Hur kommer det sig att hon skickar beställningar gjorda senare först? Det kan man ju fundera på.
    Skumt...det enda som det möjligtvis skulle kunna bero på är väl tillgängligheten, dvs om hon har tyget hemma eller om hon väntar in en ny leverans.
    Men t.ex. igelkottarna som är på rea borde ju finnas hemma eftersom rea oftast innebär att dom vill ha bort tyget...

    Hmm...
  • Fiffa5
    Thulo skrev 2010-04-21 22:28:12 följande:
    Men om man inte har nån "apparat" till att sätta dit tryckknappar? vad gör jag istället`?
    Du kan ju beställa tyger på tex www.stoffochstil.se  De har det mesta, enda nackdelen är väl att det brukar ta ca 10 dagar innan man får sitt paket.
    De säljer även tryckknappar och  verktyg så att du kan banka i tryckknapparna med en hammare. Eller så kan man ju sy dit kardborre i stället om man vill.
    När man syr en stickning syr man med vanlig raksöm runt.Tror man brukar öka stygnlängden lite bara.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd