• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • LumLumLum

    Någon som känner sig manad att starta en ny tråd? För visst är det var tredje månad?

  • Made in Taiwan
    Stratus skrev 2010-06-07 16:17:16 följande:
    Kan du inte ta med något annat handarbete? Kanske dags att lära dig sticka eller virka eller brodera, om du inte kunde det innan.  Jag åker aldrig någonstans utan ett handarbete i väskan. Man vet aldrig vad som kan hända, signalfel, lokbrist eller vuklanutbrott.
    Hexagoner till ett lapptäcke till dockan eller nåt annat litet projekt. :)

    Är det någon som vet om man får ta med sig stickor på planet? Antagligen inte. Virknål då?? 
  • Elyelle
    LumLumLum skrev 2010-06-08 02:18:00 följande:
    Någon som känner sig manad att starta en ny tråd? För visst är det var tredje månad?
     Ar det inte sa att alla tradar kommer vara oppna sa lange FL existerar (eller bestammer sig for att byta regler)? Har for mig att det andrades ett tag sedan.
  • Elyelle
    plura skrev 2010-06-07 13:35:39 följande:
    RuttuNuttu har tävling och självklart vill jag vinna -kanske nån annan med
    Googles översättningsprogram gör dock inte finskan glasklar, så jag vet inte om jag som inte har nån blogg kan vara med och bara lämna en kommentar och mailadress.
    Nån språkkunnig som kan bringa klarhet
     Det star att man deltar genom att skriva en kommentar som innehaller onskemalet om t-shirtens storlek samt vad for bild/figur man onskar pa den och i vilka farger man vill ha den. Sedan star det att man kan delta i tavlingen en gang till, om man lagger bilden ovanfor texten i sitt blogg samt lankar till RuttuNuttu.  :)
  • Elyelle
    linweg skrev 2010-06-07 10:36:39 följande:
    Har lagt upp två bilder i mitt galleri på dotterns tunika som har samma knäppning. Mamma lärde mig att det heter knappslå men det hjälpte mig inte så mycket. :)
    Det jag inte kan komma på är hur det blir så här fint kant i kant utan att det blir en glipa av sömsmånen...
    Ser inte ditt galleri. Du far ga och gora den synlig. :)
  • m o e
    Elyelle skrev 2010-06-08 04:48:49 följande:
     Ar det inte sa att alla tradar kommer vara oppna sa lange FL existerar (eller bestammer sig for att byta regler)? Har for mig att det andrades ett tag sedan.
    Jo, de har ändrat så att alla trådar är öppna för evigt numera.
    Nu har vi två mirakelkillar!
  • linweg
    Elyelle skrev 2010-06-08 05:00:06 följande:
    Ser inte ditt galleri. Du far ga och gora den synlig. :)
    Aha, efter lite letande hittade jag kontoinställningar och kunde aktivera bildgalleriet så nu syns bilderna. :)
  • Tokfrjant

    Hej! Skulle vilja göra en sån blöjpåse till bebisarna i höst. Gjorde en sådan till min son för längesen men minns inte hur man gjorde. Någon som har en enkel beskrvining? Kom ihåg att när jag skulle göra Elias blöjförvaring så fanns det med bilder steg-för-steg


    ♥Elias080704♥ ♥Tvillingar BF 100927♥ - www.emeliesgodsaker.se
  • m o e
    m o e skrev 2010-06-08 12:30:42 följande:
    Menar du förvaring för blöjor vid skötbordet eller som en liten blöjväska att ha med när man åker iväg?

    Det finns några olika modeller, men här är en bra länkar tycker jag: (om det är den varianten du menade?)

    madebyinferno.blogspot.com/2008/07/riktigt-ga...
    Nu har vi två mirakelkillar!
    Detta var svar till Tokfrjant så klart.
    Nu har vi två mirakelkillar!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd