• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • Kaja
    glockenbach skrev 2010-06-29 21:20:37 följande:
    Ursnygga! Precis en sån vill jag ha till min dotter. Problemet är att hon anser att solhatt är ett djävulens påfund. Jag har försökt med köpes men det går ICKE, vilket gjorde att jag tappade lusten lite för att sy egna... men om hon ångrar sig i framtiden ska jag sy precis sådana.SkrattandeHar massa fina småmönstrade tyger och VET bara hur snyggt det skulle kunna bli...
    Mina barn får välja tyger själva. Då går det LITE lättare...
    Sew much fabric - sew little time!
  • Fiffa5
    Knastroll82 skrev 2010-06-29 21:52:01 följande:
    Måste bara säga att jag ÄLSKAR jny!
    Anledningen finns på ett ställe nära dig.
    Ja, det var verkligen toppen av Jenny att skänka tyger!!!  
  • TeDrickaren
    Knastroll82 skrev 2010-06-29 21:52:01 följande:
    Måste bara säga att jag ÄLSKAR jny!
    Anledningen finns på ett ställe nära dig.
    Instämmer!!!
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Kaja

    Så! Då har jag fått orderbekräftelse från Mera.se. Nu ska det iväg och tillverkas. Och om tre veckor borde jag få mina nya etiketter! Hurra!

    De har verkligen varit toppen att ha att göra med. Och hon lovade att om ni angav mig som referens så skulle hon se vad hon kunde göra på priset....

    Såg att det var flera kända företag som handlade av dem... Utan att säga för mycket så var det ett företag som är känt för sina bakverk i plysch vars etiketter låg i lådan.... 


    Sew much fabric - sew little time!
  • plura
    Knastroll82 skrev 2010-06-29 21:52:01 följande:
    Måste bara säga att jag ÄLSKAR jny!
    Anledningen finns på ett ställe nära dig.
    Vilket bra initiativ och verkligen schysst att hon skänkte tyg.
    Kaja skrev 2010-06-30 11:29:12 följande:
    Så! Då har jag fått orderbekräftelse från Mera.se. Nu ska det iväg och tillverkas. Och om tre veckor borde jag få mina nya etiketter! Hurra!

    De har verkligen varit toppen att ha att göra med. Och hon lovade att om ni angav mig som referens så skulle hon se vad hon kunde göra på priset....

    Såg att det var flera kända företag som handlade av dem... Utan att säga för mycket så var det ett företag som är känt för sina bakverk i plysch vars etiketter låg i lådan.... 
    Kul!
    Vill verkligen ha namnlappar nu fast inte så många. Kan man kanske unna sig en sån egotripp
  • ak74

    Vilket är bäst...?
    Kantbanda en filt med 4-vikt kantband eller med 3-vikt?
    Eller rent av bara OL runt filten?

    Vad tycker ni?

    Jag har ställt in min CP på 3-vikt kantband så den syr nu så fint så fint. Om jag ändrar till 4-vikt så kommer den säkert att börja strula... Det är därför jag velar lite... 

  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-06-30 14:53:32 följande:
    Vilket är bäst...?
    Kantbanda en filt med 4-vikt kantband eller med 3-vikt?
    Eller rent av bara OL runt filten?

    Vad tycker ni?

    Jag har ställt in min CP på 3-vikt kantband så den syr nu så fint så fint. Om jag ändrar till 4-vikt så kommer den säkert att börja strula... Det är därför jag velar lite... 
    Om du har ställt in sömmen "rätt" så råkanten kommer under sömmen så fungerar väl 3-vikt lika bra. OL-kantning är inte helt fel heller, har du sett Gobli snygga med OL-kant? Själv sydde jag med 4-vikt för jag har endast en sådan vikare och har inte hunnit testa Goblis tips om 3 vikt på standard-vikaren ännu.
  • Bling1975

    Jag och mamma ska ta en tripp till Helsingfors och är som alltid på jakt efter roligt tyg. Finns det några andra favoriter utöver Eurokangas? Finnarna brukar ju vara bra på tyg.


    Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd