• yrväder

    Sytråden spinner vidare - lila tråd

    Sytråden spinner vidare - Lila tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

    Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 10:06
    Vår systertråd om maskinbroderi

    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49701427.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-26 18:15
    Billiga egendesignade namnlappar på etsy
    www.etsy.com/shop/worldsalelabel

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 18:18
    Ny tygbutik: lilofant.jetshopmini.se

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd
  • gewjyn

    Sitter och väntar på att mannen ska komma hem med min nya OL/CL Beställde igår fm och idag på fm fick jag sms att den hade kommit till Ica, snabbt jobbat!

  • Mimmi 71
    gewjyn skrev 2010-06-30 17:40:43 följande:
    Sitter och väntar på att mannen ska komma hem med min nya OL/CL Beställde igår fm och idag på fm fick jag sms att den hade kommit till Ica, snabbt jobbat!
    Vad för sort?
  • glockenbach
    Kaja skrev 2010-06-29 21:41:32 följande:
    Mina barn får välja tyger själva. Då går det LITE lättare...
    Hon får välja vad hon vill, men hon är tre månader och tänker inte ha något på huvudet överhuvudtaget, nånsin...Flört Får hoppas det går över med tiden.
    Har VÄRLDENS sötaste mössmönster till typ sexåring, så jag har sex år på mig att övertyga henne. Ska se om jag kan googla fram det...
  • ak74
    Mimmi 71 skrev 2010-06-30 15:30:39 följande:
    Om du har ställt in sömmen "rätt" så råkanten kommer under sömmen så fungerar väl 3-vikt lika bra. OL-kantning är inte helt fel heller, har du sett Gobli snygga med OL-kant? Själv sydde jag med 4-vikt för jag har endast en sådan vikare och har inte hunnit testa Goblis tips om 3 vikt på standard-vikaren ännu.
    Jo, jag har allt sneglat på Goblis vilolägesfiltar. De är jättesnygga!

    Du måste testa 3-vik. Det blir mycket smidigare!

    Hur hade ni det på västkusten på midsommar?
  • Mimmi 71
    ak74 skrev 2010-06-30 18:24:05 följande:
    Jo, jag har allt sneglat på Goblis vilolägesfiltar. De är jättesnygga!

    Du måste testa 3-vik. Det blir mycket smidigare!

    Hur hade ni det på västkusten på midsommar?
    Fruktansvärt intensivt ( vi har ju fortfarande inte allt klart) men väldigt trevligt och skönt ändå.

    Jag längtar så till semestern!!!! Förra året hade jag semester direkt efter midsommar (iår börjar jag nästa vecka) och då var det otroligt varmt och jag flyttade ut symaskinerna på terassen. Nu längtar jag efter ork och tid till att sy men även för att bara vara och njuta av sällskapet av lilleman. Denna sista vecka är mer än intensiv på jobbet (mycket som måste bli klart innan semester) så det blir tom sena kvällar med jobb Jag vill sy!!!!!! ....och lilleman har ont om sommarkläder i garderoben naturligtvis.
  • gewjyn
    Mimmi 71 skrev 2010-06-30 18:15:49 följande:
    Vad för sort?
    Singer quantumlock. Nu är den hemma, men jag fattar verkligen ingenting av hur man ska trä eller vilka nålar som ska vara med. Nu är den trädd för trippelcoversöm, men det är ju inga trådrullar med utan bara trådändar som går igenom maskinen, så om jag ska trä så får jag knyta och dra igenom, men sen måste jag nog ha hit någon som kan instruera mig lite. Jag har aldrig trätt en OL förut.
  • Mimmi 71
    gewjyn skrev 2010-06-30 20:27:11 följande:
    Singer quantumlock. Nu är den hemma, men jag fattar verkligen ingenting av hur man ska trä eller vilka nålar som ska vara med. Nu är den trädd för trippelcoversöm, men det är ju inga trådrullar med utan bara trådändar som går igenom maskinen, så om jag ska trä så får jag knyta och dra igenom, men sen måste jag nog ha hit någon som kan instruera mig lite. Jag har aldrig trätt en OL förut.
    Det ordnar du säkert på egen hand tillsammans med den underhållande bruksanvisningen. Inte skulle jag klara av att vänta

    Jag har laddat hem lite nya broderier och är så sugen på att testa, men orkar helt enkelt. Varför är det så att viljan är betydligt större än orken
  • gewjyn
    Mimmi 71 skrev 2010-06-30 20:29:39 följande:
    Det ordnar du säkert på egen hand tillsammans med den underhållande bruksanvisningen. Inte skulle jag klara av att vänta

    Jag har laddat hem lite nya broderier och är så sugen på att testa, men orkar helt enkelt. Varför är det så att viljan är betydligt större än orken
    Vi får hoppas det, jag är ju grymt sugen på att testa den.

    På tal om broderimaskiner så pratade vi symaskiner på jobbet idag och skolsköterskan berättade att hon hade köpt en ny i våras, Husqvarnas någonting, på mässan i Malmö. Hon hade lyckats pruta ner den från 75000 nånting till 55000 och fått till program och alla bågar och vad som nu behövs för 2700 extra. Man undrar ju om de säljer med förlust då eller om marginalerna är så stora?
  • Ullerull
    Mimmi 71 skrev 2010-06-30 20:29:39 följande:
    Det ordnar du säkert på egen hand tillsammans med den underhållande bruksanvisningen. Inte skulle jag klara av att vänta

    Jag har laddat hem lite nya broderier och är så sugen på att testa, men orkar helt enkelt. Varför är det så att viljan är betydligt större än orken
    Ja si det fundrar jag med på...jag bara orkar inte sy nu men jag har såå mycket jag vill göra, lite irri.
  • GOBLIgobli
    gewjyn skrev 2010-06-30 17:40:43 följande:
    Sitter och väntar på att mannen ska komma hem med min nya OL/CL Beställde igår fm och idag på fm fick jag sms att den hade kommit till Ica, snabbt jobbat!
    MenÅÅÅ!! Grattis ska jag väl säga först! Var beställde du den?
    Foot - A device for finding furniture in the dark
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd