Åhh vet inte vad jag ska svara utan att hänga ut någon allt för mycket. Det är inte vad jag vill, utan bara få ur lite frustation som jag känner över hela situationen.
Jag har längre tyckt att mailsvaren man får av henne (om hon ens behagar att svara) är korta, opersonliga och lite "snäsiga". Jag vet att det är lätt att missuppfatta varandra när man skriver och därför har jag inte brytt mig speciellt mycket. Men man har ju läst om andra som får samma uppfattning, och personen i fråga har gång på gång fått kritik mot sig just tackvare hennes kundbemötande. Man kunde ju ha hoppats att något någon gång skulle fastna och att hon inte skyllde ifrån sig precis allting. Men hon verkar inte lära av sina misstag. Bemötandet mot mig är fortfarande riktigt dåligt.
Det började med att jag beställde tyg. Mailade och frågade om det gick att prioritera leveransen lite då jag skulle stå på en marknad dagar senare och gärna skulle vilja sy upp lite plagg i tygerna. Det skulle hon försöka fixa. So far so good.
Det slutade med att det tog nästan två veckor innan paketet dök upp. Posten strular hette det. Och fine, så kan det bli och det är inget jag bryr mig om.
Men när mitt paket väl dök upp såg jag att hon adresserat det till min gamla adress, även fast jag är 100% säker på att jag skrivit in min nya adress och sparat den i hennes register. Jag dubbelkollade detta innan jag skickade beställningen just för att jag var så angelägen att få paketet snabbt.
Jag skickade då detta mail till henne; Idag kom mina efterlängtade tyger!! Tror jag klurat ut vad missen är, och det är att du skickat till en gammal adress. Jag försökte ändra min adress vid beställningen, men det kanske inte funkade?
Då får jag detta svar tillbaka; "Det underlättar ju att veta din nya adress"
Jag kanske är kinkig, men hade uppskattat att höra något i form med; "Jag beklagar att din adress inte blev uppdaterad, ska undersöka vad som gått snett".
Nu kändes det som om hon tyckte det var mitt fel att hon inte fått min adress.
Skit samma, jag orkade inte bry mig om detta heller.
Några veckor senare vann jag en tradera auktion av henne. I samma veva fick jag personliga problem med min löneutbetalning. Jag skrev ett vänligt mail till henne och förklarade den extremt jobbiga situation jag och min familj hamnat i. Jag frågade vänligt om jag antingen kunde skjuta på betalningen tills slutet av denna månad eller stryka beställningen helt.
Jag fick skicka/ringa liknande samtal till andra företag som vil hade räkningar hos etc. Och alla var väldigt tillmötesgående och förstående för situationen vi ofrivilligt har hamnat i.
Men "tygförsäljaren" körde på sin vanliga attityd och svarar såhär;
"Ok. Men varför buda innan du vet om du har pengar? Du säljer ju själv på tradera och jag antar att du inte heller tycker det är så kul att betala en massa auktionsavgifter till ingen nytta om jag skulle buda hem plagg av dig och sen inte fullfölja affären? Det är inte gratis att sälja på tradera."
Jag blev så otroligt ledsen när jag fick svaret. Jag tycker det är otrevligt och dessutom väldigt tråkigt att man inte kan sätta sig in i andra människors situationer. Jag har beställt tyger (och betalt!!!) för flera tusen kronor av henne, dessutom har jag stått två hela dagar och hjälpt henne på en mässa. Det är inte så att jag brukar slarva till det utan nu har vi hamnat i en sits där vi helt enkelt inte kan prioritera att köpa barnkläder, när vi inte ens kunde betala alla räkningar.
Jag svarade på hennes mail och skrev att jag kan betala auktionsavgifterna, men då fick jag inget svar.