• Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2
  • Tess N

    Var på förlossningssamtal idag och läkaren kollade lite snabbt med UL eftersom jag tyckte att det hade bökat runt ordentligt i magen. Och det visade sig att båda ligger med huvudena neråt nu! Tjohooo, nu blir det en vaginal förlossning (om inget oförutsett händer)   Ville gärna ha det eftersom jag gjorde snitt förra gången. Jag kanske kommer ångra det när jag väl ligger där och har asont, hahaha...

    Jag kan inte få EDA eftersom jag tar blodförtunnande sprutor, så jag får klara mig med den andra smärtlindring som finns.

  • Emilia O

    stort grattis Hanna och Anders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    vilka vackra namn!!!!!

  • Makaroon
    Tess N skrev 2010-06-17 17:03:31 följande:
    Var på förlossningssamtal idag och läkaren kollade lite snabbt med UL eftersom jag tyckte att det hade bökat runt ordentligt i magen. Och det visade sig att båda ligger med huvudena neråt nu! Tjohooo, nu blir det en vaginal förlossning (om inget oförutsett händer)   Ville gärna ha det eftersom jag gjorde snitt förra gången. Jag kanske kommer ångra det när jag väl ligger där och har asont, hahaha...

    Jag kan inte få EDA eftersom jag tar blodförtunnande sprutor, så jag får klara mig med den andra smärtlindring som finns.
    Håller tummarna att du får som du vill Tess!

    Alltså den där hinnsvepningen har bara gett lite blodblandade flytningar, ingen ökning av sammandragningar alls. Så det är väl bara att tro att det blir igångsättning på måndag. Nåja, mål i sikte! Funkar det så får ju våra samma födelsedag Massiveattack!
  • Ninawikizz
    Tess N skrev 2010-06-17 17:03:31 följande:
    Var på förlossningssamtal idag och läkaren kollade lite snabbt med UL eftersom jag tyckte att det hade bökat runt ordentligt i magen. Och det visade sig att båda ligger med huvudena neråt nu! Tjohooo, nu blir det en vaginal förlossning (om inget oförutsett händer)   Ville gärna ha det eftersom jag gjorde snitt förra gången. Jag kanske kommer ångra det när jag väl ligger där och har asont, hahaha...

    Jag kan inte få EDA eftersom jag tar blodförtunnande sprutor, så jag får klara mig med den andra smärtlindring som finns.
    Låter bra det :D
    Lustgas funkar utmärkt, åt mig iaf ;) så EDA behövs inte..
  • Tess N
    Makaroon skrev 2010-06-17 18:51:40 följande:
    Håller tummarna att du får som du vill Tess!

    Alltså den där hinnsvepningen har bara gett lite blodblandade flytningar, ingen ökning av sammandragningar alls. Så det är väl bara att tro att det blir igångsättning på måndag. Nåja, mål i sikte! Funkar det så får ju våra samma födelsedag Massiveattack!
    Fast när det är blodblandat kan väl det vara ett tecken på att man håller på att öppna sig? Men tänk att du har dina små senast måndag, det känns jättesnart för mig som har 6 v. kvar
  • Ecorelle

    Stort grattis till flickorna, Hanna och Anders! Underbart att allt gick bra!

    Hanna, du vann!

  • Massiveattack

    Grattis Hanna och Anders!!

    Makaroon,kan inte blodiga flytningar vara ett litet positivt tecken?

    Jag undrar litet vad som skulle hända om flickorna inte låg i säte+tvärlege, jag väntar ju fortfarande på min första sammandragning. Jag tror att de lätt sku stanna inne längre om de fick välja, känns litet fel att plocka ut dem så här i förtid, även om jag inser att veckorna är riktigt bra.

    har varit ute på stan hela dagen, shoppat barnkläder, druckit kaffe med min pappa och alkoholfri öl med kolleger, men efter 8 h ute så har jag nog litet ont i bäcken och höft, skall ta en till alvedon innan jag går och lägger mig. Fyra nätter kvar...


    gravid i v.39 med tvillingar
  • Bubblan6
    Amandas skrev 2010-06-17 08:56:23 följande:
    dom hade fel viktuppskattning på våra bebisar!
    dom uppskattade dom till 2200 och 2100g 1 vecka innan dom föddes.
    när dom kom vägde den ena 2290g och den andra 1968g.

    så det kan bli lite fel.....
    De hade ganska mycket fel angående vikuppskattning på våra. Två veckor innan de föddes uppskattade läkaren att de var ca 2 kg vardera vilket de ju var när sedan kom ut två veckor senare...... Jag tror inte att de stod still i vikt i två veckor utan att läkaren skattade fel.
Svar på tråden Tvillingar sommaren 2010 del 2